temperatura cieczy w chłodnicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Marcin-Odra
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: sob maja 26, 2007 14:53
- Lokalizacja: SWD
- Kontakt:
temperatura cieczy w chłodnicy
Witam
Mam dosyć nietypowe pytanie. Gdy jadę na trasie temp. cieczy w chłodnicy nie przekracza 90 st. C na wskaźniku. Jednak wczoraj gdy wracałem z nad morza spotkałem się z dziwną sytuacją. Jadą w korku, co chwile "podciągałem" wiadomo jak to w korku. W pewnym momencie temp wskazywała przeszło 110 st. C na wskaźniku, ale żadna dioda się nie zaświeciła. Na komputerze temp. wówczas wynosiła 98 st. C i nie drgnęła ani razu powyżej. Gdy z korku wyjechałem to na trasie znów temp. spadła poniżej 90 st. C.
Czy to normalne? Spotkałem się z golfem gdzie "dmuchawa" czyli wentylator się włącza gdy temp. przekracza pewną temp. ale ją słychać. U mnie nie słychać by wentylator się włączał.
Czy oznacza to że nie działa? A może takie zjawisko jest normalne i nie mam się czym przejmować? Jaka jest optymalna temp. cieczy chłodzącej.
Pozdrawiam
Mam dosyć nietypowe pytanie. Gdy jadę na trasie temp. cieczy w chłodnicy nie przekracza 90 st. C na wskaźniku. Jednak wczoraj gdy wracałem z nad morza spotkałem się z dziwną sytuacją. Jadą w korku, co chwile "podciągałem" wiadomo jak to w korku. W pewnym momencie temp wskazywała przeszło 110 st. C na wskaźniku, ale żadna dioda się nie zaświeciła. Na komputerze temp. wówczas wynosiła 98 st. C i nie drgnęła ani razu powyżej. Gdy z korku wyjechałem to na trasie znów temp. spadła poniżej 90 st. C.
Czy to normalne? Spotkałem się z golfem gdzie "dmuchawa" czyli wentylator się włącza gdy temp. przekracza pewną temp. ale ją słychać. U mnie nie słychać by wentylator się włączał.
Czy oznacza to że nie działa? A może takie zjawisko jest normalne i nie mam się czym przejmować? Jaka jest optymalna temp. cieczy chłodzącej.
Pozdrawiam
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Jesli sie nie myle to wentylator powinienin napewno właczyc sie gdy auto stoi zgaszone i jest za gorący płyn. A co do jazdy to nie jestem pewnein czy wentylator wogole powinien się włączyc . Pytanie bowiem jest takie : PO co?? Skoro poiwietrze zprzed maski wpada do silnika i przechodzi przez chłodnice a wentylator ma cofać to nagrzane powietrze zpowrotem nachlodnice. Bez sensu. W kazdym razie keidys zauwazylem ze w 2jce moejj gdy zalaczajm zapłon wentylator wyłacxza sie a gdy wyłacze zaskakuje. Wiec cos w tym jest - odcięcie pracy na zapłonie.
Byc moze sie myle poniewaz nigdy nei sprawdzałem jak to ejst ale cos w tym jest.
Jesli sie nie myle to wentylator powinienin napewno właczyc sie gdy auto stoi zgaszone i jest za gorący płyn. A co do jazdy to nie jestem pewnein czy wentylator wogole powinien się włączyc . Pytanie bowiem jest takie : PO co?? Skoro poiwietrze zprzed maski wpada do silnika i przechodzi przez chłodnice a wentylator ma cofać to nagrzane powietrze zpowrotem nachlodnice. Bez sensu. W kazdym razie keidys zauwazylem ze w 2jce moejj gdy zalaczajm zapłon wentylator wyłacxza sie a gdy wyłacze zaskakuje. Wiec cos w tym jest - odcięcie pracy na zapłonie.
Byc moze sie myle poniewaz nigdy nei sprawdzałem jak to ejst ale cos w tym jest.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
temp powinna oscylowac wokol 90st.C. 110 to moim zdaniem troche za duzo. zobacz czujnik zalaczenia wentylatora, albo ogolnie zobacz czy on sie zalancza kiedy dluzej stoisz. na trasie na pewno ci nei przekroczy 90 st, no chyba ze termostat ci padnie ale to sie na pewno zagotujesz ;] pozdr
[ Dodano: 20 Sie 2007 17:25 ]
[ Dodano: 20 Sie 2007 17:26 ]
[ Dodano: 20 Sie 2007 17:25 ]
podczas szybkiej jazdy sie nie wlaczy-wiadomo. ale masz czujnik ktory dziaja na zasadzie termostatu stykowego (przynajmniej u mnie ), temp plynu rowna tem zadzialanie tegoz cuda= smiglo kreci. nie ma cudowMaćkooo pisze: Jesli sie nie myle to wentylator powinienin napewno właczyc sie gdy auto stoi zgaszone i jest za gorący płyn. A co do jazdy to nie jestem pewnein czy wentylator wogole powinien się włączyc .
[ Dodano: 20 Sie 2007 17:26 ]
u mnie siedzac w aucie nie sslychacMarcin-Odra pisze:
ale ją słychać.
Ostatnio zmieniony pn sie 20, 2007 17:38 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 2 razy.
- Marcin-Odra
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: sob maja 26, 2007 14:53
- Lokalizacja: SWD
- Kontakt:
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
biorac to na logike to na pewno, tak samo jak przy malym poziomie plynu. ale np ze spalona zarowka juz sie nie zapali wiec nie polegaj w 100 % na diodach spradz czy odpala sie went, zobacz czy waz powrotny z chlodnicy robi sie na postoju dluzszym rownie goracy. moze masz termostat walniety bo bo ponad 110 jak na plyn chlodzacy to ZA DUZO.Marcin-Odra pisze:A gdy ciecz w chłodnicy jest za wysoka to zaświeci jakaś dioda?
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Mysle ze tutaj ma zastosowanie wskaźnik temperatury płynu chlodzącego . Czerewone pole oznacza ze temp. jest za wysoka :DD I tyle Dioda z terometrem ze tak powiem to wskazuje raczej ze pompa paliwa zbyt wolno jest napedzana.Marcin-Odra pisze: gdy ciecz w chłodnicy jest za wysoka to zaświeci jakaś dioda?
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
nie wiem co dokladnie sygnalizuja poszczegolne alarmowe kontrolki zainteresowalbym sie tym gdyby mi sie zaczely swiecic.Maćkooo pisze:Mysle ze tutaj ma zastosowanie wskaźnik temperatury płynu chlodzącego . Czerewone pole oznacza ze temp. jest za wysoka :DD I tyle Dioda z terometrem ze tak powiem to wskazuje raczej ze pompa paliwa zbyt wolno jest napedzana.Marcin-Odra pisze: gdy ciecz w chłodnicy jest za wysoka to zaświeci jakaś dioda?
ale ok, przeciez nie kazemy koledze siasc za kierownice i patrzec czy cos nie zamruga. te ponad 110 moze byc jakims zlym znakiem. do zagotowania jesczze troche bo przy szczelnym ukladzie zacznie kipiec przy 125-130 ale po co to testowac;p Marcin-Odra jesli bedziesz mial dalej takie skoki w gore to proponuje sie przyjrzec ukl. chlodzenia. kolega wyzej wspomnial o pompie, fakt, jest taka mozliwosc, uszkodzone smiglo czy cos i juz masz mniej wydajny obieg. przy szybszej nie ma problemu, ale na krzyzowce to juz moze dac o sobei znac. pozdr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 434 gości