Stożek w AFN, wymienić na serie czy nie?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
Stożek w AFN, wymienić na serie czy nie?
Uprzedam ze szukałem
Panowie kupiłem AFN z zamontowanym stożkiem K&N, widać ze ktoś to robił z głową, bo jest odeparowny od silnika tok ze nie zasysa powietrza z komory. Czytałem że w TDI nie jest wskazany stożek, chociaż jedni mówią tak drudzy tak... Obecny mam bardzo zaje*any (czyt. brudny ) I nie wime czy kupić nowy stożek czy lepeij zainwestować w orginalną puche, co radzicie?
Panowie kupiłem AFN z zamontowanym stożkiem K&N, widać ze ktoś to robił z głową, bo jest odeparowny od silnika tok ze nie zasysa powietrza z komory. Czytałem że w TDI nie jest wskazany stożek, chociaż jedni mówią tak drudzy tak... Obecny mam bardzo zaje*any (czyt. brudny ) I nie wime czy kupić nowy stożek czy lepeij zainwestować w orginalną puche, co radzicie?
Rola stożka nie jest obniżenie temp w dolocie, ale zwiększenie przepływu powietrza, co w uturbionym silniku jest mocno dyskusyjne, w każdym razie w serii.damcio151 pisze:stożek nic nie pomaga , bo i tak turbo pompując rozgrzewa powietrze
wojtek_sari, jeśli jest brudny - to każdy nawet najbardziej gówniany standardowy filtr będzie 1000 razy lepszy niż wkładka.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
niby tak , ale co mu po zwiększonym przepływie powietrza jak i tak kiedy turbo dmuchnie ponad bar to ECU ogranicza większe ciśnienie ...... chyba , że chodzi Ci o sam dół (początek pompowania)Corvax pisze:Rola stożka nie jest obniżenie temp w dolocie, ale zwiększenie przepływu powietrza, co w uturbionym silniku jest mocno dyskusyjne, w każdym razie w serii.
dokładnie nic i to miałem na myśli, natomiast możemy wyobrazić sobie taką sytuacje, w której filtr stanowi tłumik - tyle, że ciśnienie doładowanie nie będzie wtedy wynosić 1 bar, tylko znacznie więcej - popatrz na te fikuśne auta startujące na 1/4 mili z turbinami na wierzchu ;Pdamcio151 pisze:ale co mu po zwiększonym przepływie powietrza jak i tak kiedy turbo dmuchnie ponad bar to ECU ogranicza większe ciśnienie
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax pisze:dokładnie nic i to miałem na myśli
Corvax pisze:natomiast możemy wyobrazić sobie taką sytuacje, w której filtr stanowi tłumik - tyle, że ciśnienie doładowanie nie będzie wtedy wynosić 1 bar, tylko znacznie więcej - popatrz na te fikuśne auta startujące na 1/4 mili z turbinami na wierzchu ;P
pamietajmy o tym że turbina zasysa ostro powietrze w TDI separowanie stożka jak i jego zakładanie nie ma większego sensu.. turbina i tak weźmie sobie wystarczając ilość powietrza, a schłodzi się w IC
ja wczoraj oglądałem diesla 6,7L cummins w dogde ram 2500 i tez kolega założył sobie stożek fajna motorownia, 6 cylindrów w rzędzie, big turbo HOLSET-a, seryjny dolot, orurowanie do FMIC to srednica na oko 5 cali
a w tych drag dieslach to doładowanie rzedu 3,5 Bara i a co za tym idzie wydatek powietrza jest masakrystyczny
np drag diesel cummins, dolot i wylot to rura 8 calowaCorvax pisze:popatrz na te fikuśne auta startujące na 1/4 mili z turbinami na wierzchu ;P
ja wczoraj oglądałem diesla 6,7L cummins w dogde ram 2500 i tez kolega założył sobie stożek fajna motorownia, 6 cylindrów w rzędzie, big turbo HOLSET-a, seryjny dolot, orurowanie do FMIC to srednica na oko 5 cali
a w tych drag dieslach to doładowanie rzedu 3,5 Bara i a co za tym idzie wydatek powietrza jest masakrystyczny
Ostatnio zmieniony pn sie 27, 2007 22:49 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
czy 1z , czy AFN .... są takie same , więc podejdziewojtek_sari pisze:Czyli to mi podejdzie do AFN tak?
takwojtek_sari pisze:Powiedz jeszcze czy ten dolot też jest z AFN?
Ostatnio zmieniony pt wrz 07, 2007 20:10 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
No i lipa, przyszła mi pucha do filtar i okazało się ze nie moge założyć bo mam ICka, nie wiem z czego jest ale napewnie nie jest seryjny Co proponujecie?? Jak wytne w puszcze taki tunel to nie zostanie dużo miejsca miedzy fitrem a obudową, więc może mieć zamało powietrza ;/ Jest jakiś program do policzenia stożka do konkretnego silnika?
Wygląda to tak:
Wygląda to tak:
Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 226 gości