Luz i stukanie w przekładni kierowniczej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Luz i stukanie w przekładni kierowniczej

Post autor: mar_tec » śr cze 01, 2005 14:41

Czy da się taki luz jakoś wyeliminować? Przy kręceniu kierownicą na postoju w prawo i lewo i tylko jak koła są ustawione prosto słychać stuk. Nie mam śrubki za mocno przykręconej, gdyż wtedy to w ogóle nie mogę kierownicą ruszyć. Czy oprócz tego mozna w inny spośób regulować? Czy pozostaje tylko wymiana? Najwazniejsze pytanie czy można tak jeżdzić?



cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » śr cze 01, 2005 16:03

jak Cię niw wozi po jedzni i w koleinach to spoko a jak wyglądają końcówki kierownicze??


MORE POWER

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » śr cze 01, 2005 16:06

końcówki i wszystkie połączenia są OK.
Miałem ustawianą zbieżność i jeżdzi sie równiez dobrze.
Natomiast denerwują mnie te stuki w kolumnie kierowniczej i boję się ze przez to mogę ją całkowicie roz....... Czy kupić nową czy używaną na szrocie i jaka jest cena? Jak mocno należy tę srubkę w kolumnie dokręcić?



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » śr cze 01, 2005 16:33

Te stuki to luzy na kardanach pomiędzy kolumną i przekładnią- mam to samo, przymierzam się itd...
V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » czw cze 02, 2005 08:30

vorlog pisze:Te stuki to luzy na kardanach pomiędzy kolumną i przekładnią- mam to samo, przymierzam się itd...
V.
Co to oznacza? Nie trzeba wymieniać całej kolumny?
Co należy wymienić i czy sam dam radę?



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » czw cze 02, 2005 17:49

To jest zespół dwóch przegubów kardana połączonych drążkiem, łączący kolumnę kierownicy z przekłądnią, trzeba demontować kolumnę, żeby zrobić wymianę...
V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

motorufus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: czw lut 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: motorufus » czw cze 02, 2005 23:27

Mam ten sam problem. Jak dokręciłem śrubkę to nic nie stukało ale jak przyszło skręcić kołami to się okazało że przy max skręcie listwa się blokowała. Wynika to głównie z tego że w środkowej części (głównie jazda na wprost) listwa się nadmiernie wytarła i ma większy luz niż po bokach dlatego jak dokręcisz że na środku jest dobrze to przy skręcie jest za ciasno. Umnie auto jeżdzi dobrze po drodze i nie ma żadnych luzów mimo tych stuków dlatego narazie to zostawiam. Jak będe miał trochę kasy to wymienie. Nie da się tego zregenerować.



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » wt cze 07, 2005 13:15

Dzięki!
Więc musze zbierać na nową kolumnę i dać do mechanika do wymiany.
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 499 gości