Muli się po dłuższej jeździe
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Muli się po dłuższej jeździe
Witam serdecznie
Co może być przyczyną tego, że samochód po przejechaniu np 80 - 100km dziwnie się muli - tzn. nie szarpie, nie gaśnie ale wolno przyspiesza.... staje się taki wolny... i zauważyłem że wtedy bierze więcej oleju - tzn. muszę na drugi dzień dolać około 1/4l nieraz troszkę mniej.
Płynu chłodniczego raczej nie ubywa, ale pod uszczelką głowicy się poci. Pod korkiem oleju również nie ma nic podejrzanego - żadnej mazi.... na bagnecie też czysto...
Jeżeli chodzi o normalną jazdę po mieście to nie ma problemów - oleju nie bierze - normalnie przyspiesza - dzieje się to tylko na dłuższych odcinkach.
Aha - temp. wygląda w porządku - wskazówka nie przekracza pół podziałki....
Jeżeli ktoś z szanownych forumowiczów ma jakiś pomysł to bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Samochód to VW Golf II 1,6 PN benzyna.
Co może być przyczyną tego, że samochód po przejechaniu np 80 - 100km dziwnie się muli - tzn. nie szarpie, nie gaśnie ale wolno przyspiesza.... staje się taki wolny... i zauważyłem że wtedy bierze więcej oleju - tzn. muszę na drugi dzień dolać około 1/4l nieraz troszkę mniej.
Płynu chłodniczego raczej nie ubywa, ale pod uszczelką głowicy się poci. Pod korkiem oleju również nie ma nic podejrzanego - żadnej mazi.... na bagnecie też czysto...
Jeżeli chodzi o normalną jazdę po mieście to nie ma problemów - oleju nie bierze - normalnie przyspiesza - dzieje się to tylko na dłuższych odcinkach.
Aha - temp. wygląda w porządku - wskazówka nie przekracza pół podziałki....
Jeżeli ktoś z szanownych forumowiczów ma jakiś pomysł to bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Samochód to VW Golf II 1,6 PN benzyna.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Mój pomysł to taki że byc moze cos sie dzieje z kablami wysokiego napiecia. Sprawa w końcu obija sie o wysoką temperature. Mozliwe ze kopułka jest juz w stanie kiepskim. Ktos kiedys pisał o czujniku halla ze jak auto lapie temperature to cos sie z nim dzieje jesli ejst niedobry. Trzeba poszukac co to moze byc. Odrazu trudno stwierdzic gdy sie samemu tego nei doswiadczy.
Nei doczytałem o tej uszczelce. No to mzoe byc ona jesli sie auto nagrzeje to uszczelka moze sie odginac lub zmioeniac włąsciwosci. A poza tym jesli sie poci tio i tak czeka cie wymiana tej uszczelki w koncu ejst b. ważna. Zajmij sie nią to moze bedziesz miał odpowiedz na twoj problem. Mozeliwe takze ze jakas inna uszczelka ma porzedmuchy i auto nagrzane dostaje lee powietrze . Mzoe kolektor ssacy , byuc mzoe któras uszczelka przy przepsutnicy. Trzeba posprawdzac.
Pozdro
Mój pomysł to taki że byc moze cos sie dzieje z kablami wysokiego napiecia. Sprawa w końcu obija sie o wysoką temperature. Mozliwe ze kopułka jest juz w stanie kiepskim. Ktos kiedys pisał o czujniku halla ze jak auto lapie temperature to cos sie z nim dzieje jesli ejst niedobry. Trzeba poszukac co to moze byc. Odrazu trudno stwierdzic gdy sie samemu tego nei doswiadczy.
Nei doczytałem o tej uszczelce. No to mzoe byc ona jesli sie auto nagrzeje to uszczelka moze sie odginac lub zmioeniac włąsciwosci. A poza tym jesli sie poci tio i tak czeka cie wymiana tej uszczelki w koncu ejst b. ważna. Zajmij sie nią to moze bedziesz miał odpowiedz na twoj problem. Mozeliwe takze ze jakas inna uszczelka ma porzedmuchy i auto nagrzane dostaje lee powietrze . Mzoe kolektor ssacy , byuc mzoe któras uszczelka przy przepsutnicy. Trzeba posprawdzac.
