Stuki w silniku przy docisnieciu gazu...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

xisio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:56
Lokalizacja: Limerick

Stuki w silniku przy docisnieciu gazu...

Post autor: xisio » sob sie 25, 2007 00:21

Witam

Nie znam sie zbytnio na silnikach i jestem ciekawy waszej opini.
Kiedyś mialem dużego fiata 125p i jak dociskalem gaz do oporu to słyszałem zawory jak w silniku taki dziwny halas wydawały.

Od pewnego czasu zaczołem zauważać w golfie 1.4 ze jak np jade na 4 i mam z 2.5kobrotow (czyli niskie obroty) i kolo 70km/h i docisnę gaz to on przyspiesza ale słyszę coś jak "zawory"

Co to moze byc ? oleju nie bierze, płynów żadnych nie ubywa, spalanie na trasie poniżej 6.4
Co to może i jak temu zaradzić? w fiacie wystarczyło wyregulować zawory i zaplon ustawic ladnie i bylo ok a tutaj ??

[ Dodano: 25 Sie 2007 14:41 ]
nikt nie ma pomysłu na takie zachowanie ?

dodam ze pasek byl wymieniany przy 32k mil teraz ma 56k mil, nie wiem czy poza paskiem byla wymieniana pompa na fakturze mam tylko time belt set 397euro + 130 robocizna.



hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » sob sie 25, 2007 22:44

ja też podłączam się do pytania. co za cholera z tym terkotem przy 2200obr/min? (tylko przy gwałtownym przyspieszeniu)
pzdr all



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » ndz sie 26, 2007 15:45

A może poprostu jeździcie na zbyt niskich obrotach jak dla 4-tego biegu???


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » ndz sie 26, 2007 16:07

panowie spalanie stukowe macie występuje ono właśnie w takim momencie jak opisujecie nie ma go na wolnych obrotach. jaką benzyne lejecie????


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

xisio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:56
Lokalizacja: Limerick

Post autor: xisio » ndz sie 26, 2007 22:07

no dokladnie to jest takie same stukanie jak wlasnie np gdy przejeżdża sie przez garb na drodze za wolno i jest sie na 2 biegu i doda gazu to on przygasajac stuka, ale czemu taki sam halas występuje np na 3 biegu jadac 50km/h i dodając do maxa gazu ? gdy dodam stopnio tylko czyli np 1/4 pedalu przyspiesza tak samo dobrze a ten halas nie występuje.

Leje paliwo zwykle 95 bezołowiowe teoretycznie na dużych stacjach.

Jak sie objawia dogorywająca pompa wodna czy rolki w rozrządzie? zastanawiam sie czy moze warto by bylo nie pomyśleć o wymianie? bylo robione przy 31k mil teraz mam 56k mil?



xisio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:56
Lokalizacja: Limerick

Post autor: xisio » pn sie 27, 2007 12:36

no wlasnie tez mam takie podejrzenie, jak to sie naprawia i na ile to jest grozne ?



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » pn sie 27, 2007 13:09

lejcie 98 po prostu
ja 95 juz nie zalewam bo przy roznicy 10-20 groszy to nie warto
a na stukowe spalanie pomaga



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn sie 27, 2007 14:42

xisio pisze:Nie znam sie zbytnio na silnikach i jestem ciekawy waszej opini.
Kiedyś mialem dużego fiata 125p i jak dociskalem gaz do oporu to słyszałem zawory jak w silniku taki dziwny halas wydawały.

Od pewnego czasu zaczołem zauważać w golfie 1.4 ze jak np jade na 4 i mam z 2.5kobrotow (czyli niskie obroty) i kolo 70km/h i docisnę gaz to on przyspiesza ale słyszę coś jak "zawory"

Co to moze byc ? oleju nie bierze, płynów żadnych nie ubywa, spalanie na trasie poniżej 6.4
Co to może i jak temu zaradzić? w fiacie wystarczyło wyregulować zawory i zaplon ustawic ladnie i bylo ok a tutaj ??
Wyregulowac silnik ( chociaż nie przypuszczam aby to bylo konieczne),
a jeśli nic się nie zmieni to nauczyć się jeździć. Męczenie silnika 1.4 obrotami 2500 (max. moment ma przy 3300, i to niewielki) to zarzynanie. tak to się dieslem jeździ.

P.S.
Metaliczne dzwonienie to nie zawory ale spalanie detonacyjne.
Ostatnio zmieniony pn sie 27, 2007 14:43 przez bodzio_j, łącznie zmieniany 1 raz.



hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » pn sie 27, 2007 14:55

ja jeżdzę na 98, często wlewam Ultimate 98 z BP, teraz w baku mam Supreme 98 z Statoila. a ten chałas jak występował tak występuje.
jakieś takie dziwne metaliczne zgrzytnięcie albo terkot (na poczatku myslałem że to rezonans z wydechu) trwa chwilę tylko przy gwałtownym dodawaniu gazu i pojawia się w w zakresie obrotów 2,2 -2,3 tyś. wiem jak klekocze silnik, który musi dać sobie rade ze zbyt niską prędkością i za wysokim biegiem. to nie to.
kiedyś znajdę tego "bzyczka" :) teraz bedę kręcił autko nieco wyżej, zobacze czy to da jakieś rezultaty.
możliwe jest żeby czujnik spalania stukowego nie domagał? kilka razy był odłączany od silnika ale nie wydaje mi się żeby mu to zaszkodziło.

pzdr



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 230 gości