Blokowanie kierownicy podczas skręcania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
promyk5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 01:02
Lokalizacja: Poznań

Blokowanie kierownicy podczas skręcania

Post autor: promyk5 » ndz lip 29, 2007 11:08

Witam wszystkich.
Miałem niedawno niebezpieczne zdarzenie. Jadę moim Golfem 3 TD z 92 r. skręcam w lewo i nagle w połowie kręcenia kierownicą zablokowała się kierownica (ledwo zmieściłem się w ulicy). Dodam, że jechałem ok 20-30 km./h., a silnik był rozgrzany. To już któryś raz tak się stało. Wcześniej dziewczyna mówiła, że jej zablokowała się kierownica przy skręcaniu w prawo.
Zauważyłem, że taka sytuacja ma miejsce kiedy jeździ się autkiem ciut szybciej.
Płynu do wspomagania mam tyle ile trzeba. Wymieniany był ok. 1,5 roku temu. Auto od tego czasu zrobiło ok 10 tys. km. głównie po mieście.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co z tym fantem zrobić.
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 18:53 przez promyk5, łącznie zmieniany 2 razy.


:)

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz lip 29, 2007 12:46

Sugestie? Przedewszystkim NIE JEŹDZIĆ !!!! Skoro to nie pierwszy raz dziwię się, że nadal bawisz się w kamikaze. Narażasz nie tylko siebie ale i innych. ,,Pomyśl" co się stanie, gdy zdarzenie takie będzie miało miejsce przy 100km/h? Na warsztat kolego i to jak najszybciej, prawdopodobnie maglownica nadaje się do naprawy lub wymiany. Sama pompa spowodowałaby znaczne utrudnienie w kręceniu kołem ale nie zablokowanie.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
promyk5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 01:02
Lokalizacja: Poznań

Post autor: promyk5 » pn lip 30, 2007 11:18

Maglownica?? Hmmm a co to jest?
Dziś jadę do mechanika.
Choć dziś jeździłem po mieście i po pustym parkingu i absolutnie nic się nie działo. Sam już nie wiem:(


:)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lip 30, 2007 11:21

promyk5 pisze:Maglownica?? Hmmm a co to jest?
przekładnia kierownicza



Awatar użytkownika
promyk5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 01:02
Lokalizacja: Poznań

Post autor: promyk5 » pn lip 30, 2007 11:25

Dzięki za szybką odpowiedź :)
A jeśli ta przekładnia kierownicza (maglownica) padła, to:
1) czy można ją zregenerować?
2) jeśli nie to ile kosztuje używana?
3) jeśli nie wolno montować używanych - to ile kosztuje nowa?


:)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lip 30, 2007 11:29

1) czy można ją zregenerować?
można , koszt około 300 zł
promyk5 pisze:2) jeśli nie to ile kosztuje używana?
szukaj na allegro , ja kupiłem za 120 zł jak dobrze pamiętam
promyk5 pisze:3) jeśli nie wolno montować używanych - to ile kosztuje nowa?
można montować używki , a koszt nowej jest duży :P nie wiem ile dokładnie , ale pewnie ponad 400-500 zł



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pn lip 30, 2007 21:41

300 zł za regenerację? Takie rzeczy, to tylko w ERZE. Musisz liczyć około 800zł na regenerację z demontarzem i montarzem, wymianą płynu i geometrią kół. 120 to może kosztować używana bez wspomagania, jesli ze wspomaganiem jest w takiej cenie, lepiej od razu sobie odpuścić. Zakup nowej w serwisie, to wydatek 3200 zł(TRW). Niegdy nie wiadomo co kupisz używanego, może paść po miesiącu a możesz jeździć rok. Wtedy masz koszt nowego płynu, robocizny, zbierznosci no i samej przekładni W PLECKI. Ja polecam regenerację, masz na to do 3 lat gwarancji(zależy od firmy) i pewność, że na tym pojeździsz bezpiecznie. A to, że dziś nic się nie działo na parkingu nie znaczy, że wolno na tym jeździć. Już 1 raz powinien zapalić czerwone światełko, z tym nie ma żartów. Mogę polecić Tobie ten warsztat, ma bardzo dobre opinie --http://www.maglownica.com.pl/


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lip 30, 2007 22:28

GRIZLI pisze:300 zł za regenerację? Takie rzeczy, to tylko w ERZE.
u mnie jest za 300
GRIZLI pisze:Musisz liczyć około 800zł na regenerację z demontarzem i montarzem
a kto mówi , że demontować i montować będzie koleś od regeneracji :?: sam też możesz :P
GRIZLI pisze:120 to może kosztować używana bez wspomagania, jesli ze wspomaganiem jest w takiej cenie, lepiej od razu sobie odpuścić.
co Ty pleciesz ....... już ponad pół roku jeżdżę na takiej i jest zajefajnie :bajer: nie cieknie itp
Ostatnio zmieniony pn lip 30, 2007 22:30 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
promyk5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 01:02
Lokalizacja: Poznań

Post autor: promyk5 » pn lip 30, 2007 23:13

Panowie :)
Po 1wsze - zdarzyło się to dwa razy w ciągu dłuższego czasu. Dziś cały dzień jeździłem po mieście i nic. Wiem, że muszę obejrzeć pasek wspomagania. Czy dobrze myślę?
1) Wjechać na kanał.
2) Ponieść auto z przodu, tak by koła przednie były w powietrzu
3) Odpalić auto i obejrzeć wszystko dokładnie, kiedy ktoś kręci kierownicą, czy:
- nic nie trzeszczy,
- nie haczy,
- czy pasek wspomagania jest w dobrym stanie?
Pytanie tylko - gdzie szukać tego paska wspomagania?

Czy dobrym pomysłem jest wymiana płynu wspomagania? Czy robi się to tak, jak w przypadku oleju - odkręcić jedną śrubę, zlać, zakręcić i zalać. Zgadza się? Tylko gdzie jest ta śruba :) :bigok: ?????
Ostatnio zmieniony pn lip 30, 2007 23:19 przez promyk5, łącznie zmieniany 1 raz.


:)

bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » pn lip 30, 2007 23:21

wąski pasek poniżej paska wielorowkowego. nie musisz wchodzić do kanału, aby ocenić jego stan, ale jak masz kanał to super



Awatar użytkownika
promyk5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 01:02
Lokalizacja: Poznań

Post autor: promyk5 » pn sie 13, 2007 13:14

Więc wracam do tematu
Przejechałem 3 tys. km. do Chorwacji i z powrotem i jest tylko jeden objaw.
Jak jest morko i pada to w ostrych zakrętach blokuje się nagle kierownica. Ale tylko jak jest naprawdę mokro i mocno pada. Jak jest sucho to nic się nie dzieje.

Czy czasem golf nie ma jakiejś blokady przed wpadaniem w poślizg?


:)

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pn sie 13, 2007 13:21

promyk5 pisze:Jak jest morko i pada to w ostrych zakrętach blokuje się nagle kierownica. Ale tylko jak jest naprawdę mokro i mocno pada. Jak jest sucho to nic się nie dzieje.
Poprostu masz za slabo naciagniety pasek i sie zaczyna slizgac.. Kierownica sie nie blokuje, tylko tracisz nagle wspomagania, stad taka reakacje u Ciebie.
promyk5 pisze:Czy czasem golf nie ma jakiejś blokady przed wpadaniem w poślizg?
Nie ten rocznik - zreszta inaczej to dziala.



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » pn sie 13, 2007 14:14

Jak jest morko i pada to w ostrych zakrętach blokuje się nagle kierownica. Ale tylko jak jest naprawdę mokro i mocno pada. Jak jest sucho to nic się nie dzieje.

Tak jak napisali masz słabo naciagniety pasek albo jest do wymiany bo np go zalał olej albo poprostu sie zużył najlepiej go wymienić koszt niewielki a pomoże napewno.

PS.

Golf mk 3 nie ma żadnej blokady przeciw wpadnieciu w poslizg jak napisałes (to nazywa sie ESP i nie blokuje kierownicy jak działa tylko hamulce)
Ostatnio zmieniony pn sie 13, 2007 14:15 przez Maciuś01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
promyk5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 01:02
Lokalizacja: Poznań

Post autor: promyk5 » pn sie 13, 2007 15:40

Zatem pasek wspomagania do wymiany.

Ile więc kosztuje taki pasek i ile powinienem zapłacić za wymianę?


:)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 379 gości