[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Art Leffe

Post autor: Art Leffe » sob sie 04, 2007 19:39

Croix pisze:czy licznik z obrotkiem od AAZ będzie pasować do 1Y
koleś miał w swoim Dieselku taki sam licznik jak ja w moim TD i śmigał aż miło. Nie powinno być problemów



piotr p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn sie 06, 2007 21:36
Lokalizacja: niemcy

Post autor: piotr p » pn sie 06, 2007 22:15

witam. mam maly problem w golfie 4 tdi 2001 rok wyprodukowania. z prawej strony nie moge skasowac kilometrow,a przez to inspekcji-po dwoch tysiacach sam sie kasuje,ale za kazdym razem przy zapaleniu pika. czy musze zegary rozebrac?? prosze o pomoc dzieki
pozdrowionka


piecia

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » czw sie 16, 2007 12:18

panowie mam licznik z obrotomierzem do mojego golfa. 2 wtyczki. Podłączyłem - obrotomierz nie działa. Zauważyłem, że w drugiej wtyczce (ta po prawej) mam niektóre gniazda puste. Który pin w której wtyczce odpowiada za obrotomierz i jakiego koloru powinien być to kabelek?

Myslałem, że podłączę i będzie wsio, a tutaj... klapa :(

Edit: to co zauważyłem - zegary nie są oryginalne tak jak z fabryki wyszły tylko kombinowane -tzn. folia jest od licznika MOTOMETER, prędkościomierz VDO, a obrotek MOTOMETER. Czyżby dlatego nie hulało?
Ostatnio zmieniony czw sie 16, 2007 12:30 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw sie 16, 2007 16:53

grunt że folia jest motometer i obrotek...predkościomierz może być inny bo to tylko kwestia 4 sróbek i tyle...jesli nie masz MFA to w prędkościomierzu nic nie podpinasz tzn żadnych kabelków wiec może być VDO.Koloru przewodu Ci nie podam ale tutaj masz opis wtyczek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... +++wtyczki
jesli nie zatrybi to możliwe ze masz spalony obrotek


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » czw sie 16, 2007 21:22

rysiektr pisze:grunt że folia jest motometer i obrotek...predkościomierz może być inny bo to tylko kwestia 4 sróbek i tyle...jesli nie masz MFA to w prędkościomierzu nic nie podpinasz tzn żadnych kabelków wiec może być VDO.Koloru przewodu Ci nie podam ale tutaj masz opis wtyczek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... +++wtyczki
jesli nie zatrybi to możliwe ze masz spalony obrotek
Temat przed napisaniem posta czytałem jednak nie ma tam informacji który pin podaje sygnał do obrotka (pozatym są sprzeczne informacje w tym temacie i w tamtym [pin 7,11,14 - tylko która wtyczka)

Co do samego obrotka - jest ponoć w 100% sprawny, tak zapewniał sprzedawca.
Wyczytałem, że sygnał jest brany z cewki - skąd dokładnie? Może jakieś zdjęcie? Poprostu mógłbym pociągnąć bezpośrednio kabelek i sprawdzać na każdym pinie czy obrotek się odezwie.

Jak się nie dowiem to pozostaje mi sprawdzenie tego licznika w innym aucie - mam kolegę z Jettą 1.6 sprzed '89 to musiałbym to sprawdzić czy działa w innym samochodzie.
Ostatnio zmieniony czw sie 16, 2007 21:24 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt sie 17, 2007 15:18

podejrzewam to to pod halla sie podpina....ale nie jestem na 100% pewien...dobrze by bylo jakbyś sprawdzil licznik u kumla w jettce....nigdy nie podpinalem zegarow na 2 wtyki wiec nie moze sie za bardzo wypowiadac....mozesz jeszcze obadac ktory kabel przy obrotku to sygnał i dojść na foli po scierzkach do ktorej wtyczki idzie i ktory to pin...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » wt sie 21, 2007 09:59

Licznik sprawdziłem u kumpla w Jettce - wszystko działa super.

Zrobiłem zdjęcia jego wtyczkom - zobaczę jak jest u mnie.

Ehh...

jakbym jeszcze wiedział skąd pociągnąć sygnał do obrotka.


330KM/450Nm

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » wt sie 21, 2007 10:01

mkowalm pisze:skąd pociągnąć sygnał do obrotka.
z cewki zapłonowej z zacisku gdzie jest podłączony przerywacz



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » wt sie 21, 2007 19:56

adi87 pisze:z cewki zapłonowej z zacisku gdzie jest podłączony przerywacz
w mk2 nie ma przerywacza.... :bajer: jest za to czujnik halla, można też z cewki ale nie wiem....ja miałem fabrycznie kabel


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

osbe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:21

Post autor: osbe » wt sie 21, 2007 20:17

Ja jak podłączałem obrotomierz.... dałem kabel do plusa z cewki i działa..... co prawda ja mam osobny obrotomierz:D... bo tego dochodzi plus po wlaczonych swiatlach zeby podswietlenie bylo.... masa i gotowe:)



adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » czw sie 23, 2007 13:25

rysiektr pisze:w mk2 nie ma przerywacza.
no fakt przecież jest moduł... :blush:



Dwd89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt lip 13, 2007 14:18
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice(Śląsk)
Kontakt:

Post autor: Dwd89 » wt sie 28, 2007 12:53

panowie mam problem :P kupilem ten obrotek ktory polecaliscie :
http://moto.allegro.pl/item214429920_ze ... html#photo
stare zegary zdemontowalem i podlaczylem te z obrotkiem zeby sprawdzic jak to działa, i guzik nie działa poprawnie ponieważ przy właczonym silniku na luzie wskazówka na obrotku faluje pokazując 1,5 - 1,8 tys obrotów ... przy dodawaniu gazu wskazówka działa tak śmiesznie tzn delikatnie dasz gazu juz niby 3 tys ... dodasz troszke wiecej np polowe a wskazówka już zdecydowanie przekracza skale jakby 7 -8 tys wskazywała czyli coś jest nie tak ;/ ktoś moze mi powiedizec co mam zrobić zeby to grało ?

porównałem sobie z cyfrowym obrotkiem ;/ jest jeszcze gorzej ;/ obrotek cyfrowy na starcie pokazuje ponad 8 tys obrotów a przy delikatnym nacisnieciu na gaz pojawia sie 10 200 (tu sie kończy skala) ;/ także w czym jest problem ??

na starych zegarach (wlasnie sprawdzalem zeby niebylo) na luzie jest na cyfrowym obrotku 950 obrotów i im wiecej gazu tym pokazuje dokladnie obroty... czyzby te zegary ktore kupilem byly dupniete ? (czyt. zepsute)
Ostatnio zmieniony wt sie 28, 2007 13:14 przez Dwd89, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt sie 28, 2007 14:03

a nie są to zegary od TDI ???? tam jest inny sygnał do obrotka.
Jeśli tak się stało to w temacie o montażu zegarów z MKIV w MKIII schemat jak podłączyć zegary od TDI do TD


Obrazek Obrazek

Dwd89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt lip 13, 2007 14:18
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice(Śląsk)
Kontakt:

Post autor: Dwd89 » wt sie 28, 2007 15:22

mógłbyś dać linka i powiedzieć gdzie dokładniej tam coś o tym pisze ewentualnie zacytować ?? ponieważ niewiem jaki był dokładnie tytuł tematu a jest ich dosc sporo takze ... jeden znalazłem minifaq czy cos ale tam zupelnie niewiem gdzie szukać odpowiedzi ;/

w aukcji pisze iz jest do diesla ale po rozmowie telefonicznej z sprzedającym dowiedzialem sie iż on sie na tym zupełnie nie zna. także może sie okazać ze jest to do TDI ? ;/
Ostatnio zmieniony wt sie 28, 2007 18:29 przez Dwd89, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości