FAQ Wymiana popychaczy w RP-ku

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
sebal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 597
Rejestracja: pt lis 12, 2004 00:13
Lokalizacja: WWL

FAQ Wymiana popychaczy w RP-ku

Post autor: sebal » ndz sie 12, 2007 18:27

Opis na podstawie silnika RP

Na początek ustawiamy rozrząd na znakach żeby wiedzieć jak go potem poskładać
Zdejmujemy pokrywę zaworów .
Odkręcamy napinacz paska rozrządu i zdejmujemy pasek z górnego kółka.
Numerujemy podpory wałka od 1-4 zaczynając od strony kółka rozrządu
Odkręcamy podpory (NAJLEPIEJ ODKLADAC KOLEJNE PODPORY ZGODNIE Z NASZA NUMERACJA)
Wałek wyjąć delikatnie, żeby nie uszkodzić oringu przy kółku zębatym.
(jak mamy czym możemy odkręcić kółko zębate od wałka i zmienić gumowy oring.)
Mamy popychacze na wierzchu wyjmujemy stare wkładamy nowe.
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności (PAMIĘTAJĄC ZEBY NIE POMYLIC KOLEJNOSCI PODKOR WALKA I NIE ODPALAĆ SILNIKA PRZEZ 1-2h NOWE POPYCHACZE MUSZA SIE ULOZY!)

Oto kilka fotek:

Obrazek


Obrazek

Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz sie 12, 2007 18:31 przez sebal, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images44.fotosik.pl/147/1f6725c578e36297.jpg[/img]

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » ndz sie 12, 2007 23:21

przy okazji warto zmienic uszczelniacze



Awatar użytkownika
hes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 23:27
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: hes » sob wrz 01, 2007 09:29

czy w przypadku silnika PN wymiana wygląda tak samo?



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » sob wrz 01, 2007 22:45

tak



Awatar użytkownika
sebekgliwice
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:26
Lokalizacja: gliwice

Post autor: sebekgliwice » ndz paź 07, 2007 21:26

wlasnie mialem zamiar z kolega brac sie za te popychacze , ale z rana jeszcze sprawdzilem stan oleju w silniku i tu moje zdziwienie ze na miarce oleju nic niema . jest sucho . wytarlem szmatka miarke i po ponownym sprawdzeniu nic nie pokazuje . oczywiscie dolalem oleju prawie litr i na miarce niema nic ? silnik nawet zacza troszke ciszej chodzic . co robic dolac jeszcze oleju ? czy miarka moze nic nie pokazywac ? a wogole gdzie by mi tyle oleju zniklo ? pod spodem silnika jest sucho ?


s.b.

ThomasGTI16V
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:41
Lokalizacja: SBI
Kontakt:

Post autor: ThomasGTI16V » pn paź 15, 2007 15:14

jak ci kopci z wydechu na niebiesko to lipa :/ pewnie przepuszcza olej na uszczelniaczach tzn takie gumki:] też tak miałem zrobiłem i jest ok jak wlałem olej nowy tak jest do dziś:] po problemie :jezor:



Awatar użytkownika
Novik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: śr lis 15, 2006 14:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Novik » pt sty 25, 2008 13:30

sebal a czy śruby od podpór (lub jakies inne) trzeba dokręcać kluczem dynamometrycznym ?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob sty 26, 2008 17:21

podpór nie trzea numerować bo są na nich już wybite nr :P
widaćdokłądnie na zdjęciu np numer na 3ciej podporze

a takze dość istotne jest moment jakim się dokręca ale nie pamiętam ile. Kazdy moze sobie sprawdzic w książce która mozna sciagnac na forum



jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » czw sty 31, 2008 12:17

panowie dlaczego trzeba czekac 1-2 h zeby popychacze sie ulozyly czy to znaczy ze po zamontowaniu nie odpalac silnika wogole przez 2 h???? to jak one sie uloza jak nie beda pracowały nie rozumie tego :crazy:



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » śr lip 16, 2008 18:53

Cena mniej wiecej popychaczy ?? :)


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
sebal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 597
Rejestracja: pt lis 12, 2004 00:13
Lokalizacja: WWL

Post autor: sebal » śr lip 16, 2008 20:51

abrams pisze:Cena mniej wiecej popychaczy ?? :)
mniej więcej allegro.pl


[img]http://images44.fotosik.pl/147/1f6725c578e36297.jpg[/img]

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » śr lip 16, 2008 22:10

daaroo pisze:przy okazji warto zmienic uszczelniacze
moze jakas fotka uszczelniaczy i jak sie je wymienia ;)


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr lip 23, 2008 21:28

Na pierwszy zdjęciu przy czopie od strony paska rozrządu jest coś czerwonego, czy to silicon na łączeniu czopu z głowicą?
Jeżeli tak to ja chyba też będę musiał tak u siebie zrobić, bo ciągle leci kroplami olej od strony aparatu zapłonowego (1.4 ABD), i wydaje mi się,że leci miedzy czopem a głowicą, bo pod deklem jest dobrze uszczelnione i nie widać wycieków, tylko kapie z aparatu zapłonowego (nie ze środka, tylko leci po obudowie aparatu).


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pączek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: wt lut 13, 2007 21:52
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Pączek » śr lip 23, 2008 22:04

ja uzywam tego srodka http://allegro.pl/item400062964_hermetyk.html i nic nie przecieknie ani kropelki, daje to pod i na uszczelke.


golf II 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100971
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości