AFN a zmienna geometria łopatek

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sokolnh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt lis 08, 2005 00:25
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

AFN a zmienna geometria łopatek

Post autor: sokolnh » wt sie 07, 2007 12:03

witam,
od wczoraj w pracy dyskutujemy o tym czy AFN ma turbine ze zmienną geometrią łopatek, ja pokazuje im jakies strony o tym ze ma oni pokazuja mi ze nie ma, i jak tak coraz wiecej czytam to juz nie wiem, niba ta turbinka jest troche stara i gdzies tam wyczytałem ze dopiero od 98r były montowane turbiny ze zmienna geometria
prosze, pomozcie mi to wyjaśnić :grin:
pozdrawiam


Audi B2 4.2 V8 Quattro

Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: SaNoN » wt sie 07, 2007 12:12

Ciezko powiedziec, ja mialem golfa 3 AFN i mialem turbinke ze zmienna geometria, rok 1997



Awatar użytkownika
wojtaz83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn maja 08, 2006 07:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wojtaz83 » wt sie 07, 2007 12:21

ja sie jeszcze nie spotkalem z tym zeby VNT NIE miala zmiennej geometri



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sie 07, 2007 12:28

sokolnh pisze:niba ta turbinka jest troche stara i gdzies tam wyczytałem ze dopiero od 98r były montowane turbiny ze zmienna geometria
turbinki VNT15 ze zmieną geometrią są we wszystkich 110 konnych VP, w AFN-ach były montowane od samego poczatku tj od 96 roku

VNT15 montowane tez jest w silnikach 101 i 115KM na pompowtryskach



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » wt sie 07, 2007 21:03

cowboy dobrze gada :bigok:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sie 10, 2007 03:01

wystarczy zobaczyc jak sterowana jest turbina (zawory n-75) i bedzie wszystko jasne

zmienna geometria sterowana jest podcisnieniema a turbo bez zmiennej geometri steroane jest cisnieniowo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

arwam

Post autor: arwam » sob sie 18, 2007 09:58

Kolego jeśli trzpień siłownika regulacji ciśnienia doładowania jest w poprzek osi wirnika to masz turbinę o zmiennej geometrii łopatek



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » sob sie 18, 2007 14:10

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603
a tu masz nawet podwieszony temat i mozesz zobaczyc jak wyglada od srodka


Pozdrawiam Bizak

krakol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 09, 2007 20:45
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: krakol » sob sie 18, 2007 14:49

pytanie

czy w AFN-ach ta turbina gdy sie puszcza gaz tak buczy znaczy sie swisczy jak by normalnie srutownik sie zatrzymywal?? czy tez tak macie czy normalnie po przegazowaniu wogole turbinki nie slychach??? czy one wszystkie tak glosno schodza z obrotow...



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sie 18, 2007 17:37

krakol, jeżeli ci świszczy, to może masz gdzieś nieszczelność w dolocie



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pn sie 20, 2007 19:25

U mnie czasami słychać delikatne sssyyy gdy od niskich obrotów na 5-tce wcisne do dechy ale trzeba sie dobrze przysłuchać (dolot na szczelny), ale generalnie to turbawka cichutko chodzi, a jeżdze na shell helix 10w/40 i na 9kkm zeżre 0,5 litra "a nogę mam ciężką". 190 wyciskam bez żadnego problemu, więcej nie próbowałem bo na 19-tce nie bardzo jest gdzie :jezor: Wszystkie AFN-y mają turbo VNT, a ono na 100% jest ze zmienną geometrą



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn sie 20, 2007 21:29

AFNy i PD maja nie tylko VNT ale tez GT1749 u mnie wlasnie tak jest. A co do tematu to jak pisali koledzy AFN tylko ze zmienna geometria.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » pn sie 20, 2007 21:33

A niby Gt1749 to nie VNT?


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sie 20, 2007 21:33

Dario84 pisze:AFNy i PD maja nie tylko VNT ale tez GT1749 u mnie wlasnie tak jest
VNT to skrót od Variable Nozzle Turbine , czyli turbo ze zmienną geometrią łopatek , a
Dario84 pisze:GT1749
to model turbiny :P , czyli ta GT1749 to też VNT :P
Ostatnio zmieniony pn sie 20, 2007 22:30 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości