Po lekturze wątków:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... r&start=90
pomyślałem że może i w moim mk4 można było by wyczyścić... Ale ja się na tym totalnie nie znam... Tamten temat dotyczy diesla... Co wy na to użytkownicy AKL...? hmmm?
Czy warto czyścić kolektor 1.6 SR silnik AKL?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
W zasadzie masz wszystkie odpowiedzi a cała wina leży w zaworze EGR który podczas ssania cofie część spalin do kolektora ssącego i dalej do cylindrów aby je ponownie dopalić .
Np. w DEAWOO lanosach zawór ten można śmiało wywalić a dziurę zaślepić i jest spokój ponieważ i tak do niczego on nie służy jak tylko ekologia i tylko to jest ich wymysł a silnik będzie pracował poprawnie zaś w VW tego nie zrobisz ponieważ komputer sprawuje nad zaworem EGR nadzór i wyskakiwały by błędy i zapalała kontrolka SCHECK
http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=4267
http://www.vectraklub.pl/porady/14-czys ... kowego.htm
Np. w DEAWOO lanosach zawór ten można śmiało wywalić a dziurę zaślepić i jest spokój ponieważ i tak do niczego on nie służy jak tylko ekologia i tylko to jest ich wymysł a silnik będzie pracował poprawnie zaś w VW tego nie zrobisz ponieważ komputer sprawuje nad zaworem EGR nadzór i wyskakiwały by błędy i zapalała kontrolka SCHECK
http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=4267
http://www.vectraklub.pl/porady/14-czys ... kowego.htm
hmmm... co do zaworu EGR to nie jestem przekonany czy warto go zaślepiać w tym konkretnym silniku. W wątku który przytoczyłem http://forum.vwgolf.pl/vi...ht=egr&start=90 kwestia dotyczy kolektora który jest stalowy (czyt. metalowy) a w AKL chyba jest z jakiegoś tworzywa...
nie jestem mechanikiem ale tak to wygląda... zastanawia mnie czy jest sens przeczyścić sam kolektor... np co 20 000 km ? nie wiem dlatego pytam co myślicie...
nie jestem mechanikiem ale tak to wygląda... zastanawia mnie czy jest sens przeczyścić sam kolektor... np co 20 000 km ? nie wiem dlatego pytam co myślicie...
jestem tu nowy.... ;(
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 178 gości