Prosba o diagnoze log'ow

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Prosba o diagnoze log'ow

Post autor: robak7 » czw sie 09, 2007 00:42

Witam,
Tak sobie stwierdzilem, ze zrobie test dynamiczny i statyczny. Wyniklo to z faktu, ze jakis czas temu jadac na trasie wyprzedzalem na wzniesieniu i wydawalo mi sie, ze jakby na 4-tym biegu tak ok. 120km/h brakowalo mocy. Naciskalem bardziej na gaz i slyszalem jakies dziwne buczenie i auto przyspieszalo powoli... Nigdy wczesniej nie jezdzilem AFN'em i nie mam porownania jak powinien smigac taki silnik w Passacie B4 (na pewno wolniej niz w golfie z uwagi na wage). Troche od tamtego czasu czytalem i doszedlem do wniosku, ze na poczatek zrobie diagnoze VAGiem.
Robilem dynamiczna na 3, 4-tym biegu i "luzie". Nie wiem dlaczego tylko logi nie zarejestrowaly poczatku i konca. Logi wystartowalem od 1500 i skonczyly prawie na 4300 obr. ale nie jest to widoczne we wpisie-nie wiem dlaczego. Zreszta to malo wazne.
Sprawdzalem sztange-dziala OK. Gladko sie podnosi po odpaleniu i opda po zgaszeniu silnika. W trakcie zwiekszania obrotow na "luzie" do 4000 tys. tez sztanga opadala ladnie w dol bez jakichkolwiek przyciec.
Moze tylko dodam, ze mam rozmiar opon troche wiekszy i ma to wplyw na predkosc. Zawyza mi jakies 5km na 100.
Nigdy wczesniej nie jechalem 160km/h na 4-tym biegu!! :) Zastanawiam sie w takim razie ile wyciagnie na 5-tce :D.
Po tescie, ale przed zgaszeniem silnika sprawdzalem czy sa jakiekolwiek bledy-nie ma nic. Zreszta wczesniej tez nigdy nie bylo jakiegokolwiek bledu silnika.
Sprawdzalem turbine (sciagnalem dolot)-lopatki lekko sie obracaja jednak jest delikatnie wyczuwalny luz gora/dol (prostopadle do osi lopatek).

Z logow widze tylko, ze nie ma przeladowania (chyba nazywa sie to notlauf-te rozne nazewnictwa wybijaja mnie z tropu...) wiec chyba sztanga OK-tak jak pisalem wczensiej.

Sprawdzalem jeszcze dzisiaj kolektor dolotowy i oczywiscie jest zasyfiony. Nie jest to moze calkowicie zarosniety otwor ale nagar jest dos spory. Postanowilem, ze w weekend to wyczyszcze.

Jeszcze tylko napisze, ze o dziwo w trakcie testu (pedal w podlodze) w lusterku nie wiedzialem zadnej smugi dymu :grin:

Tyle na razie bo nikt nie bedzie chcial czytac...

PS.
Jestem na tej grupie, poniewaz wczensiej mialem Golfika (moje pierwsze autko, ktore jakis sq... mi ukradl) i dlatego siedze na tej grupie; zreszta jest lepsza od Passata ;)

na biegu jalowym
na 3-ce
na 4-ce


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » czw sie 09, 2007 00:56

przepływomierz niedomaga - narazie lekko ale jednak ... zaślep EGR i zrób logi jeszcze raz - na razie auto nie daje na maxa ...



robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » czw sie 09, 2007 01:05

leo... pisze:przepływomierz niedomaga - narazie lekko ale jednak ... zaślep EGR i zrób logi jeszcze raz - na razie auto nie daje na maxa ...
Masz na mysli MAF?? Powinno byc wiecej??
Zaslepic EGR, tzn wezyki czy dolot spalin??
Robic moze test z dioda dla przeplywki??
Ostatnio zmieniony czw sie 09, 2007 01:06 przez robak7, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » czw sie 09, 2007 01:25

robak7 pisze: Masz na mysli MAF?? Powinno byc wiecej??
Zaslepic EGR, tzn wezyki czy dolot spalin??
Robic moze test z dioda dla przeplywki??
MAF - minimalnie za mało ... zaślep EGR - wężyki zostaw tak jak są



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » czw sie 09, 2007 02:26

robak7 pisze:Robic moze test z dioda dla przeplywki??
możesz zrobić, sprawdzisz czy lepiej chodzi i może akurat znajdziesz przyczyne utraty mocy
robak7 pisze:Moze tylko dodam, ze mam rozmiar opon troche wiekszy i ma to wplyw na predkosc
jaki masz ten rozmiar? i czy porównuwałeś z innymi autami? mi zaniżał na podstawie golfa III ok 5-7km/h a na podstawie Fiat SC ok 4km/h, tzn u mnie było 93-97km/h a u nich 100.


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » czw sie 09, 2007 09:54

leo... pisze:MAF - minimalnie za mało ... zaślep EGR - wężyki zostaw tak jak są
Rozumiem, ze wskazania MAF z drugiej kolumny maja byc wyzsze od tej z pierwszej??
Nie do konca rozumiem tez co ma na celu zaslepienie EGR'a?? Moglbys mi to wyjasnic??
janek822 pisze:jaki masz ten rozmiar? i czy porównuwałeś z innymi autami? mi zaniżał na podstawie golfa III ok 5-7km/h a na podstawie Fiat SC ok 4km/h, tzn u mnie było 93-97km/h a u nich 100.
Ja mam 195/60/R15 a fabryka pisze, ze ma byc 205/50/R15. Na moich wg. przelicznika ma zawyza predkosc. Moze tym samym jest tez slabsze przyspieszenie?? Tego nie wiem.

