coraz cześciej problem z odpalaniem;

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

goobie
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob lip 02, 2005 00:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

coraz cześciej problem z odpalaniem;

Post autor: goobie » ndz sie 12, 2007 22:53

witam serdecznie i proszę o sugestie...

przeczytałem już kilkanaście podobnych wątków, ale na identyczne objawy nie trafiłem... z resztą możliwe przyczyny też są bardzo rozmaite... chciałbym więc ustalić od czego zacząć...

obiawy:

aku dobry-rozrusznik kręci jak oparzony (czyli git) a auto nie pali....
i tak czasem aż do wyczerpania aku!!!

a czasem po wyjęciu kluczyka i chwili przerwy - pali na dotyk
(i później już chodzi ładnie)

na zapych zawsze odpali i wtedy już idzie...

problem ten pojawiał się kiedyś sporadycznie a teraz jest coraz częściej prawie na codzień

jak nie chce odpalić to nie ma znaczenia czy próbuję na gazie czy na benzynie (dlatego raczej wykluczam pompę)

nie ma znaczenia czy auto zimne czy rozgrzane

czasami pomaga delikatne dodanie gazu; ale naprawdę czasami...

UWAGA: podejrzewałem hala - został ostatnio wymieniony i nic....
świece półroczne, kable ??? nie wiem ale nie widać przebicia, elekromechanik twierdzi, że cewka jest ok i iskre ma b.dobrą...

ostatnio *#cenzura#* przekaźniki w skrzynce... czasami cykają normalnie a czasami coś tam warjuje - szczególnie szary przekaźnik nr 167 -co to to jest takiego ???? ;) i ile kosztuje nowy???

jeszcze zaczynam podejrzewać stacyjkę... jakie koszta ???

PROSZę O SUGESTIE od czego zacząć i co najpierw sprawdzić...

ps. czy jest jakiś oryginalny sposób aby sprawdzić czy jest iskra na kablach
- nie moge byc jednoczesnie w kabinie i pod maska a z regoly jeżdże sam ;]
i kto mi rozrusznik uruchomi??? ;)


'Goobie'

pietia-gce
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sty 22, 2007 19:05
Lokalizacja: mikołów

Post autor: pietia-gce » ndz sie 12, 2007 23:17

Ja bym zaproponował znaleźć kumpla z drugim MK3 i przełożyć jego cewke zapłonową na początek :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84264&start=45]Mój Dragongreen[/url]

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » ndz sie 12, 2007 23:20

goobie pisze:na zapych zawsze odpali i wtedy już idzie...
czyli
pietia-gce pisze:Ja bym zaproponował znaleźć kumpla z drugim MK3 i przełożyć jego cewke zapłonową na początek
raczej odpada.
goobie pisze:jeszcze zaczynam podejrzewać stacyjkę
Prawdopodobnie dobrze podejrzewasz, a dokładniej kostkę stacyjki. Koszt ok.20zł plus wymiana.
Ostatnio zmieniony ndz sie 12, 2007 23:22 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
LUSKA
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob lut 10, 2007 11:43
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: LUSKA » ndz sie 12, 2007 23:39

Przyczyna prawdopodobnie tkwi w wyłączniku zapłonu (kostka)-sprawdź czy w pozycji "Go" świecą ci kontrolki-jak nie to na bank kostka(niezależnie czy aku jest OK czy nie) Cewka w tym momencie nie daje iskry.
Sposobem,żeby sprawdzić kostkę jest włączenie zapłonu i zetknięcie przy rozruszniku złącza konektorowego ze stałym "+", który idzie od aku.



goobie
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob lip 02, 2005 00:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: goobie » pn sie 13, 2007 08:54

dziękuje bardzo za podpowiedzi !!

a gdzie ta kostka jest?? w skrzynce bezpieczników ??? jaki numer ???
chciałbym ją sam wymienić....

kontrolki po włączeniu zapłonu świecą tak jak być powinno...

ale czasem jak już długo kręce i nie odpala to zgasną całkowicie...



nie bardzo rozumiem kwestię podłączenia rozrusznika na krótko...
do czego mam go podłączyć w rozruszniku dokładnie ??

pozdrawiam,


'Goobie'

Broda2005
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lut 19, 2007 18:27
Lokalizacja: Jarosław-Rabka

Post autor: Broda2005 » pn sie 13, 2007 10:16

Wszystko wskazuje na kostkę stacyjki, tak właśnie się dzieję lub przekaźnik nr 3 (sterujący silnikiem i pompa paliwa) Polecam narpierw wymienić przekaźnik bo taniej i szybciej wymienić, koszt przekaźnika: zamiennik 25 oryginał w serwisie 43, jezeli nie przekaźnik to kostka stacyjki, zamiennik 10-12 zł ( nie polecam jak chcesz to ci za friko dam taką bo zamontowałem i kupiłem po miesiącu oryginał) oryginał 90 zł w serwisie. Ale stawiam na kostkę stacyjki.
pozdro
p.s. Przekaxnik można wyciągnąć, rozebrać sprawdzić czy luty się nie poprzepalały ewentualnie przelutować bez kupowania nowego i sprawdzic czy wszystko hula.



goobie
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob lip 02, 2005 00:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: goobie » wt sie 14, 2007 14:39

witam ponownie,

dziękuje za podpowiedzi i oferowaną pomoc!

potrzebuje jeszcze inf. jak mam się dobrać do tej kostki stacyjki ???
czy jest ona gdzieś w kolumnie kierowniczej
czy w skrzynce bezpieczników (nie podjerzewam ;)

Kolega pisze o przekaźniku nr 3 - to numeracja na samym przekaźniku czy muszę wyczytać ze schematu elektrycznego o który chodzi ??? (na samych przekaźnikach mam inne cyfry...)

jak już wszystko zlokalizuje postaram się wymienic jedno i drugie
- wierzcie mi, mam juz serdecznie dosc tych fochów mojego autka ;)

pozdrawiam!


'Goobie'

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt sie 14, 2007 16:18

goobie pisze:potrzebuje jeszcze inf. jak mam się dobrać do tej kostki stacyjki ???
czy jest ona gdzieś w kolumnie kierowniczej
Jak nazwa wskazuje jest w stacyjce :)
Musisz zdjąć kierownicę, tulejkę redukcyjną , odkręcić stacyjkę i już masz dostęp do kostki.



Broda2005
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lut 19, 2007 18:27
Lokalizacja: Jarosław-Rabka

Post autor: Broda2005 » śr sie 15, 2007 08:24

jezeli chodzi o przekaźnik R3 to trzeci u góry od lewej :) a jeżeli chodzi o wymianę stacyjki to powinno się robić taj jakmówi kolega Bodzio z tym że musisz mieć porzadny ściągacz do tuleii bo tuleja redukcyjna bardzo ciężko się sciąga.
pozdr



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 215 gości