Wolne obroty przy klimatyzacji
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wolne obroty przy klimatyzacji
witam,
koledzy mam pytanie czy jak sie wlacza klime to obroty na jalowym powinny troche wzrosnac czy troche opasc?
koledzy mam pytanie czy jak sie wlacza klime to obroty na jalowym powinny troche wzrosnac czy troche opasc?
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
miś fazi, możesz napisać co dokładnie i gdzie powinno być podłączone bo u mnie też po włączeniu klimy obroty spadają mnie więcej koło 50obr./min
tzn normalnie jest tak że na jałowym bez klimy wskazówka jest delikatnie pod dziewiątą kreską(myśle że koło 880 - 890 obr./min), a jak włącze klime to są mniej więcej w połowie między ósmą a dziewiątą kreską(koło 850 - 860 obr./min)
tzn normalnie jest tak że na jałowym bez klimy wskazówka jest delikatnie pod dziewiątą kreską(myśle że koło 880 - 890 obr./min), a jak włącze klime to są mniej więcej w połowie między ósmą a dziewiątą kreską(koło 850 - 860 obr./min)
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 13:17 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie mam pod ręką schamatów, wieczorkiem będę miał dostęp. Zależni od tego jaki to sterownik silnika to albo ma połączenie z klimą zwykle jednym kablem, który go informuje że klima jest włączona a ten ciut podnosi obroty.
W innych sterownikach nie ma tego połączenia z klimą wcale, wówczas prawidłowo działający sterownik powinien podnieść obroty jakby wtórnie, jako reakcję na ich wstępne obniżenie spowodowane obciązeniem klimą.
Jeśli problem zaczyna być wkurzający to albo połączenia z ECU brak (rzadkość jeśli tam nikt nie grzebał a klima nie była dokładana), albo jest to jakiś problem z układem wtryskowym - sterowaniem, lub pomyłeczka w rozrządzie czy zapłonie
W innych sterownikach nie ma tego połączenia z klimą wcale, wówczas prawidłowo działający sterownik powinien podnieść obroty jakby wtórnie, jako reakcję na ich wstępne obniżenie spowodowane obciązeniem klimą.
Jeśli problem zaczyna być wkurzający to albo połączenia z ECU brak (rzadkość jeśli tam nikt nie grzebał a klima nie była dokładana), albo jest to jakiś problem z układem wtryskowym - sterowaniem, lub pomyłeczka w rozrządzie czy zapłonie
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 13:21 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
- miszel78
- Mały gagatek
- Posty: 121
- Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:51
- Lokalizacja: Łódź / Warszawa
- Kontakt:
A gdzie znaleźć ten ECU? U mnie dodatkowo są za niskie obroty na zimnym silniku. Jak się rozgrzeje to wszystko ok, równo. Nie wiem czy to jest cały czas ten sam problem co z klimą czy dwie odrębne usterki. Ogólnie nie podoba mi się to i wolałbym żeby obroty zarówno na zimnym silniku jak i po włączeniu klimy były prawidłowe (około 900). Czy jakimś miernikiem da sie zweryfikować prawidłowość tych połączeń o których pisał miś fazi?
[url=http://dziecineostrady.prv.pl][img]http://img191.imageshack.us/img191/3922/troll7sx.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 227 gości