Jeszcze jedno: czy np wyczyszczenie kolektora ssacego moze miec wplyw na lepsze wskazania przeplywki w logach??


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sie 09, 2007 12:02

niby przepływomierz niedomaga lekko ale jednak obcina dawke (ogr dymienia) pozycja 4 w grupie 008, co może jednak zmulać auto

poza tym chyba wszystko jest OK

tez polecam zaślepienie EGR-a i wyczyszczenie dolotu - coś w logach na jałowym sie otwiera, zamyka...



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw sie 09, 2007 12:08

Pierwsza kolumna MAF jest wzorcowa i do niej porownujesz 2 kolumne. Przy wyzszej predkosci obrotowej przeplywka za malo mierzy mowiac potocznie. Masz wyzszy profil opony, co ma wplyw na przyspieszenie (wiekszy obwod toczny kola), ale przy tym profilu jest nieznaczna roznica w przyspieszeniu (i we wskazaniach predkosciomierza).


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » czw sie 09, 2007 12:29

cowboy pisze:niby przepływomierz niedomaga lekko ale jednak obcina dawke (ogr dymienia) pozycja 4 w grupie 008, co może jednak zmulać auto
czyli, jesli odcina to dobrze czy zle bo nie moge zrozumiec tego zdania... niedomaga, ale obcina, co zamula auto, hmm
cowboy pisze:tez polecam zaślepienie EGR-a i wyczyszczenie dolotu - coś w logach na jałowym sie otwiera, zamyka...
Zaslepienie EGR'a na stale czy tylko to diagnozy? Wlasnie, EGR powinien sie otwierac czy nie. Wczesniej jak robilem logi na jalowym to byl ciagle na 4,8.
Dario84 pisze:Przy wyzszej predkosci obrotowej przeplywka za malo mierzy mowiac potocznie
Czyli zwiazane jest to z podaniem mniejszej dawki palowa?
Ostatnio zmieniony czw sie 09, 2007 14:20 przez robak7, łącznie zmieniany 2 razy.


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sie 09, 2007 14:09

Czyli zwiazane jest to z podaniem mniejszej dawki palowa?
tak
cowboy pisze:(ogr dymienia) pozycja 4 w grupie 008
pozycja 2 to życzenie kierownika, pozycja 3 to ograniczenie momentu a 4 pozycja to ograniczenie dymienia - np jeśli przepływka za mało mierzy..

mało powietrza => mało paliwa => mało dymu => mało mocy

[ Dodano: Czw Sie 09, 2007 14:10 ]
robak7 pisze:Wczesniej jak robilem logi na jalowym to byl ciagle na 4,8.
na jałowym nie zawsze sie otwiera, chyba po jakimś czasie się przymyka - wtedy trzeba dodać gazu na chwile



robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » czw sie 09, 2007 14:28

cowboy pisze:pozycja 2 to życzenie kierownika, pozycja 3 to ograniczenie momentu a 4 pozycja to ograniczenie dymienia - np jeśli przepływka za mało mierzy..

mało powietrza => mało paliwa => mało dymu => mało mocy
Jasniej juz sie nie da :)

W takim razie najpierw wyczyszcze kolektor, moze trzoche przplywke i potem na zablokowanym EGR zrobie logi. Znaczy, ze jeszcze bede potrzebowal pomocy ale juz teraz wiem wiecej niz wczesniej wiec sam sobie troche zdiagnozuje.
Na razie dzieki-pkt. for YOU ;)


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » czw sie 09, 2007 20:07

robak7 pisze:Zaslepienie EGR'a na stale czy tylko to diagnozy? Wlasnie, EGR powinien sie otwierac czy nie.
Zaślepić na stałe blaszką. EGR podczas przyspieszania powinien być zamknięty, ale może być nieszczelny. Więc chociaż elektronika pokazuje że go zamknęła, to może być niedomknięty.
Ale efektem byłaby zwiększona masa powietrza i dymienie, a tu tego nie ma.
Bardzo kiepsko rozkręca się turbina. Skróciłbym sztangę o 1 do 2 obrotów. Powinno być sporo lepiej z dołu.
Ja u siebie musiałem ją wydłużyć bo miałem bardzo duże przeładowania. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=114675
Ostatnio zmieniony czw sie 09, 2007 20:09 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.



robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » czw sie 09, 2007 20:21

Grześko pisze:Zaślepić na stałe blaszką. EGR podczas przyspieszania powinien być zamknięty, ale może być nieszczelny. Więc chociaż elektronika pokazuje że go zamknęła, to może być niedomknięty.
Ale efektem byłaby zwiększona masa powietrza i dymienie, a tu tego nie ma.
Bardzo kiepsko rozkręca się turbina. Skróciłbym sztangę o 1 do 2 obrotów. Powinno być sporo lepiej z dołu.
Ja u siebie musiałem ją wydłużyć bo miałem bardzo duże przeładowania.
Na razie zabralem sie za czyszczeni przeplywki. Zabralem ale nie czyszcze. Przed chwila to pisalem w innym poscie. Mozesz mi szybko odpowiedziec jesli wiesz czy musze sciagac te sitka (przynajmniej jedno na wlocie) do czyszczenia tej blaszki wewnatrz przeplywki??

PS. Pochodze ze Stalowki...


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » czw sie 09, 2007 20:28

robak7 pisze:PS. Pochodze ze Stalowki...
Krajanin :bigok:
Nigdy przepływki nie czyściłem, a nie dało by się tego jakoś przepłukać bez wyciągania sitka?
Bo jeśli nie to trzebaby odgiąć to wewnętrzne sitko i pędzelkiem przemyć blaszki.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 87 gości