Wymiana płynu hamulcowego. Jakie są zalecenia VW

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Wymiana płynu hamulcowego. Jakie są zalecenia VW

Post autor: Seru79 » pt sie 10, 2007 10:56

Jestem laikiem w tym temacie dlatego pytam.

Kupiłem swojego MK4 prawie rok temu i jestem pewien że nikt nie wymieniał płynu hamulcowego przynajmniej przez 3 lata.

Tarcze, klocki są w dobrym stanie, hamulce działają dobrze, poziom płynu w zbiorniku jest prawidłowy, kontrolka nie świeci.

I tu moje pytanie:

Czy płyn wymienia się tylko w tedy jak coś się dzieje czy też powinienem wymienić go profilaktycznie bo juz stary jest.
Ostatnio zmieniony pt sie 10, 2007 10:56 przez Seru79, łącznie zmieniany 1 raz.



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » pt sie 10, 2007 11:02

płyn hamulcowy powinno się wymieniać co 2 lata


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Post autor: mlekon » pt sie 10, 2007 11:05

jedz do warsztatu tam zmierza Ci temperature wrzenia płynu hamulcowego i powiedza czy rzeczywiscie jest do wymiany, no i zgadzam sie z przedmowca ze płyn powinno wymieniac sie co 2-3 lata



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » pt sie 10, 2007 11:07

Seru79 mosisz wiedziec ze zapewne masz ABS i po wymianie plynu nie robi sie standartowo odpowietrzenia ukladu hamulcowego gdyz jest to auto z ABS. Do tego celu sluzy specjalna maszyna w specjalistycznym zakladzie by odpwoetrzyc pojazd z ABSem.



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » pt sie 10, 2007 13:31

ok dzięki wszystkim. Temat można zamknąc:)

W przyszłym tygodniu pojadę do mojego zaufanego zakładu.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt sie 10, 2007 13:32

Nie trzeba specjalistycznych zakładów i specjalistycznych maszyn tak jak pisze MarcoVW,
Wymiana konieczna jest co 2 lata. Do całkowitej wymiany potrzeba jest 1,5 l. płynu DOT 4.
Koszt wymiany w każdym zakładzie to około 35 zł + płyn. W ASO życzą sobie za to 110 zł z płynem.



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » pt sie 10, 2007 13:41

kiss pisze:Nie trzeba specjalistycznych zakładów i specjalistycznych maszyn tak jak pisze MarcoVW,
Wymiana konieczna jest co 2 lata. Do całkowitej wymiany potrzeba jest 1,5 l. płynu DOT 4.
Koszt wymiany w każdym zakładzie to około 35 zł + płyn. W ASO życzą sobie za to 110 zł z płynem.
W aucie z ABSem poprostu sie nie robi odpowietrzenia ukladu typu popmpuj pompuj zwolnij zaworek :] .
Ale jak sie zdarzy ze ABS nie da rady odpowietrzyc swojego ukladu, wtedy potrzebna jest maszynka.
Ostatnio zmieniony pt sie 10, 2007 13:43 przez MarcoVW, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » pt sie 10, 2007 14:09

MarcoVW pisze:Seru79 mosisz wiedziec ze zapewne masz ABS i po wymianie plynu nie robi sie standartowo odpowietrzenia ukladu hamulcowego gdyz jest to auto z ABS. Do tego celu sluzy specjalna maszyna w specjalistycznym zakladzie by odpwoetrzyc pojazd z ABSem.

popieram kolegę najlepiej w serwisie ci podpowiedzą a co masz słabe hamulce czy tak profilaktycznie. Pozdrawiam :bajer:


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt sie 10, 2007 15:59

MarcoVW pisze:Seru79 mosisz wiedziec ze zapewne masz ABS i po wymianie plynu nie robi sie standartowo odpowietrzenia ukladu hamulcowego gdyz jest to auto z ABS. Do tego celu sluzy specjalna maszyna w specjalistycznym zakladzie by odpwoetrzyc pojazd z ABSem.

BZDURY TOTALNE oto lektóra i polecam DOT-4 0.5l 7.40zł

http://www.zss.pl/~moto/w...a_7_mk20.htm#6- poczytaj o tym


samo odpowietrzanie owszem takie samo
ale przy przednich kołach jeśli sie odpowietrza należy bezwzglednie
włączyć zapłon, ponieważ pompa z ABS jest wspomagana elektrycznie
i jeśli jest tam powietrze to będzie nawet jeśli płyn przy kołach przednich
pokazał się bez powietrza, z własnego doświadczenia jednak wiem że
lepiej sie odpowietrza koła przednie w autku z ABS wtedy gdy jest włączony
silnik




Napełnianie płynem lub odpowietrzanie układu hamulcowego osi tylniej
z korektorem sterowanym obciążeniem, w celu lepszego przepłukania układu (usunięcia pęcherzyków powietrza i starego płynu) trzeba wykonać pod obciążeniem, zatem koła samochodu nie mogą swobodnie zwisać na podnośniku.

6.1 Odpowietrzanie układu hamulcowego

Klasyczny sposób odpowietrzania układu hamulcowego, przebiega następująco:
a) Najpierw należy napełnić zbiorniczek wyrównawczy i podczas odpowietrzania ciągle sprawdzać poziom płynu hamulcowego, aby nie dopuścić do ponownego zapowietrzenia układu.
b) Rozpoczyna się od hamulca, którego obwód hydrauliczny zawiera największą ilość płynu. W przypadku pojazdów wyposażonych w hamulce tarczowe osi przedniej i hamulce bębnowe osi tylnej takimi hamulcami są: hamulec tylny prawy i przedni prawy (oczywiście w przypadku samochodu wyposażonego w kierownicę po prawej stronie, takimi hamulcami będę hamulce lewe). Na odpowietrznik hamulca należy nasunąć przezroczysty przewód, którego drugi koniec trzeba zanurzyć w odpowiednim naczyniu, do połowy napełnionym czystym płynem hamulcowym. Koniec przewodu powinien znajdować się poniżej lustra płynu.
c) Odkręcić odpowietrznik o około 3/4 do 1 obrotu.
d) Nacisnąć silnie pedał hamulca, dokręcić odpowietrznik i po 2-3 sekundach powoli zwolnić pedał hamulca (płyn musi dopłynąć ze zbiorniczka wyrównawczego). Podane czynności powtarza się do chwili, gdy z odpowietrznika przestanie się wydobywać płyn zawierający pęcherzyki powietrza.
e) Dokręcić odpowietrznik, zdjąć przezroczysty przewód i nałożyć kapturek chroniący odpowietrznik przed zanieczyszczeniem.
f) Wykonać czynności c), d), i e) dla hamulców pozostałych kół.
g) Ponownie uzupełnić ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Ten klasyczny sposób postępowania nastarcza trzy problemy:
1) Potrzeba do tego współdziałania dwóch osób.
2) Jest pewien problem techniczny. Woda wchłonięta przez płyn hamulcowy może, wskutek niewiele różniącej je gęstości, tworzyć krople w pompie hamulcowej. Krople wody, wraz z cząsteczkami brudu, znajdującymi się przed tłokiem pompy hamulcowej, mogą pozostawać w obszarze, który pozostaje nieobjęty działaniem procesu hamowania, i mogą być powodem wystąpienia w tym miejscu korozji powierzchniowej. Przy odpowietrzaniu w klasyczny sposób, uszczelnienie tłoka wielokrotnie przesuwa się po takim kraterze i ulega uszkodzeniu. Może to doprowadzić do konieczności wymiany pompy hamulcowej.
3) Nie zawsze w najwyżej położonych miejscach układu hamulcowego, gdzie może gromadzić się powietrze, da się umieścić odpowietrzniki (szczególnie dotyczy to układów hamulcowych wyposażonych w ABS). Przepływ płynu wywołany naciśnięciem na pedał może być jednak zbyt słaby, aby usunąć pęcherze powietrza z takich miejsc, co powoduje to niekiedy że do dziesięciu razy trzeba powtarzać odpowietrzanie. Niektórych układów w klasyczny sposób w ogóle nie można odpowietrzyć.
Dlatego obecnie stosuje się urządzenia do ciśnieniowej wymiany płynu hamulcowego, które umożliwia wtłoczenie płynu hamulcowego do zbiorniczka wyrównawczego pod ciśnieniem 200 kPa.
