Jakie jest wasze zdanie o 1.8T

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

eshaton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:10
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Jakie jest wasze zdanie o 1.8T

Post autor: eshaton » czw sie 09, 2007 22:26

Witam
Zakupilem VW GOLF IV 1,8 T ,GTI ,20V. Rok 1998.

Na obrotomierzu patrzac pod światło zobaczylem taką ikonkę: CHECK ENGINE.
Ona u mnie sie wogóle nie zapala, nawet po przekreceniu kluczyka.
Myślalem że spalona jest żarowka i rozkrecilem a tam sa diodki.
Pyt_1. Czy można prosic o napisanie jak jest w innych golfach z takim silnikiem?
Pyt_2. Czy ten silnik (1,8T 20V) ma 150KM bo 1,8T 16V ma tez 150Km(z tego co wyczytalem na necie)?
Pyt_3. Jak jest z trwałością tego silnika i na co zwracać uwagę?
Pyt_4. Jaki jest preferowany olej do tego silnika? (z katalogu wynika ze semisyntetik i taki wlalem)

Pozdrawiam Eshaton.
Ostatnio zmieniony pt sie 10, 2007 11:07 przez eshaton, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » czw sie 09, 2007 23:11

AD1 ikona zapala się wtedy gdy sterownik silnika zapisze jakiś błąd
AD2 silnik 1,8 T ma łącznie 20 zaworów ( 3 dolotowe i 2 wylotowe na jeden cylinder)
AD3 silnik jest trwały tylko pamietaj że po jeżdzie silnik powinien chwilę popracować na biegu jałowym żeby TURBO się ochłodziło (łopatki itp.)

silniczek jest bardzo przyjemny i trwały jeżdziłem paskiem z tym silniczkiem i było bardzo przyjemnie


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » pt sie 10, 2007 11:18

nie ma takiego 1.8T 16V :rotfl:

2.3 V5 tez ma 150KM , ma lepszy moment obrotowy i lepiej sie zbiera , ale ogolniej praktyczniejszy jest 1.8T na przykladzie MK4 jest to zwykly 1.8 125KM + dołozone turbo.
Czesci mechaniczne sa takie same jak w 1.8 dlatego ogolnie jest praktyczniejszy respektem 2.3 V5.

aha wersja MK4 25 jahre 1.8T ma 180KM
Ostatnio zmieniony pt sie 10, 2007 11:25 przez MarcoVW, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Dwight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sty 16, 2006 10:14
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Dwight » pt sie 10, 2007 12:26

2,3 V5 nie ma wiekszego momentu obrotowego i lepiej sie nie zbiera .
Niutków ma 205 przyspieszenie 8,8s natomiast 1,8T ma 210 i 8,5 do setki.No chyba że mówimy o 2,3 V5 o mocy 170Ps to tak 225N/m i 8,2 do setki.
Wracając do 1,8T wersji 150 to Marek2907 napisał to co powinieneś wiedzieć.Ja jezdze osobiście na syntetyku Mobil 1 5W/50 :bigok:
Ostatnio zmieniony pt sie 10, 2007 12:27 przez Dwight, łącznie zmieniany 1 raz.



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » pt sie 10, 2007 12:32

ad 1. tak jak napisał Marek
ad 2. tak jak napisał Marek
ad 3. tak jak napisał Marek dodam tylko że ta chwila to około 1min no może 1.30sek bo jak wyłączysz silnik odrazu to dynamicznej jeździe to od turbiny jest odcinany olej a ona nadal się kręci mimo tego że silnik juz nie pracuje, więc powoli ja szlag trafia
ad 4. olej jak najbardziej słuszny półsyntetyk 10W40 znowu w trosce o turbinę.
ogólnie silnik jest bardzo dobry jeden z lepszych motorów koncernu i silnik jest rozwojowy :grin: :hmm:


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

eshaton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:10
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Jakie jest wasze zdanie o 1.8T

Post autor: eshaton » pt sie 10, 2007 12:40

Sprecyzuje pytanie:
Na obrotomierzu jast CHECK ENGINE czy jak przekrecam kluczyk to powinna sie ta ikonka na chwile zapalic i wyłączyć? Pytam poniewaz u mnie wogole ona sie nie wlacza.
Czy moze ona nie jest wykozystana akurat w tej wersji golfa. Na obrotomierzu jest takze ikonka kierunkowskazu <> ktora taz nie swieci a na srodku licznika sa osobne kierunki ktore dzialaja oddzielnie lewo i oddzielne prawo wiec moze i check tez w tym modelu ma nie zaswiecac sie??????

Pozdrawiam Eshaton.



Awatar użytkownika
Dwight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sty 16, 2006 10:14
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Dwight » pt sie 10, 2007 12:43

Kierunki zapalają się te odzielne te wspólne może w innych modelach .Z tym check engine napisze za chwile jak podejde do auta :bajer:
Upewniłem sie -Nie zapala się podczas rozruchu
Ostatnio zmieniony pt sie 10, 2007 12:47 przez Dwight, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » pt sie 10, 2007 12:59

Dwight pisze:2,3 V5 nie ma wiekszego momentu obrotowego i lepiej sie nie zbiera .
Niutków ma 205 przyspieszenie 8,8s natomiast 1,8T ma 210 i 8,5 do setki.No chyba że mówimy o 2,3 V5 o mocy 170Ps to tak 225N/m i 8,2 do setki
Hmm doopel wobber pokazuje
2.3 V5 150KM ma niutków 220 respektem dla 1.8T 210 niutkow

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=125
Ostatnio zmieniony pt sie 10, 2007 13:07 przez MarcoVW, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Dwight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sty 16, 2006 10:14
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Dwight » pt sie 10, 2007 13:12

W sumie to róznica trudna do ustalenia mam kilka stron gdzie podają 205 faktycznie na "woblerze" podaja 220 ale co tam to ogień i to ogień :bigok:



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » pt sie 10, 2007 13:21

tez widzialem polskie strony i bylo niutkow 205 :kac:



Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » pt sie 10, 2007 14:12

eshaton pisze:Witam
Zakupilem VW GOLF IV 1,8 T ,GTI ,20V. Rok 1998.

Na obrotomierzu patrzac pod światło zobaczylem taką ikonkę: CHECK ENGINE.
Ona u mnie sie wogóle nie zapala, nawet po przekreceniu kluczyka.
Myślalem że spalona jest żarowka i rozkrecilem a tam sa diodki.
Pyt_1. Czy można prosic o napisanie jak jest w innych golfach z takim silnikiem?
Pyt_2. Czy ten silnik (1,8T 20V) ma 150KM bo 1,8T 16V ma tez 150Km(z tego co wyczytalem na necie)?
Pyt_3. Jak jest z trwałością tego silnika i na co zwracać uwagę?
Pyt_4. Jaki jest preferowany olej do tego silnika? (z katalogu wynika ze semisyntetik i taki wlalem)
kolego masz 180KM a olej zależy jaki był wcześnij i jaki przebieg ale dobrze zrobiłeś najbezpieczniej 10w wlać. Pozdraiwam :bajer:

[ Dodano: 10 Sie 2007 14:16 ]
jak jest gti to bankowo 180KM a turbinkę chłodź min 50sek. Gratulacje masz czym depnąć. Pozdrawiam :bajer:


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

eshaton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:10
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: eshaton » pt sie 10, 2007 14:17

Dwight pisze:Kierunki zapalają się te odzielne te wspólne może w innych modelach .Z tym check engine napisze za chwile jak podejde do auta :bajer:
Upewniłem sie -Nie zapala się podczas rozruchu
Dzieki Dwight

Jeszcze dwa pytania:
1. Zeby wymienic w tym silniku (1,8Turbo 20V) pasek rozrzadu musze kupic: pasek + napinacze.
Ile tych napinaczy bo 3 mechanikow mowi co innego czy cos jeszcze dokupic?.

2. Pilot w kluczyku 2 przyciski jest uszkodzony (nawet nie wiem czy jest z tego auta) jak znalezc odpowiedni tyl do kluczyka. Bo po wygladze raczej sie tego nie zrobi bo widzialem pilot w kluczyku do seata starego, wygladal identycznie a mial diode podczerwona.
Ostatnio zmieniony pt sie 10, 2007 14:18 przez eshaton, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » pt sie 10, 2007 14:22

eshaton pisze:1. Zeby wymienic w tym silniku (1,8Turbo 20V) pasek rozrzadu musze kupic: pasek + napinacze.
Ile tych napinaczy bo 3 mechanikow mowi co innego czy cos jeszcze dokupic?.
kolego masz dwie rolki i pompe wody na rozrządzie


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt sie 10, 2007 14:22

Wymieniasz pasek, rolki napinające i rolki prowadzące i najlepiej pompę wody



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 143 gości