Alternator ------> ładowanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vszywiec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: sob sty 29, 2005 01:05
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Alternator ------> ładowanie

Post autor: vszywiec » pn maja 30, 2005 20:41

Witam :grin:
pytanko natury techniczno -elektrycznej otoz: jakie napiecie daje alternator spotkalem sie z roznymi zdaniami w tej kwesti i czy napiecie jest zalezne od obrotow silnika
Moj alternotor daje napiecie okolo 12 V czy to aby nie za malo i napiecie nie wzrasta wraz z obrotami silnika
jezeli napiecie jest za male co trzeba wymienic czy wymiana szczotek rozwiaze sprawe
jaki jest orientacyjny koszt szczotek i jak sie zabrac do ich wymiany
czekam na odpowiedzi i pozdrawiam :pub:


sprzedam mk2 1,6 td ---------> 696-494-279
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56922

Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » pn maja 30, 2005 20:47

powinien dawac napięcie ok 13- 14 V ,napięcie wzrasta ale max do 14 , wymień regulator napięcia ,który jest w alternatorze



szarak15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw maja 19, 2005 20:16
Lokalizacja: Augustow
Kontakt:

Post autor: szarak15 » pn maja 30, 2005 21:11

U mnie bylo ladowanie 12V wymienilem alternator zostawiajac regulator napiecia i mam ponad 13V :)



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pn maja 30, 2005 21:44

pod pelnym obciązeniem powinno chyba 13,5-14V



Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » pn maja 30, 2005 21:59

mozecie mi powiedziec jak ja mam sprawdzic u siebie alternator Jak mam zmierzyc napiecie ? Ktore kable itd Dzieki


Piotrek

Awatar użytkownika
vszywiec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: sob sty 29, 2005 01:05
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: vszywiec » pn maja 30, 2005 23:43

bierzesz miernik elektryczny odpalasz silnik przykladasz kabelki do klem w akumulatorze i finito


sprzedam mk2 1,6 td ---------> 696-494-279
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56922

Awatar użytkownika
KATO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: sob lis 13, 2004 02:46
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: KATO » wt maja 31, 2005 00:36

tak jak napisał daaroo napiecie powinno byc min 13.5 V DO NAWET 14.1-14.4 zalezy jaki masz regolator napiecia

najpier przeczysc wszystkie styki pozniej sprawdz szczotki czy nie sa wyjechane ,regulator napiecia jezeli to nie pomoze to tzreba rozebrac altka i zobaczyc komutator przeczyscic stoja itp.jezeli to nie pomoze to diody mogły pujsc sie jeb....


2001-2006 GTI WOLFSBURG EDITION http://www.vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1672
2006- A6 AVANT 2.5 TDI AEL KREMOWA SKÓRA KLIMATRONIC VOLL WYPAS

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » wt maja 31, 2005 07:07

tak jak piszą kiledzy napięcie 13.8-14.4 V powinno być na akumulatorze przy pracującym silniku.

w KRK wołają za robociznę przy alternatorze 50pln + koszt części (wymiana łożysk, komutatora, szczotek to koszt rzędu 110pln razem z robotą)



Awatar użytkownika
bnew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 20:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Alternator ------> ładowanie

Post autor: bnew » wt maja 31, 2005 16:00

vszywiec pisze:Witam :grin:
pytanko natury techniczno -elektrycznej otoz: jakie napiecie daje alternator spotkalem sie z roznymi zdaniami w tej kwesti i czy napiecie jest zalezne od obrotow silnika
Moj alternotor daje napiecie okolo 12 V czy to aby nie za malo i napiecie nie wzrasta wraz z obrotami silnika
jezeli napiecie jest za male co trzeba wymienic czy wymiana szczotek rozwiaze sprawe
jaki jest orientacyjny koszt szczotek i jak sie zabrac do ich wymiany
czekam na odpowiedzi i pozdrawiam :pub:
Jak już napisali poprzednicy 12 V daje sam akumulator, niedawno miałem to samo okazalo się że trzeba bylo wymienić tylko szczotki, zapłacilem 70 zł za wszystko (ale wczesniej kupilem nowy akumulator, bo mialem spalona zarowke kontrolki ladowania i myslalem ze jest ladowanie, mam nauczke teraz zeby wszystko sprawdzac :-) ) pozdrawiam :chytry:


Le temps detruit tout

Awatar użytkownika
Rumun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn lut 28, 2005 19:11
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Rumun » wt maja 31, 2005 18:38

Trza wymienic regulator napiecia
a alternator niezaleznie od obrotow powinien dawac caly czas napiecie w granicy 12 do 15V
Tylko alternator trzeba sprawdzac zawsze obciazony akumulatorem bo spalom sie diody!!!



Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » sob cze 04, 2005 22:43

vszywiec pisze:bierzesz miernik elektryczny odpalasz silnik przykladasz kabelki do klem w akumulatorze i finito
Rumun czyli sposób taki jak napisał vszywiec jest do bani?? Chodzi mi o to ze chce sprawdzic czy mam dobre ładowanie w aucie Jak wlaczam swiatła to obroty zaczynaja lekko falowac Nie wiem czy to nie wina ładowania


Piotrek

Awatar użytkownika
vszywiec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: sob sty 29, 2005 01:05
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: vszywiec » sob cze 04, 2005 23:16

Rumun pisze: Tylko alternator trzeba sprawdzac zawsze obciazony akumulatorem bo spalom sie diody!!!
co to znaczy obciazony akumulotorem ???/


sprzedam mk2 1,6 td ---------> 696-494-279
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56922

Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » ndz cze 05, 2005 09:31

no chodzi o to ze jak odpalisz samochod i odlaczysz akum to cale napiecie pojdzie na auto i diody sie popala A jak jest akum to czesc idzie do akumulatora a czesc na auto Przynajmniej ja tak to zrozumialem Moze sie myle to mnie porpawcie :)


Piotrek

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » ndz cze 05, 2005 10:32

pod obciążeniem to znaczy trzeba właczyć jak najwięcej odbiorników prądu (ogrzewanie tylnej szyby, długie swiatła, wycieraczki itp) a wtedy ładowanie powinno być w przedziale 13,5-14,5V



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 211 gości