Pozdro
Ostatnio zmieniony pt sie 17, 2007 15:14 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 2 razy.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
No właśnie rzecz w tym że nie. A sprawdz jeszzce taka sprawe. Zobacz czy wowczas gdy bierze tego oleju najwiecej czy leci niebieski dym z rury. Ale najpierw luknij w obudowe filtra powietrza. Jesli masz odme od głowicy to czasem w golfach odmą dostaje sie olej do filtra i ubytek murowany co wiecej auto zamula i filtr masz do wymiany. Zobacz i daj znac.mpendzik pisze:No ale to możliwe że gdy czujnik Halla jest uszkodzony i gdy temp. jest wysoka to silnik bierze więcej oleju ?
Ostatnio zmieniony sob sie 18, 2007 01:20 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Dokładnie przedmuchy z komory korbowej są przyczyna ale co do tego cisnienia na garach się nie zgodze. Dodam ze jakies tam porzedmuchy są dopuszczalne w koncu po to jest odma zeby to cisnienie upuszczac. Ja zrobiłem remoncik silnika wymiana pierscieni uszczelniaczy o nadal przedmuchy lekkie pozostały. Jest na to sposób kup taką czesc w motoryzacyjnym : tłumik płomieni. Koszt 3zł/ Wpakuj w rure od domy tylko tak zeby nmie wpadł do komory rozrządu. To zatrzyma olej!!!
Ostatnio zmieniony sob sie 18, 2007 13:42 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Przejechane kilometry nie musza byc wyznacznikiem remontu, wszystko zalezy od jazdy.
Nawet w silnik po remoncie bedzie dmuchal przez odme. Normalne jest to ze silnik dmucha bo przeciez ruszaja sie tloki. Mozna to bardziej zauwazyc w maluchu-nawet silnik po remoncie niezle dmucha a to dlatego ze przacuja tam 2 tloki na raz.
Cisnienie w komorze korbowej wzrasta kiedy maleje cisnienie na tlokach bo cisnienie z tlokow czesciowo przedostaje sie do komory korbowej i to powoduje wydmuchy oleju. Najlepiej by bylo sprawdzic cisnienie miernikiem i wszystko bedzie jasne czy to wina pierscieni.
Kolega mial tak w bmw ze zygalo mu niemilosiernie olejem i smierdzialo spalonym olejem (cisnienie od 6 do 9), po remoncie silnik nie bral juz oleju i nie zygal.
Mozna sobie wlozyc tlumik plomieni ale fabrycznie go tam nie ma, mozliwe ze to pomoze ale po jakims czasie znowu siezacznie.
Ja do swojego wlozylem nowe pierscienie i uszczelniacze na zawory (koszt ok 300zl), splanowalem glowice i teraz nic nie bieze oleju. Przedtem bral jakies 700-800 ml oleju na 1000km ale nie zygal odma a cisnienie bylo ok 9 na tlokach, teraz jest 11
Nawet w silnik po remoncie bedzie dmuchal przez odme. Normalne jest to ze silnik dmucha bo przeciez ruszaja sie tloki. Mozna to bardziej zauwazyc w maluchu-nawet silnik po remoncie niezle dmucha a to dlatego ze przacuja tam 2 tloki na raz.
Cisnienie w komorze korbowej wzrasta kiedy maleje cisnienie na tlokach bo cisnienie z tlokow czesciowo przedostaje sie do komory korbowej i to powoduje wydmuchy oleju. Najlepiej by bylo sprawdzic cisnienie miernikiem i wszystko bedzie jasne czy to wina pierscieni.
Kolega mial tak w bmw ze zygalo mu niemilosiernie olejem i smierdzialo spalonym olejem (cisnienie od 6 do 9), po remoncie silnik nie bral juz oleju i nie zygal.
Mozna sobie wlozyc tlumik plomieni ale fabrycznie go tam nie ma, mozliwe ze to pomoze ale po jakims czasie znowu siezacznie.
Ja do swojego wlozylem nowe pierscienie i uszczelniacze na zawory (koszt ok 300zl), splanowalem glowice i teraz nic nie bieze oleju. Przedtem bral jakies 700-800 ml oleju na 1000km ale nie zygal odma a cisnienie bylo ok 9 na tlokach, teraz jest 11
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 222 gości