Zbiorniczek płynu hamulcowego jest częściowo zamocowany do pompy hamulcowej za pomocą uszczelnienia z tworzywa sztucznego. Gdy mechanik znajduje się pod samochodem należy zwracać uwagę na niebezpieczeństwo odłączenia się zbiorniczka od pompy wskutek obfitego napełnienia płynem.
Podczas odpowietrzania za pomocą specjalnego urządzenia ciśnieniowego mechanik może wykonywać czynności b), c), e), f) bez martwienia się o poziom płynu w zbiorniczku i o to, czy tłok pompy nie znalazł się w krytycznym położeniu. Najlepsze są urządzenia, które są w stanie zasysać płyn hamulcowy bezpośrednio z handlowego opakowania oryginalnego i tłoczyć go do zbiorniczka wyrównawczego. Pozwala to uniknąć konieczności przelewania płynu i możliwości wchłonięcia przez płyn wilgoci z powietrza (styk dużą powierzchnią), a także niebezpieczeństwa zanieczyszczenia środowiska płynem (przypadkowe rozlanie). Istnieje wiele urządzeń służących do napełniania i odpowietrzania hamulców, które odznaczają się różnymi właściwościami. Bywają one zasilane sprężonym powietrzem. (przeważnie jako układ z akumulatorem powietrza), napięciem z sieci lub z akumulatora pojazdu. Urządzenia te zwykle mieszczą od 1 do 30 litrów płynu. Odpowiednio do liczby różnych króćców na zbiorniczkach wyrównawczych istnieje wiele końcówek adaptacyjnych. Urządzenia z napędem elektrycznym mają zaletę, że automatycznie wyłączają się, gdy zapas płynu ulega wyczerpaniu. W przypadku urządzeń zasilanych sprężonym powietrzem, trzeba w takim wypadku pracę powtarzać ponownie.
Przy dokonywaniu wymiany płynu trzeba wykonać zabieg całkowicie.
Aby uzyskać zalecany przepływ płynu przez układ trzeba dysponować 2 litrami płynu hamulcowego (po pół litra na hamulec każdego koła). Niestety stosowana praktyka warsztatowa, polegająca na używaniu zaledwie od 1 do 1,3 litra płynu, nie sprzyja względom bezpieczeństwa. W wielu „kątach” układu pozostaje stary płyn hamulcowy. Szczególnej troski przy odpowietrzaniu wymagają układy hamulcowe z ABS. Bardzo odmienne rozwiązania techniczne wymagają przeważnie rozmaitego postępowania (kolejność kół, pomocnicze użycie pompy układu ABS, wspomagań przepływu poprzez dodatkowe pompowanie pedałem hamulca). Otwory o małych średnicach (0,5 mm), komory tłumiące i gromadzące płyn, zmienne kierunki przepływu płynu i podłączenia montażowe zaworów elektromagnetycznych, tworzą pęcherzykom powietrza wiele okazji do pozostania w układzie. Dlatego układy ABS, przeznaczone do produkcyjnego montażu w samochodach, są dostarczane do producentów pojazdów w stanie wstępnego napełnienia. Szczególnego znaczenia nabrało przy tym zalecenie śledzenia minimalnego poziomu płynu w zbiorniczkach wyrównawczych.


i jasze na dokładkę
http://www.zsm1.krakow.pl.../rozdzial3.html
http://www.zss.pl/~moto/w...a_7_mk20.htm#6-
http://technikajazdy.info/ABS.php



Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » pt sie 10, 2007 16:14

każdy ma swoje zdanie ja polecam płyn firmy jurid albo bosch

[ Dodano: 10 Sie 2007 16:15 ]
oraz firmę TRW


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » sob sie 11, 2007 21:37

Hej!
Odpowietrzyć można też vagiem ;-) :

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]


Grupa "001"

[Idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

...i gotowe


Pozdrawiam Grzesiek.

Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » pn sie 13, 2007 11:56

scss pisze:Hej!
Odpowietrzyć można też vagiem :
ciekawe kolego to co piszesz


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 312 gości