Możliwości ABFa. Seat Cordoba SX Kompressor

Moderator: G0 Karcio

Awatar użytkownika
TOMEKKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn lut 07, 2005 18:12
Lokalizacja: Zagłębie

Możliwości ABFa. Seat Cordoba SX Kompressor

Post autor: TOMEKKK » czw sie 30, 2007 09:11

Witam. Za namową wielu osób z forum i nie tylko przedstawiam mój skromny projekt. Jest to tzw home made, nie brała udziału w budowie żadna stajnia tunerska, ale mam nadzieję, że nikt nie posądzi mnie o druciarstwo :D


MODEL: 99' Cordoba SX 2.0 16v ABF

SILNIK - 2.0 16v ABF

Modyfikacje głowicy: odprężenie 9.3 : 1 (przekładka uszczelki)

Układ dolotowy: kompresor Eaton M62 z Mercedesa CLK 230, bov Properfekt Type II (działa rewelacyjnie w tej instalacji - dodatkowo został delikatnie zmodyfikowany przez HARTMET Sosnowiec), filtr powietrza K&N, intercooler z 1,9 TDI ASZ, system podtlenku azotu NX Sport Compact.

Układ wydechowy: kompletny układ wydechowy MG Motorsport 2,5'' plus obróbka kolektora wydechowego

Układ wtryskowy: listwa paliwowa z 1.8 T APX, wtryski 380cc @ 3 bar, customowe tulejki pod wtryski, przedłużane przewody paliwowe

Elektronika: całe ECU zaadaptowane z silnika VW G60 (komputer zakupiony dzięki voj2ś 2B ! ) STROJENIE ORAZ KONWERSJE WIAZKI ELEKTRYCZNEJ DO ECU WYKONAL NASZ FORUMOWY KOLEGA GTO, ZA CO MU BARDZO DZIEKUJE.

Zawieszenie: gwintowane Supersport - jakoś daje rade ;-)

Body Kit : seria Cupra plus wygładzony zderzak i przednie błotniki. Dodatkowy wlot do intercoolera z błotnika oraz maska z wlotami do IC i filtra powietrza pomalowana na czarny mat.

Krótka historia:

Generalnie projekt rozpocząłem za namową mojej narzeczonej w okolicach listopada zeszłego roku. Autem wyjechałem w styczniu z doładowaniem 0,3-0,4 bara. Seryjne wtryski i brak IC. Wykres w tym setupie wyglądał tak:
Obrazek
Po około 2-ch miesiącach bezawaryjnej jazdy apetyt urósł, więc zmniejszyłem kółko na kompresorze (a właściwie zrobił to mój tata). Okazało się, że kompresor jest tak skonstruowany, że kółko można zmniejszyć jedynie o 6 mm, co dałoby niewiele. Z pomocą przyszedł ojciec mojej dziewczyny, który podjął się mechanicznej obróbki obudowy kompresora w taki sposób, że założyliśmy kółko o 12 mm mniejsze :D.

Auto znów wyjechało i znów pojechało na strojenie do GTO. Pojawiło się jednak spalanie stukowe, więc zapadła decyzja o odprężaniu. Auto znów jeździło kolejne dwa miesiące i cieszyłem się jak głupi :D

Parę tygodni tygodnie temu zaczęło się na nowo. Przyszedł czas na upgrade, żeby założyć IC i nowe wtryski. Powiększone zostało również (o 20 mm) koło pasowe. Bardzo mnie denerwowało spadające doładowanie powyżej 5000 obrotów, a powiększenie koła pasowego na wale całkowicie wyeliminowało tą niedogodność.
Nową listwę paliwową zamontowałem z tulejkami pod wtryski wykonanymi przez mojego ojca z aluminum. Całość przypasowała "prawie" idealnie (było oczywiście jeszcze kilka delikatnych przeróbek).
Pod maskę trafił intercooler z 1.9 TDI ASZ, który montowaliśmy chyba z 8 godzin hehe (wielkie dzięki dla Michała z MG i jego Taty ! ).
Samochód był strojony w czwartek przed zawodami (wielkie dzięki dla GTO ), bo bardzo chciałem pojechać w klasie street FWD w Kamieniu Śląskim. Nie było jednak czasu na potrenowanie startów, stąd czas. Samochód startował na zwykłych oponach 17 '' i z różnymi dziwnymi rzeczami w środku (np. miliony narzędzi i kluczy ;-) )

Obecnie brak wykresu, bo nie było kiedy jechać na hamownię. Jest jedynie czas z Kamienia - 14,35 ET

PODZIEKOWANIA:

Przede wszystkim dla mojej wspaniałej narzeczonej – Karolci, dzięki której w ogóle podjąłem się tego projektu i która zawsze mnie wspierała w chwilach zwątpienia.
Dla mojego Taty – za różne elementy całej tej układanki (m.in. małe kółko do Eatona ;-), tulejki pod wtryski i niedzielną pomoc przy aucie.
Dla ojca Karolci (mojego…przyszłego teścia hehe) – za udostępnienie hali swojej firmy (www.hartmet.sosnowiec.pl) oraz swojej wiedzy, możliwości technicznych i czasu pracy pracowników (pozdrawiam ekipę Hartmetu). To tu wykonałem większość prac, tu też powstało moje nowe koło pasowe na wale i został zmodyfikowany kompresor pod nowe kółko, wykonane przez mego ojca. Również tu został zmodyfikowany bov Properfekt Type II do pracy z kompresorem.

Wielkie podziękowania dla kolegi Krzysia, znanego na forum jako GTO. To on wykonał konwersję wiązki elektrycznej z ABFa pod ECU G60 i to On wystroił to cudo. Również on wykonał wiele prac przy układzie zapłonowym itd. Gdyby nie Krzysztof, pewnie nic by z tego nie wyszło. Naprawdę WIELKIE DZIĘKI !
Dla Michała z MG Motosport, który zawsze miał dla mnie czas i zawsze realizował moje wizje dolotu, wydechu i takich tam ;-). Wielkie dzięki za montaż Coolera na dwa dni przed zawodami.
Dla firmy DROMAR z Dąbrowy Górniczej za ekspresowe wykonanie maski i dla właściciela za listwę wtryskową.
Dla kolegi Coube za załatwienie spawacza aluminium !

Fooooty:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Eaton M62:
Obrazek

Bov Properfekt:
Obrazek

Zmodyfikowane koło pasowe:
Obrazek

Pierwsza przymiarka (na zdjęciu widać zmienione miejsce mocowania alternatora):
Obrazek

Listwa paliwowa i wtryski:
Obrazek

Tulejki pod wtryski:
Obrazek

Z lewej zmodyfikowane (mniejsze) kółko kompresora
Obrazek

Uchwyt mocujący charger i zaślepka na jeden z inletów:
Obrazek

Flansza outlet'u i uchwyt poziomujący:
Obrazek

Budowa ściągacza do kółka z kompresora:
Obrazek

Cordoba w towarzystwie Mini Coopera S mojej narzeczonej na terenie firmy jej ojca:
Obrazek

CDN...

pzdr
Ostatnio zmieniony czw sie 30, 2007 09:13 przez TOMEKKK, łącznie zmieniany 2 razy.


Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » czw sie 30, 2007 09:46

wieklie brawa za wklad wlozony w auto i wytrwalosc!! masakra samochodzik :prayer: ile to ma koni teraz??


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
TOMEKKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn lut 07, 2005 18:12
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: TOMEKKK » czw sie 30, 2007 09:55

Po czasie szacuje jakies 230 - 240


Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl

Awatar użytkownika
Fido_dido
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: sob mar 03, 2007 22:55
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Fido_dido » czw sie 30, 2007 09:58

czytałem na streetracing.pl bije pokłony wklej jeszcze filmik jak wyje eton

bo dzwiek jest przefajny
:prayer: :prayer: :prayer: :prayer:


Bling Bling........ rrados TDI Gangster's :D!! Siee Wiee !! Sieeeeeemanko team :D VR6 ynynynyn;]

Awatar użytkownika
Maciu$
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw kwie 19, 2007 15:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Maciu$ » czw sie 30, 2007 10:08

WOW robi wrażenie :bajer: gratulacje znakomitego samochodu :D



Awatar użytkownika
TOMEKKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn lut 07, 2005 18:12
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: TOMEKKK » czw sie 30, 2007 13:20

Ostatnio zmieniony czw sie 30, 2007 13:22 przez TOMEKKK, łącznie zmieniany 2 razy.


Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl

Awatar użytkownika
pczerniej
Forum Master
Forum Master
Posty: 1928
Rejestracja: śr sty 31, 2007 15:16
Lokalizacja: nord-vag
Kontakt:

Post autor: pczerniej » czw sie 30, 2007 13:24

=D> =D> KOOZZAKKK


Capo di tutti capi
Nord-vag.pl
MK1 1.8 20vT

Awatar użytkownika
rsmati
Forum Master
Forum Master
Posty: 1672
Rejestracja: czw gru 15, 2005 15:44
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: rsmati » czw sie 30, 2007 13:24

Gratulacje takiego Pocisku!


[url=http://img44.imageshack.us/i/78364923020618124315.png/][img]http://img44.imageshack.us/img44/781/78364923020618124315.png[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2953415#2953415
Szału Nie Ma...

Awatar użytkownika
siVWy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1170
Rejestracja: czw mar 02, 2006 21:59
Lokalizacja: DDZ
Kontakt:

Post autor: siVWy » czw sie 30, 2007 13:26

TOMEKKK, no Ciekawe autko brawa za mody bo silniczek jest ladnie zrobiony ;)


Rothenburg cultstyle 09'11'13
Świdnica VAG 09'
Nysa VAG 08',09'11'
Pleszew VWigwamy 09'
VAG Event wolfsgruppe... 09',10',11'12'13
VAG meeting Bielawa 10'11'12'13
Worthersee 11'
DUB-it Kielce 13
Vag Day Żmigrod 13'

Awatar użytkownika
Roli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 670
Rejestracja: sob lip 21, 2007 00:32
Lokalizacja: Grudziądz/Inowrocław
Kontakt:

Post autor: Roli » czw sie 30, 2007 13:41

bardoz ładne autko.. widać ze bardoz duzo casu i poswiecenia bylo wlozone w te autko.. mniewspomne juz o kasie


zapraszam domnie


były golf III
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=180
byłe polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=255057
obecny family car
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=515747

Awatar użytkownika
Bruno77
vag-podkarpacie.pl
vag-podkarpacie.pl
Posty: 1679
Rejestracja: pt lis 10, 2006 13:27
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Bruno77 » czw sie 30, 2007 14:27

bardzo ładny, gratulacje :bigok:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=338716&p=4409474#p4409474

Cygan i Mena
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:59
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Cygan i Mena » czw sie 30, 2007 16:30

:helm: gratki za włożoną prace



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw sie 30, 2007 16:47

Piękny i szybki. GTO znowu się postarał :bigok: :bigok:



Awatar użytkownika
Garyvw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1789
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:06
Lokalizacja: Bonin/Koszalin
Kontakt:

Post autor: Garyvw » czw sie 30, 2007 17:02

wow! :shock: szacunek :bigok: rewelacyjne autko!


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Zakończone projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości