Prosba o diagnoze log'ow
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Prosba o diagnoze log'ow
Witam,
Tak sobie stwierdzilem, ze zrobie test dynamiczny i statyczny. Wyniklo to z faktu, ze jakis czas temu jadac na trasie wyprzedzalem na wzniesieniu i wydawalo mi sie, ze jakby na 4-tym biegu tak ok. 120km/h brakowalo mocy. Naciskalem bardziej na gaz i slyszalem jakies dziwne buczenie i auto przyspieszalo powoli... Nigdy wczesniej nie jezdzilem AFN'em i nie mam porownania jak powinien smigac taki silnik w Passacie B4 (na pewno wolniej niz w golfie z uwagi na wage). Troche od tamtego czasu czytalem i doszedlem do wniosku, ze na poczatek zrobie diagnoze VAGiem.
Robilem dynamiczna na 3, 4-tym biegu i "luzie". Nie wiem dlaczego tylko logi nie zarejestrowaly poczatku i konca. Logi wystartowalem od 1500 i skonczyly prawie na 4300 obr. ale nie jest to widoczne we wpisie-nie wiem dlaczego. Zreszta to malo wazne.
Sprawdzalem sztange-dziala OK. Gladko sie podnosi po odpaleniu i opda po zgaszeniu silnika. W trakcie zwiekszania obrotow na "luzie" do 4000 tys. tez sztanga opadala ladnie w dol bez jakichkolwiek przyciec.
Moze tylko dodam, ze mam rozmiar opon troche wiekszy i ma to wplyw na predkosc. Zawyza mi jakies 5km na 100.
Nigdy wczesniej nie jechalem 160km/h na 4-tym biegu!! Zastanawiam sie w takim razie ile wyciagnie na 5-tce .
Po tescie, ale przed zgaszeniem silnika sprawdzalem czy sa jakiekolwiek bledy-nie ma nic. Zreszta wczesniej tez nigdy nie bylo jakiegokolwiek bledu silnika.
Sprawdzalem turbine (sciagnalem dolot)-lopatki lekko sie obracaja jednak jest delikatnie wyczuwalny luz gora/dol (prostopadle do osi lopatek).
Z logow widze tylko, ze nie ma przeladowania (chyba nazywa sie to notlauf-te rozne nazewnictwa wybijaja mnie z tropu...) wiec chyba sztanga OK-tak jak pisalem wczensiej.
Sprawdzalem jeszcze dzisiaj kolektor dolotowy i oczywiscie jest zasyfiony. Nie jest to moze calkowicie zarosniety otwor ale nagar jest dos spory. Postanowilem, ze w weekend to wyczyszcze.
Jeszcze tylko napisze, ze o dziwo w trakcie testu (pedal w podlodze) w lusterku nie wiedzialem zadnej smugi dymu
Tyle na razie bo nikt nie bedzie chcial czytac...
PS.
Jestem na tej grupie, poniewaz wczensiej mialem Golfika (moje pierwsze autko, ktore jakis sq... mi ukradl) i dlatego siedze na tej grupie; zreszta jest lepsza od Passata
na biegu jalowym
na 3-ce
na 4-ce
Tak sobie stwierdzilem, ze zrobie test dynamiczny i statyczny. Wyniklo to z faktu, ze jakis czas temu jadac na trasie wyprzedzalem na wzniesieniu i wydawalo mi sie, ze jakby na 4-tym biegu tak ok. 120km/h brakowalo mocy. Naciskalem bardziej na gaz i slyszalem jakies dziwne buczenie i auto przyspieszalo powoli... Nigdy wczesniej nie jezdzilem AFN'em i nie mam porownania jak powinien smigac taki silnik w Passacie B4 (na pewno wolniej niz w golfie z uwagi na wage). Troche od tamtego czasu czytalem i doszedlem do wniosku, ze na poczatek zrobie diagnoze VAGiem.
Robilem dynamiczna na 3, 4-tym biegu i "luzie". Nie wiem dlaczego tylko logi nie zarejestrowaly poczatku i konca. Logi wystartowalem od 1500 i skonczyly prawie na 4300 obr. ale nie jest to widoczne we wpisie-nie wiem dlaczego. Zreszta to malo wazne.
Sprawdzalem sztange-dziala OK. Gladko sie podnosi po odpaleniu i opda po zgaszeniu silnika. W trakcie zwiekszania obrotow na "luzie" do 4000 tys. tez sztanga opadala ladnie w dol bez jakichkolwiek przyciec.
Moze tylko dodam, ze mam rozmiar opon troche wiekszy i ma to wplyw na predkosc. Zawyza mi jakies 5km na 100.
Nigdy wczesniej nie jechalem 160km/h na 4-tym biegu!! Zastanawiam sie w takim razie ile wyciagnie na 5-tce .
Po tescie, ale przed zgaszeniem silnika sprawdzalem czy sa jakiekolwiek bledy-nie ma nic. Zreszta wczesniej tez nigdy nie bylo jakiegokolwiek bledu silnika.
Sprawdzalem turbine (sciagnalem dolot)-lopatki lekko sie obracaja jednak jest delikatnie wyczuwalny luz gora/dol (prostopadle do osi lopatek).
Z logow widze tylko, ze nie ma przeladowania (chyba nazywa sie to notlauf-te rozne nazewnictwa wybijaja mnie z tropu...) wiec chyba sztanga OK-tak jak pisalem wczensiej.
Sprawdzalem jeszcze dzisiaj kolektor dolotowy i oczywiscie jest zasyfiony. Nie jest to moze calkowicie zarosniety otwor ale nagar jest dos spory. Postanowilem, ze w weekend to wyczyszcze.
Jeszcze tylko napisze, ze o dziwo w trakcie testu (pedal w podlodze) w lusterku nie wiedzialem zadnej smugi dymu
Tyle na razie bo nikt nie bedzie chcial czytac...
PS.
Jestem na tej grupie, poniewaz wczensiej mialem Golfika (moje pierwsze autko, ktore jakis sq... mi ukradl) i dlatego siedze na tej grupie; zreszta jest lepsza od Passata
na biegu jalowym
na 3-ce
na 4-ce
Pozdrawiam,
Rafał
Rafał
Masz na mysli MAF?? Powinno byc wiecej??leo... pisze:przepływomierz niedomaga - narazie lekko ale jednak ... zaślep EGR i zrób logi jeszcze raz - na razie auto nie daje na maxa ...
Zaslepic EGR, tzn wezyki czy dolot spalin??
Robic moze test z dioda dla przeplywki??
Ostatnio zmieniony czw sie 09, 2007 01:06 przez robak7, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Rafał
Rafał
- janek822
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
- Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
- Kontakt:
możesz zrobić, sprawdzisz czy lepiej chodzi i może akurat znajdziesz przyczyne utraty mocyrobak7 pisze:Robic moze test z dioda dla przeplywki??
jaki masz ten rozmiar? i czy porównuwałeś z innymi autami? mi zaniżał na podstawie golfa III ok 5-7km/h a na podstawie Fiat SC ok 4km/h, tzn u mnie było 93-97km/h a u nich 100.robak7 pisze:Moze tylko dodam, ze mam rozmiar opon troche wiekszy i ma to wplyw na predkosc
chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)
Rozumiem, ze wskazania MAF z drugiej kolumny maja byc wyzsze od tej z pierwszej??leo... pisze:MAF - minimalnie za mało ... zaślep EGR - wężyki zostaw tak jak są
Nie do konca rozumiem tez co ma na celu zaslepienie EGR'a?? Moglbys mi to wyjasnic??
Ja mam 195/60/R15 a fabryka pisze, ze ma byc 205/50/R15. Na moich wg. przelicznika ma zawyza predkosc. Moze tym samym jest tez slabsze przyspieszenie?? Tego nie wiem.janek822 pisze:jaki masz ten rozmiar? i czy porównuwałeś z innymi autami? mi zaniżał na podstawie golfa III ok 5-7km/h a na podstawie Fiat SC ok 4km/h, tzn u mnie było 93-97km/h a u nich 100.
Jeszcze jedno: czy np wyczyszczenie kolektora ssacego moze miec wplyw na lepsze wskazania przeplywki w logach??
Pozdrawiam,
Rafał
Rafał
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Pierwsza kolumna MAF jest wzorcowa i do niej porownujesz 2 kolumne. Przy wyzszej predkosci obrotowej przeplywka za malo mierzy mowiac potocznie. Masz wyzszy profil opony, co ma wplyw na przyspieszenie (wiekszy obwod toczny kola), ale przy tym profilu jest nieznaczna roznica w przyspieszeniu (i we wskazaniach predkosciomierza).
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
czyli, jesli odcina to dobrze czy zle bo nie moge zrozumiec tego zdania... niedomaga, ale obcina, co zamula auto, hmmcowboy pisze:niby przepływomierz niedomaga lekko ale jednak obcina dawke (ogr dymienia) pozycja 4 w grupie 008, co może jednak zmulać auto
Zaslepienie EGR'a na stale czy tylko to diagnozy? Wlasnie, EGR powinien sie otwierac czy nie. Wczesniej jak robilem logi na jalowym to byl ciagle na 4,8.cowboy pisze:tez polecam zaślepienie EGR-a i wyczyszczenie dolotu - coś w logach na jałowym sie otwiera, zamyka...
Czyli zwiazane jest to z podaniem mniejszej dawki palowa?Dario84 pisze:Przy wyzszej predkosci obrotowej przeplywka za malo mierzy mowiac potocznie
Ostatnio zmieniony czw sie 09, 2007 14:20 przez robak7, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
Rafał
Rafał
takCzyli zwiazane jest to z podaniem mniejszej dawki palowa?
pozycja 2 to życzenie kierownika, pozycja 3 to ograniczenie momentu a 4 pozycja to ograniczenie dymienia - np jeśli przepływka za mało mierzy..cowboy pisze:(ogr dymienia) pozycja 4 w grupie 008
mało powietrza => mało paliwa => mało dymu => mało mocy
[ Dodano: Czw Sie 09, 2007 14:10 ]
na jałowym nie zawsze sie otwiera, chyba po jakimś czasie się przymyka - wtedy trzeba dodać gazu na chwilerobak7 pisze:Wczesniej jak robilem logi na jalowym to byl ciagle na 4,8.
Jasniej juz sie nie dacowboy pisze:pozycja 2 to życzenie kierownika, pozycja 3 to ograniczenie momentu a 4 pozycja to ograniczenie dymienia - np jeśli przepływka za mało mierzy..
mało powietrza => mało paliwa => mało dymu => mało mocy
W takim razie najpierw wyczyszcze kolektor, moze trzoche przplywke i potem na zablokowanym EGR zrobie logi. Znaczy, ze jeszcze bede potrzebowal pomocy ale juz teraz wiem wiecej niz wczesniej wiec sam sobie troche zdiagnozuje.
Na razie dzieki-pkt. for YOU
Pozdrawiam,
Rafał
Rafał
Zaślepić na stałe blaszką. EGR podczas przyspieszania powinien być zamknięty, ale może być nieszczelny. Więc chociaż elektronika pokazuje że go zamknęła, to może być niedomknięty.robak7 pisze:Zaslepienie EGR'a na stale czy tylko to diagnozy? Wlasnie, EGR powinien sie otwierac czy nie.
Ale efektem byłaby zwiększona masa powietrza i dymienie, a tu tego nie ma.
Bardzo kiepsko rozkręca się turbina. Skróciłbym sztangę o 1 do 2 obrotów. Powinno być sporo lepiej z dołu.
Ja u siebie musiałem ją wydłużyć bo miałem bardzo duże przeładowania. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=114675
Ostatnio zmieniony czw sie 09, 2007 20:09 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.
Na razie zabralem sie za czyszczeni przeplywki. Zabralem ale nie czyszcze. Przed chwila to pisalem w innym poscie. Mozesz mi szybko odpowiedziec jesli wiesz czy musze sciagac te sitka (przynajmniej jedno na wlocie) do czyszczenia tej blaszki wewnatrz przeplywki??Grześko pisze:Zaślepić na stałe blaszką. EGR podczas przyspieszania powinien być zamknięty, ale może być nieszczelny. Więc chociaż elektronika pokazuje że go zamknęła, to może być niedomknięty.
Ale efektem byłaby zwiększona masa powietrza i dymienie, a tu tego nie ma.
Bardzo kiepsko rozkręca się turbina. Skróciłbym sztangę o 1 do 2 obrotów. Powinno być sporo lepiej z dołu.
Ja u siebie musiałem ją wydłużyć bo miałem bardzo duże przeładowania.
PS. Pochodze ze Stalowki...
Pozdrawiam,
Rafał
Rafał
Krajaninrobak7 pisze:PS. Pochodze ze Stalowki...
Nigdy przepływki nie czyściłem, a nie dało by się tego jakoś przepłukać bez wyciągania sitka?
Bo jeśli nie to trzebaby odgiąć to wewnętrzne sitko i pędzelkiem przemyć blaszki.
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości