Prosba o diagnoze log'ow

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » czw sie 09, 2007 20:33

Grześko pisze:Krajanin :bigok:
Dobrze wiedziec, ze jest ktos w okolicy jakby sie cos dzialo... :)
Grześko pisze:Nigdy przepływki nie czyściłem, a nie dało by się tego jakoś przepłukać bez wyciągania sitka?
Bo jeśli nie to trzebaby odgiąć to wewnętrzne sitko i pędzelkiem przemyć blaszki.
Wlasnie zaraz bede to psikal bez wyciagania sitka, Jakas woda, WD i jeszcze benzynka ekstrakcyjna.

[ Dodano: Sro Sie 15, 2007 23:18 ]
To teraz co zrobilem przez dlugi weekend. Wyczyscilem przeplywke. Najpierw benzyna i woda jednak nie zeszlo wszystko do konca. Postanowilem zaladowac przeplywke do zmywarki... :) Na szczescie nic sie nie stalo a osad z blaszek zszedl calkowicie.
Zabralem sie rowniez za czyszczenie kolektora i to bylo niesamowite... W zyciu nie przypuszczalbym, ze tyle nagaru z tego wypadnie. Wyszlo tego jakies 0,5l. (Foto porade postaram sie jak najszybciej umiesic).
Zaslepilem rowniez EGR blaszka aluminiowa o grubosci conajmniej 1mm (wydaje mis ie, ze bedzie ok).
Teraz penwie macie pytanie czy cos to dalo? Powiem/napisze tak: pierwsze wrazenie to bylo zaraz po odpaleniu auta; wyraznie inny dzwiek silnika-glosniejszy i taki bardziej efektowny traktorek sie zrobil, takie dzwieczne "dudnienie". Jesli chodzi o jazde to tak od razu nie bylo roznicy. Dopiero dzisiaj w trasie przy zaladowanym calym bagazniku z pokladem 2 osob, wlaczona klima i pelnym bakiem paliwa wydawalo mi sie, ze ciagnie lepiej na wyzszych obrotach. Nie bylo to znaczace, wiec moze to tylko takie zludne wrazenie po tych zabiegach. Zrobie logi to zobaczymy. Stety/niestety dalej nie widzialem aby cokolwiek czarnego pojawilo sie za autem nawet przy dosc mocnym operowaniu gazem.
Na razie tyle. Jak zrobie logi to zobacyzmy czy czyszczenie przeplywki pomoglo-ostatecznie wydaje mi sie, ze chyba niewiele.

[ Dodano: Pią Sie 24, 2007 10:44 ]
Udalo mi sie wreszcie zrobic testy z zapisaniem logow. Testy robione byly na 4-tym biegu po czyszczeniu kolektora ssacego i na zaslepionym EGR. Niestety nadal widze, ze przeplywka nie daje na maxa. Jest lepiej niz przed czyszczeniem (porownianie logow ponizej) ale jeszcze to nie to. Robilem tez test z dioda i logi rowniez ponizej.

Porownienie logow: przed czyszczeniem przeplywki i po
Przy odlaczonej przeplywce i wstawionej diodzie

Z dioda od razu bylo czuc roznice w trakcie jazdy i widac na logach. Przeplywka nie obcina juz tak paliwa i jest tak jak powinno byc ksiazkowo. pozycja 4 jest wieksza od pozycji 3 i mniejsz od pozycji 2 (wzorcowej) w grupie 008.
Teraz tylko sie zastanawiam czy szykowac sie na nowa przeplywke... Moze ktos mi doradzi jaka kupic. Czy cos takiego (jak pisza oryginal), czy jakis zamiennik podejdzie? Czytalem na grupie, ze zakladali ludzie zamiennik za 200PLN od allegrowicz danielloss.

Teraz jeszcze spraw turbiny. tak jak pisal Grześko jego zdaniem kiepsko rozkreca sie "od dolu" turbina. Patrzylem na logi grupowiczow i u niektorych turbina daje ladnie od samego dolu. Czy w takim razie zmienic dlugosc sztangi?? Jesli tak to o ile (najlepiej podajcie w stopniach bo obrot to moze byc o 180 lub 360) i czy nie bedzie np przeladowania na wyzszych obrotach. Moze nie ruszac tego wcale?

Bede wdzieczny za pomoc i slowo komentarza.
Ostatnio zmieniony czw sie 09, 2007 20:33 przez robak7, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam,

Rafał

voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » wt sie 28, 2007 11:17

robak7,

no wiec co do przeplywki, to ja bym wymienil, z doswiadczenia to powiem ze mycie przeplywki jesli pomaga to raczej na krotko, a czesto sie zdaza ze przy takim myciu calkiem umiera.

