Witam Serdecznie Wszystkich Forumowiczów !
Nie zacznę standardowo - mam problem tylko go opiszę:
silnik 1.8 PF wersja gti [br]
Z uwagi na fakt że brał olej i kopcił oraz falował na wolnych obrotach mimo wymiany silniczka krokowego zdecydowałem się na lekkie odświeżenie głowicy - genralnie pomogło - zero dymku i nie szama oleju obroty nie falują ale ...
CO WAŻNE PONIŻSZE OBJAWY ZACZĘŁY SIĘ JUŻ PRZED DEMONTAŻEM GŁOWICY oprócz zwiększonego spalania przerywał również podczas przysieszania ale się uspokoiło .
1. Wymieniono uszczelniacze zaworów, prowadnice, głowczkę splanowano i zmontowano.
2. Problem zaczął się już przy ustawianiu rozrządu, gdyż na seryjnych znakach za sqrczybyka nie chciał odpalić, ustawione zostało troszke inaczej ale jak dokładnie nie wiem bo mechanik tak cudował, że w pewnym momencie się zgubiłem wiem tylko że na wale jest jakiś naniesiony znak, generalnie są dwa nacięcia jedno jest tak jakby oryginalne a drugie tak jakby ktoś naciął i w/g niego . Na wałku rozrządu nie w/g OT i kropy tylko o 90 stopni w prawo.
3. Po zmontowaniu wszystkiego auto pali ale nierówno pracuje, szarpie w zakresie obrótów tak pomiędzy 2000 a 3000 (jechać spokojnie się nie da :/ bo zaczyna szarpać jakby paliwa brakowało przynajmniej taki jest objaw) coprawda silnik wkręca się ładnie ale podnosząc obroty i je trzymając co lekko przerywa, nie zabardzo ale dość odczuwalnie, podczas przyśpieszania wsio jest w zasadzie ok. Jak zdejmiemy gwałtownie nogę z gazu a silnik jest wkręcony na wyzsze obroty to słychać wystrzały z wydechu. Zaczął też więcej palić o jakieś 2-3 litry
4. Wymieniłem kopułkę, świece, cewkę, silniczek krokowy wszytskie węże posprawdzane, przepływomierz jest ok.
i zima a miało być tak pięknie - ech ....
pomóżcie bo nikt niechce się podjąc - przypuszczam, że może rozrząd jest przestawiony o jakąś ilość ząbków albo już sam nie wiem co ....
Tomasz
Silnik szarpie - dziwnie nierówna praca 1.8 PF.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- tomi_l
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: śr sie 22, 2007 13:41
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Silnik szarpie - dziwnie nierówna praca 1.8 PF.
Ostatnio zmieniony śr sie 22, 2007 16:31 przez tomi_l, łącznie zmieniany 1 raz.
nabyć pojazd i zgłębić tajniki jego usterek :)
- tomi_l
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: śr sie 22, 2007 13:41
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Troche zabardzo chyba zamieszali, jeden z nich poustawiał zgodnie ze znakami i krecąc wałem stwierdził ze cos blokuje więc nie odpalal :/ (sam nawet próbowałem w końcu, ustawiłem zgodnie ze znakami i nic tylko prychał tylko teraz nie pamietam czy dobrze podpiałem kable ale z tego co pamietam 1 3 4 2) ale chyba faktycznie bedzie cos z rozrządem, qrcze total paranoja.
nabyć pojazd i zgłębić tajniki jego usterek :)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tego to nie kapuję. Koło ma znak z ktorej strony? Od zewnątrz służy do ustawiania na OT od wewnątrz na wysokości krawędzi głowicy. Jedź lepiej z tym do kogo innego.tomi_l pisze:Na wałku rozrządu nie w/g OT i kropy tylko o 90 stopni w prawo.
Nie odpalał bo wcześniej pewnie też rozrząd był sknocony i do tego dodstowano położenie aparatu zaplonowego.
Mówił ktoś że blokuje? dziwne żeby PF był kolizyjny, ale licho już wie z tymi mechanikami.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- tomi_l
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: śr sie 22, 2007 13:41
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Dokładnie tak jak napisałeś, od zewnątrz jest kropa i OT i chyba ustawił na znaki od wewnatrz i obrocil o 180 stopni bo normalnie tez nie gadal na wszystkie cylindry, (tylko jakim cudem to odpalilo hmmm), tak jak pisalem sie zgubilem w pewnym momencie albo mechanik juz sam sie tez pogubił bo lekko z 4 h walczyl ( a fartem zagadalo, jak zreszta sam stwierdzil: jak na tym ustawieniu nie zadziala to nie wie co jest i tez nie zagadalo dopiero jak mu podalem jaka kolejnosc kabli to zagadal na wszystkie cylindry sic! )Paweł Marek pisze:tego to nie kapuję. Koło ma znak z ktorej strony? Od zewnątrz służy do ustawiania na OT od wewnątrz na wysokości krawędzi głowicy. Jedź lepiej z tym do kogo innego.tomi_l pisze:Na wałku rozrządu nie w/g OT i kropy tylko o 90 stopni w prawo.
Nie odpalał bo wcześniej pewnie też rozrząd był sknocony i do tego dodstowano położenie aparatu zaplonowego.
Mówił ktoś że blokuje? dziwne żeby PF był kolizyjny, ale licho już wie z tymi mechanikami.
Co do aparatu to mozliwe ze byl wczesniej zle ustawiony, aczkolwiek trudno mi to ocenic, palil ok, spalanie tez bylo w normie, tylko faktycznie tak po czasie sobie czlek uswiadomia ze faktycznie cos szarpal, po zmianie biegu (nie z winy zlej zmiany ), czasmi przy przyspieszaniu na wyzszym biegu z nizszej predkosci ( ale oczywiscie w granicach rozsadku niskiej). Odnosnie blokowania to cholera go wie, bo ten drugi sie tym nie przejmowal i nic mu nie blokowalo
Ale generalnie po tych objawach co podalem to bedzie z duzym prawdopodobienstwem rozrzad skopany ?
Pedze do innego fachowca - tymczasem dziekuje za dotychczasowe sugestie.
nabyć pojazd i zgłębić tajniki jego usterek :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 373 gości