1.6 PN bardzo sie grzeje i strzela woda ze zbiorniczka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
puzon_16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:13
Lokalizacja: Hadykówka
Kontakt:

1.6 PN bardzo sie grzeje i strzela woda ze zbiorniczka

Post autor: puzon_16 » czw sie 16, 2007 20:50

Witam mam nastepujacy problem od 2 dni: w 1.6 pn silnik bardzo szybko sie grzeje i po ok 3 km strzela gotujaca sie woda. temperatura wzrasta do poziomu troszke wyzszego niz powinien załaczyc sie wiatrak ale nie załacza sie. na postoju silnik moze pracowac cały dzien i wiatrak bedize sie włączal tak by temp nie wzrosła. w sumie to juz sam nie wiam jak to jest. Po tym jak wystrzeliło woda dolałem 2 litry i znowu pojachałem na trase 7 km. nic sie nie stało. Ale po 3 godzinach po tej samej trasie strzeliło woda a wiatrak chyba sie nie załcczył.
Czy moze to byc wina uszczelki pod głowica?- auto jest mocne jak wczesniej.
czy moze jest zapowietrzony-wczesniej przed problemem ubyło 4 litry płynu, moze po dolaniu gdzies jest powietrze i dlatego wiatrak raz chodzi a raz nie i dlatego gotuje wode?
Prosze o pomoc, jakies rady jak w miare pewnie sprawdzic co jest przyczyna tej awarii.
Z góry dziekuje za pomoc



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Re: 1.6 PN bardzo sie grzeje i strzela woda ze zbiorniczka

Post autor: Cefaloid » czw sie 16, 2007 21:06

Na początek sprawdź wentylator - chyba w 1.6 jest na pewno dwubiegowy (u mnie jest np. rzadka wersja z wentylatorem trzybiegowym, czujnikiem w chłodnicy i w głowicy silnika). Zdejm z czujnika temperatury wtyczkę (czujnik jest wkręcony w chłodnicę) i będą tam trzy styki, zwierając kazdy z każdym powinien Ci się włączyć wiatrak przy 2 możliwościach. Z wolnymi i szybkimi obrotami.
Sam czujnik nie jest drogi możesz go wymienić bo może zepsuł się ten od drugiego biegu - ja kiedyś wystudziłem auto i "szybkim ruchem" przełozyłem ten czujnik na nowy, ulało się całkiem niewiele płynu. Byle z wyczuciem dokręcać, gwint w chłodnicy jest plastikowy.

Wina może być też w termostacie - może się nie odmyka w pełni - na postoju takie niepełne otwarcie wystarczy do schłodzenia silnika ale podczas jazdy w silniku wydziela duzo wiecej mocy i ciepła, moze wtedy przepływ do chłodnicy jest za mały.

Jak nie masz tłusto i czarno w zbiorniczku, nie puszcza bąbelków kiedy odpalisz auto z odkręconym korkiem a w oleju nie ma masełka to uszczelkę obstawiałbym jako ostatnią sprawę do sprawdzania.


Konto usunięte.

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » pt sie 17, 2007 11:16

tak jak kolega mowi...

czujnik w chlodnicy

termostat

wentylator


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Awatar użytkownika
puzon_16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:13
Lokalizacja: Hadykówka
Kontakt:

Post autor: puzon_16 » sob sie 18, 2007 16:09

Wielkie dzieki panowie. Naprawde jestem wdzieczny za pomoc. Okazało sie ze to termostat. Uratowaliscie mnie bo juz miałem drzec głowice. Wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 415 gości