Uszkodzony przepływomierz????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Uszkodzony przepływomierz????

Post autor: -pawlo111 » śr sie 08, 2007 09:25

Mam tak juz sporo czasu ze zawsze jak autko ma zimny silnik i na benzynie jak odpalam to zaraz gasnie. Trzeba umiejetnie operowac gazem. Ale po przejechaniu tych 100m juz nie gasnie ale ma strasznie niskie obroty. Jak sie zagrzeje ( mam MFA- i pokaze to 50 stopni) to obroty wracaja do 1000 :) ale zawsze ma tak ze wskazówka obrotomierza spadnie ponizej 1000obr i wyrówna. Mam tez gaz i na gazie zapali i obroty trzyma ale jak jest zimny silnik to zaraz mi gasnie na Gazie. Ogólnie dziwna sytuacja bo autko po złapaniu temp 50 stopni jest sprawne :rotfl:

Silnik 1.8 oznaczenie PF bez kata juz. Wtrysk wielopunktowy elektroniczny

Moze przerabiał to ktoś juz albo widzial gdzies podobny temat :panna: :panna: :panna:


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » śr sie 08, 2007 10:43

Wyczyść przepustnicę powinno pomóc. To piewsze przyszło mi na myśl.


michal0604

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr sie 08, 2007 10:45

Witam
Na gazniku takie objawy oznaczały kłopoty z pierwsza przepustnica.
Ty masz
Golfa GT wiec moze byc cos ze ssaniem. Przepustnica jest na początku całkowicie zamknieta i silnik sie dławi gdyz nie ma powietrza. A w miare jak sie rozgrzewa to przepustnica sie otwiera pod wpływem wzrostu temperatury. Ja obstawiam czujnik temperatuty gdyz choc sam nei mam wtrysku to wiem ze gdy komputer podaje zły sygnał na zimnym silnik(z powodu uszkodzonego czujnika) to autoi moze miec kłopoty na zimnym silniku. W kazdym bądź razie jesli po odpaleniu trzeba mu dawac gazu aby nie zgasł to bedzie na pewno to.
Pozdro


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

KONDZIO222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: KONDZIO222 » śr sie 08, 2007 10:52

-pawlo111 pisze:Mam tak juz sporo czasu ze zawsze jak autko ma zimny silnik i na benzynie jak odpalam to zaraz gasnie.
A czasem nie strzelił ci parę razy?


Było MK II GTI jest A6 quattro TDI

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 08, 2007 12:06

Ponieważ problem jest również na LPG to elektryczne uszkodzenie przepływki wyklucz. Zajrzyj do niej czy klapka łatwo sie otwiera i nie ociera o scianki, w razie czego podpiłuj papierem ściernym.
Następna sprawa, koniecznie sprawdź ustawienie paska rozrządu oraz kąt wyprzedzenia zapłonu (-6 stopni przy ok 2200 obrotów na minutę). Na złe ustawienie wyprzedzenia wskazuje to przygasanie i powrót do 1000 obrotów. Normalnie powinno być bez przygasania i około 800-850/min.
Potem kolejne rzeczy to znaczy regulacja wtrysku - bo w twoim jest chyba sróba regulacyjna od składu mieszanki na przepływce i od wolnych obrotów na wtrysku, ale te rzeczy robiłmym na końcu, po wykluczeniu tego co napisałem wyżej i po upewnieniu się jeszcze raz czy dolot jest szczelny.
Jest jeszcze małe prawdopodobieństwo że regulator wolnych źle działa, ale to tak powiedziałbym na sqamym końcu.
Sprawdź przy ustawianiu zapłonu czy po dodaniu gazu zmienia się kąt.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » śr sie 08, 2007 18:36

Paweł Marek pisze:w twoim jest chyba sróba regulacyjna od składu mieszanki na przepływce i od wolnych obrotów na wtrysku,
tym juz krecilem i niby cos pomoglo ale na 2 dzień z rana to samo


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 08, 2007 18:50

Oboma śrobami kręciłeś? Ja bym jednak zaczął od kontroli ustawienia rozrządu i zapłonu, potem reszta. Wtryski digifanta z tych lat nie sa na tyle mądre, żeby sobie same ewentualne błedy skorygowały


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » czw sie 09, 2007 11:56

tak mam ojca mechanika z VW z 20 letnim stażem.Jak ma czas to mi czasem cos pomoze. Bede wymienial pasek rozrzadu to zobacze ustawienie. Ale szukam wlasnie co oprucz tego moze byc.

czujnik temp?

jeszcze chlopaki zauwazylem dosyc ciekawa sytuacje. Jak silnik jest zimny i odpalam to normalnie gasnie. Ale czasem jak mu delikatniutko dam gazu ale to pisze mikro delikatnie to potrafi sie podniesc na obrotach i chodzic ok ( i jak go nie rusze to bedzie chodzil) do czasu az wcisne wiecej gazu wtedy spada do tego co bylo i gasnie.

za co sie najpierw brac?


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw sie 09, 2007 13:28

Trzbea ustawić I przepustnice i potem wolne obroty



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » czw sie 09, 2007 14:27

toffic pisze:Trzbea ustawić I przepustnice i potem wolne obroty
wiecie jak???


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw sie 09, 2007 15:11

-pawlo111, sprawdź niebieski czujnik temperatury. Zmierz omomierzem, na zimno powinien mieć kilka kohm, na gorąco ko 300ohm. Możesz też zdjąć wtyczkę i zobaczyć czy będzie jakaś różnica w obrotach.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 413 gości