To czy kupisz Bosch czy Pierburg to twoj wybor ( niektorzy skarza sie ze na pierburgu ze wiecej pali, ja tego nie potwierdzam )
robak7 pisze:Teraz jeszcze spraw turbiny. tak jak pisal Grześko jego zdaniem kiepsko rozkreca sie "od dolu" turbina.
z tego logu na diodzie to widac ze cisnienie wymagane miales przy ~1900 obr./min.
ale gasu dodales dopiero przy 1575 tak ze nie jest az tak zle.

wez zrob, juz na nowej przeplywce log ale z gasem tak od ~1300 obr.
wtedy bedzie lepiej widac czy cos robic czy nie
no i mozesz zrobic loga w BasigSeting z Block 011 ( wtedy ecu powinien sam podniesc obr. do ~1400 jesli tego niezrobi musisz to zrobic pedalem )
Wtedy bedzie widac czy turbo jest dobrze ustawione.


pozdr.
voss

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » wt sie 28, 2007 11:47

voss pisze:no wiec co do przeplywki, to ja bym wymienil, z doswiadczenia to powiem ze mycie przeplywki jesli pomaga to raczej na krotko, a czesto sie zdaza ze przy takim myciu calkiem umiera.
A czy nowa przeplywka powinna mierzyc wartosci zblizone do wartosci z zamontowana dioda??
voss pisze:To czy kupisz Bosch czy Pierburg to twoj wybor ( niektorzy skarza sie ze na pierburgu ze wiecej pali, ja tego nie potwierdzam )
Obecnie zamontowana jest przeplywka Pierburg wiec moze taka sama wezme...
voss pisze:
robak7 pisze:Teraz jeszcze spraw turbiny. tak jak pisal Grześko jego zdaniem kiepsko rozkreca sie "od dolu" turbina.
z tego logu na diodzie to widac ze cisnienie wymagane miales przy ~1900 obr./min.
ale gasu dodales dopiero przy 1575 tak ze nie jest az tak zle.

wez zrob, juz na nowej przeplywce log ale z gasem tak od ~1300 obr.
wtedy bedzie lepiej widac czy cos robic czy nie
no i mozesz zrobic loga w BasigSeting z Block 011 ( wtedy ecu powinien sam podniesc obr. do ~1400 jesli tego niezrobi musisz to zrobic pedalem )
Wtedy bedzie widac czy turbo jest dobrze ustawione.
W takim razie szukam przeplywki i jak bedzie nowa to bede pisal ponownie.

Dzisiaj jeszcze zrobie logi z grupy 011. Rozumiem, ze na jalowym?
Jeszcze 2 pyt:
1. Czy dzialanie przeplywki ma jakikolwiek wplyw na dzialanie turbiny? Wybaczcie jesli jest to glupie pytanie.
2. Mam poprzecierane te sznurki oslaniajace wezyki (np przy gruszca turbiny) tak, ze odslania sie wezyk gumowy ze srodka. Czy wymienic te wezyki na nowe??


Pozdrawiam,

Rafał

voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » wt sie 28, 2007 12:04

robak7 pisze:A czy nowa przeplywka powinna mierzyc wartosci zblizone do wartosci z zamontowana dioda
no na diodzie masz najwyzsze mozliwe z mapy, tego na przeplywce niezrobisz , no chyba ze mocno podniesiesz cis. doladowania ( np. przez mod)
Ale w twoim przypadku jest to niepotrzebne, z tego co pamietam to w AFN jesli wartosci sa powyzej 850 mg/H to i tak jestes na koncu mapy dymienia i nic juz nieogranicza.
robak7 pisze:Dzisiaj jeszcze zrobie logi z grupy 011. Rozumiem, ze na jalowym?
chodzilo mi przedewszystkim o log z blocku 011 w Basigseting tzn. bez obciazenia ale na podniesionych obr. do ~1400obr. / min.
robak7 pisze:1. Czy dzialanie przeplywki ma jakikolwiek wplyw na dzialanie turbiny?
jesli przeplywka ogr. dawke to tak , ale nie jest to jakies tragiczne
mala dawka paliwa = mniej spalin = turbo "kreci sie slabiej"
robak7 pisze:Mam poprzecierane te sznurki oslaniajace wezyki (np przy gruszca turbiny) tak, ze odslania sie wezyk gumowy ze srodka. Czy wymienic te wezyki na nowe??
ja bym wymienil chocby profilaktycznie. Bo jak teraz zrobisz wszystko to bedziesz mial spokuj na przyszlosc . :bigok:


pozdr.
voss

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » wt sie 28, 2007 12:12

Dzieki za dokladne odpowiedzi-wlasnie jak dla laika :)

Z tym biegiem jalowym to chodzilo mi o to, ze bez obciazenia.

Mniej spalin>mniej kreci turbo-logiczne i jakie oczywiscie :)


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » wt sie 28, 2007 18:25

cowboy pisze:pozycja 2 to życzenie kierownika, pozycja 3 to ograniczenie momentu a 4 pozycja to ograniczenie dymienia - np jeśli przepływka za mało mierzy..
A no to mam pytanka do powyższego.
1. Czy wartości w kolumnie drugiej są zapisane na stałe w mapach ?? (ew. są wyliczane z jakiegoś wzoru, na podstawie odczytu czujników: pedał gazu itp.) ??
2. Jaki jest cel istnienia wartości w trzeciej kolumnie (ograniczenie momentu) ?? Na jakiej podstawie są wyliczane te wartości.
3. W jaki sposób dobierane są wartości w trzeciej kolumnie (rozumiem, że są na tyle niskie, żeby auto nie dymiło). Czy wartości te są wyliczane tylko na podstawie danych z przepływomierza?? (rozumiem, że autko dymi na czarno jeśli jest za bogata mieszanka -> za duzo ropy, za mało tlenu).
4. Czy dawka jaka jest rzeczywiście wtryskiwana to mniejsza z dwóch wartości z kolumn 3 i 4 grupy (to takie moje laickie gdybanie :P ) ??

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt sie 28, 2007 19:54

voss pisze:z tego logu na diodzie to widac ze cisnienie wymagane miales przy ~1900 obr./min.
ale gasu dodales dopiero przy 1575 tak ze nie jest az tak zle.
Jeśli przyjąć że nie musi się zgrać idealnie, tylko z dokładnością do 0,2 bar to masz rację bo w miarę idealnie zgrało się dopiero przy około 2200.
I to jak napisałeś przy wpiętej diodzie, czyli w możliwie najszybszy sposób. (Najwięcej spalin)
A zobacz jeszcze czy współczynnik wypełnienia nie jest przypadkiem zbyt niski bo nie może przekroczyć 50%. Skrócenie sztangi mogłoby pomóc, ale czekamy cierpliwie na logi BS z bloku 011.
No i czyszczenie trochę pomogło. Jak porównuję logi sprzed i po czyszczenieu, to przy tych samych obrotach jest około 30 mg więcej szczególnie na wyższych obrotach. Ale mimo to jest na pograniczu.
Robak7. A czy przy założonej diodzie nie zadymił Ci w okolicach 1500-1800?


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » wt sie 28, 2007 23:46

Grześko pisze: A zobacz jeszcze czy współczynnik wypełnienia nie jest przypadkiem zbyt niski bo nie może przekroczyć 50%. Skrócenie sztangi mogłoby pomóc, ale czekamy cierpliwie na logi BS z bloku 011.
Mam logi ale tylko z MS, poniewaz w BS byl Error... Nic nie wyswietlalo. Czy wsp. wypelnienia nie jest zbyt niski?
Grześko pisze:Robak7. A czy przy założonej diodzie nie zadymił Ci w okolicach 1500-1800?
W trakcie diagnostyki nie widzialem dyminia pomimo, ze patrzylem w lusterko. Moze niedokladnie bo zajalem sie prowadzeniem. Jednak w weekend postanowilem zamontowac diode na trase. Przejechalem ponad 100km i w trakcie jazdy wlasnie sprawdzalem czy widac cokolwiek czarnego w lusterku, nic nie widzialem. Tak jak pisalem wczesniej, autko smigalo lepiej.
Najgorsze jest to, ze nie mam porownania do innego AFN'a, bo innym nigdy nie jezdzilem i nie wiem jak powinien smigac taki silnik.
Ostatnio zmieniony śr sie 29, 2007 12:53 przez robak7, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr sie 29, 2007 16:52

Ten log który wrzuciłeś nic nam nie da bo voss chciał sprawdzić różnicę w ciśnieniu dolotowym przy max wciągniętej sztandze i max wysuniętej, a w mapach sterownika przy prędkości około 1400 obrotów bez obciążenia wspólczynnik wypełnienia jest właśnie taki jak na logach.
Wrzucę Ci jeszcze raz mój temat gdzie też miałem problem ze zrobieniem BS 011. Tam na drugiej stronie voss wszystko dokładnie wyjaśnił, że trzeba podać bezpośrednie podciśnienie na gruchę na powiedzmy 10 sekund a później odłączyć znowu na 10 sek i logować. No i obroty starać się utzrymywać około 1400. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=114675
Ja patrzyłem na współczynnik wypełnienia pod obciążeniem i mógłby być trochę większy (porównywałem do swojego który jest w tym temacie powyżej).
robak7 pisze:Jednak w weekend postanowilem zamontowac diode na trase. Przejechalem ponad 100km i w trakcie jazdy wlasnie sprawdzalem czy widac cokolwiek czarnego w lusterku, nic nie widzialem.
Jak się już turbina bujnie to dymić nie powinien, ale jak masz diodę i dasz z niskich obrotów do spodu, to paliwa od razu grzmoci ile potrzeba a turbina jeszcze ciśnienia nie daje (powietrza za mało) więc trochę powinien puścić dyma.
robak7 pisze:Najgorsze jest to, ze nie mam porownania do innego AFN'a, bo innym nigdy nie jezdzilem i nie wiem jak powinien smigac taki silnik.
Mogę Ci podać orientacyjne czasy z golfa 3 podczas przyspieszania. (Masa około 1150kg).
A więc na czwartym biegu od 80-120 (rozpoczynam przyspieszanie od 70) miałem około 7-7,3 sekundy, a po chipie 6 sekund. :bigok:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » śr sie 29, 2007 20:58

Grześko pisze:Ten log który wrzuciłeś nic nam nie da bo voss chciał sprawdzić różnicę w ciśnieniu dolotowym przy max wciągniętej sztandze i max wysuniętej, a w mapach sterownika przy prędkości około 1400 obrotów bez obciążenia wspólczynnik wypełnienia jest właśnie taki jak na logach.
Rozumiem, nie mialem o tym pojecia. Zabieram sie za lekture i zrobie jak trzeba. Czytal juz tego posta ale widac nie dosc dokladnie.
Grześko pisze:Mogę Ci podać orientacyjne czasy z golfa 3 podczas przyspieszania. (Masa około 1150kg).
A więc na czwartym biegu od 80-120 (rozpoczynam przyspieszanie od 70) miałem około 7-7,3 sekundy, a po chipie 6 sekund. :bigok:
Sprawdze jak u mnie ale juz widze, ze chyba czas jest dluzszy.

[ Dodano: Sro Sie 29, 2007 22:51 ]
Grześko pisze:...trzeba podać bezpośrednie podciśnienie na gruchę na powiedzmy 10 sekund a później odłączyć znowu na 10 sek i logować.
Niestety po przeczytaniu wyjasnien nie mam pojecia w jaki sposob podac podcisnienie z pominieciem N75. Czy moze wezyk, ktory idzie do N75 podac bezposrednio na gruche??
Czy chodzi calkiem o co innego?


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » czw sie 30, 2007 19:07

robak7 pisze:Niestety po przeczytaniu wyjasnien nie mam pojecia w jaki sposob podac podcisnienie z pominieciem N75. Czy moze wezyk, ktory idzie do N75 podac bezposrednio na gruche??
Czy chodzi calkiem o co innego?
Do N75 dochodzi 3 wężyki. Jeden jest do turbiny. (Bedzie ważny).
Drugi idzie z układu podciśnienia. (Też ważny).
Trzeci idzie do filtra powietrza. (Nie interesuje nas).
Za pierwszym razem ściągałem tylko wężyk który idzie do turbiny i zakładałem go spowrotem, ale tam ciśnienie podawane jest już po zaworze N75 czyli z wypełnieniem 45% więc robiłem to źle.
A trzeba złączyć ze sobą bezpośrednio węzyki od podciśnienia z układu z wężykiem do turbiny (pomijamy działanie N75). Łaczymy je na 10 sek i rozłączamy na 10 sek i tak kilka razy i mamy log gotowy.
robak7 pisze:Sprawdze jak u mnie ale juz widze, ze chyba czas jest dluzszy.
Po pierwsze większa masa. Myślę że czas w granicach 8-8,5 sekundy nie byłby zły. Ale jak będzie bliżej 10 sekund to coś jest nie tak.
Na wcześniejszej kiepskiej pompie wtryskowej miałem 9,5 sekundy, ale wtedy na hamowni miałem tylko 90 KM. Na innej pompie 7,2 sek i na hamowni 114KM.
Ostatnio zmieniony czw sie 30, 2007 19:08 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.



robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » pt sie 31, 2007 00:01

Grześko pisze:Do N75 dochodzi 3 wężyki. Jeden jest do turbiny. (Bedzie ważny).
Drugi idzie z układu podciśnienia. (Też ważny).
Trzeci idzie do filtra powietrza. (Nie interesuje nas).
...
A trzeba złączyć ze sobą bezpośrednio węzyki od podciśnienia z układu z wężykiem do turbiny (pomijamy działanie N75). Łaczymy je na 10 sek i rozłączamy na 10 sek i tak kilka razy i mamy log gotowy.
OK, bede robil jak piszesz i zobaczymy czy sobie poradze :)

Przyspieszenia sprawdze i podam wyniki.


Pozdrawiam,

Rafał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości