Słaba moc 1Z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Słaba moc 1Z
Witam Wszystkich!
Od niedawna jestem posiadaczem wymarzonego VW (co prawda nie Golfa) ale Passata B4. Ponieważ mam pewne problemy z mocą kolega poradził mi bym tu napisał. Zrobiliśmy logi w odpowiednich kanałach które wyglądają tak:
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/Log.jpg
a tak wyglądają dwa wykresy:
turbina:
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/wykres1.jpg
i przepływka
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/wykres2.jpg
Widziałem na różnych wykresach że przepływomierz w silnikach AFN podaje prawie cały czas wartości wyższe niż 850 mg. U mnie tylko przez pewien zakres idzie ok 847 mg a potem już spada. Mierzyłem zakres napięć podawanych do przepływki przez komputer i wszystko jest w porządku. Czyli ECU podaje dobrze.
Samochód pali dość dużo (średnio 6,7l/100 w cyklu mieszanym), ale nie kopci. Przyspieszenie ma cieniutkie ok 16,5 sek do 100 km/h. W niedziele wyjeżdżam w podróż za granicę z rodzinką i chciałbym dysponować fabryczną mocą by nie obawiać się wyprzedzania TIRów. Jak możecie to bardzo proszę o jakieś porady.
Ewentualnie jeśli jest ktoś z Was z okolic Lublina i ma silnik 1Z to proszę o kontakt - mógłbym sprawdzić przepływkę, ze swojej strony dysponuję kablem na OBD2 i bez problemu wykonałbym pomiary VAG .
Pozdrawiam WAS!!
Od niedawna jestem posiadaczem wymarzonego VW (co prawda nie Golfa) ale Passata B4. Ponieważ mam pewne problemy z mocą kolega poradził mi bym tu napisał. Zrobiliśmy logi w odpowiednich kanałach które wyglądają tak:
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/Log.jpg
a tak wyglądają dwa wykresy:
turbina:
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/wykres1.jpg
i przepływka
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/wykres2.jpg
Widziałem na różnych wykresach że przepływomierz w silnikach AFN podaje prawie cały czas wartości wyższe niż 850 mg. U mnie tylko przez pewien zakres idzie ok 847 mg a potem już spada. Mierzyłem zakres napięć podawanych do przepływki przez komputer i wszystko jest w porządku. Czyli ECU podaje dobrze.
Samochód pali dość dużo (średnio 6,7l/100 w cyklu mieszanym), ale nie kopci. Przyspieszenie ma cieniutkie ok 16,5 sek do 100 km/h. W niedziele wyjeżdżam w podróż za granicę z rodzinką i chciałbym dysponować fabryczną mocą by nie obawiać się wyprzedzania TIRów. Jak możecie to bardzo proszę o jakieś porady.
Ewentualnie jeśli jest ktoś z Was z okolic Lublina i ma silnik 1Z to proszę o kontakt - mógłbym sprawdzić przepływkę, ze swojej strony dysponuję kablem na OBD2 i bez problemu wykonałbym pomiary VAG .
Pozdrawiam WAS!!
Ostatnio zmieniony wt sie 07, 2007 17:34 przez barcik, łącznie zmieniany 1 raz.
witaj!
po tym wykresie co podales to wychodzi ze wszystko jest ok turbina pompuje okolo 1850mbara, a przeplywka ma maksymalne parametry czyli wlasnie 847,9mg, do diagnozy auta przyjelo sie brac dane z przedzialu obrotow 2900-3100rpm, a twoje parametry z teego przedzialu sa ok, to ze pozniej parametry przeplywomierza sa mniejsze to normanle, zrob jeszcze loga tak jak ci kolega Grześko, napisal kanalu 008 i sprawdz tez kat wtrysku
co do tego ze AFN podaje wyzsze parametry niz 1z to sie bierze z tego ze komputer (steronik) w 1Ztach byl jeszcze 8bitowy, a w AFNach juz 16bitowy i tam maksymalny parametr przeplywomierza to 1000mg (chyba) bynajmniej ten temat byl juz poruszany na forum
jak chesz sprawdzic czy to przeplywka daje tak drastyczny spadek mocy (w co watpie) to podlacz zamiast niej diode i sprawdz wtedy
spalanie 6,7l jest to spalanie przetestowane przez ciebie czy np MFA tak ci podaje ??
po tym wykresie co podales to wychodzi ze wszystko jest ok turbina pompuje okolo 1850mbara, a przeplywka ma maksymalne parametry czyli wlasnie 847,9mg, do diagnozy auta przyjelo sie brac dane z przedzialu obrotow 2900-3100rpm, a twoje parametry z teego przedzialu sa ok, to ze pozniej parametry przeplywomierza sa mniejsze to normanle, zrob jeszcze loga tak jak ci kolega Grześko, napisal kanalu 008 i sprawdz tez kat wtrysku
co do tego ze AFN podaje wyzsze parametry niz 1z to sie bierze z tego ze komputer (steronik) w 1Ztach byl jeszcze 8bitowy, a w AFNach juz 16bitowy i tam maksymalny parametr przeplywomierza to 1000mg (chyba) bynajmniej ten temat byl juz poruszany na forum
jak chesz sprawdzic czy to przeplywka daje tak drastyczny spadek mocy (w co watpie) to podlacz zamiast niej diode i sprawdz wtedy
spalanie 6,7l jest to spalanie przetestowane przez ciebie czy np MFA tak ci podaje ??
Ostatnio zmieniony wt sie 07, 2007 21:54 przez bizak, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Bizak
Dzięki za zainteresowanie
Więc tak:
Przepływomierz był już przeze mnie czyszczony - faktycznie był czarny (dwa pręciki), ale już wcześniej musiał być czyszczony ponieważ siateczka która go osłania była w 3/4 oddarta umożliwiając dostanie się do niego, czyli już ktoś go kiedyś ruszał.
W takim razie zrobię logi z tych grup i poszukam informacji o kącie wtrysku (choć jestem początkującym w tej tematyce i nie wiem gdzie jej szukać - chyba że w samej grupie już będzie informacja).
Z tą diodą to mnie zaciekawiłeś, ale trochę boję sie ryzykować. Nie chciałbym uszkodzić ECU czy czegokolwiek innego.
Ps. Spalanie wyszło z własnych wyliczeń - full bak - przejazd do rezerwy - full bak i dzielenie
Więc tak:
Przepływomierz był już przeze mnie czyszczony - faktycznie był czarny (dwa pręciki), ale już wcześniej musiał być czyszczony ponieważ siateczka która go osłania była w 3/4 oddarta umożliwiając dostanie się do niego, czyli już ktoś go kiedyś ruszał.
W takim razie zrobię logi z tych grup i poszukam informacji o kącie wtrysku (choć jestem początkującym w tej tematyce i nie wiem gdzie jej szukać - chyba że w samej grupie już będzie informacja).
Z tą diodą to mnie zaciekawiłeś, ale trochę boję sie ryzykować. Nie chciałbym uszkodzić ECU czy czegokolwiek innego.
Ps. Spalanie wyszło z własnych wyliczeń - full bak - przejazd do rezerwy - full bak i dzielenie
Ostatnio zmieniony wt sie 07, 2007 23:25 przez barcik, łącznie zmieniany 1 raz.
Sporo więcej bo mnie udało się osiągnąć ponad 1200 jak miałem spore przeładowanie turbiny.bizak pisze:maksymalny parametr przeplywomierza to 1000mg
[ Dodano: 08 Sie 2007 17:21 ]
Kąt wtrysku zbadasz w grupie 000 potem włącz nastawy podstawowe (Basic Settings) zloguj i wrzuć na forum. A dla swojej ciekawości jak będziesz miał włączone nastawy podstawowe to jest tam też taki przycisk TDI TIMING włącz go i kąt wtrysku pokaże się na wykresie. Jak będzie pomiędzy dwoma skrajnymi liniami to jest w miarę ok. Najlepiej jak będzie nieco powyżej środkowej.barcik pisze:W takim razie zrobię logi z tych grup i poszukam informacji o kącie wtrysku (choć jestem początkującym w tej tematyce i nie wiem gdzie jej szukać - chyba że w samej grupie już będzie informacja).
Kąt wtrysku podczas przyspieszania (pod obciążeniem) zbadasz w grupie 004. Pozycja 2 kąt wymagany a 3 kąt rzeczywisty.
Ostatnio zmieniony śr sie 08, 2007 17:22 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.
no pisalem okolo bo dokladnie nie pamietalem i tak jak u ciebie u kumpla kiedys tez dochodzilo do 1200Grześko pisze:Sporo więcej bo mnie udało się osiągnąć ponad 1200 jak miałem spore przeładowanie turbiny.
[ Dodano: 08 Sie 2007 20:54 ]
jak tej diody nie podlaczysz odwrotnie to nic nie uszkodzisz, tak ze bez obawbarcik pisze:Z tą diodą to mnie zaciekawiłeś, ale trochę boję sie ryzykować. Nie chciałbym uszkodzić ECU czy czegokolwiek innego.
Pozdrawiam Bizak
Dzięki dzięki.
Daje kolejne Logi pod obciążenem 003 008 011
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/LOG2.jpg
oraz xls:
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/LOG-01-003-008-011.xls
i kąty wtrysku 003 004 011
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/LOG3.jpg
i xls:
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/LOG-01-003-004-011.xls
Czy nie wygląda że wszystko jest w normie?
Może ma któryś z Was chłopaki zdrowego 1Z by wykonać wzorcowe logi? Baza takich logów by się przydała
Nie mogłem sprawdzić grupy 000 i Basic Settings bo mam Shareware .
Czy wiecie co należy poprawić by trochę gęściej robił te pomiary, a nie 1,2 sekundy?
Ps. Taka mała ciekawostka. Mówi się że silniki 1.9 TD... nie zużywają paliwa jadąc na biegu w dół powyżej 1,5 tys obr, gdy gaz nie jest dociskany. Czy kanał 008 nie powinien wykazać tego w ilości dawkowania paliwa (0)? Zrobiłem sobie taki teścik i wychodzi że coś tam jednak ssie.
Pozdrawiam
Daje kolejne Logi pod obciążenem 003 008 011
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/LOG2.jpg
oraz xls:
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/LOG-01-003-008-011.xls
i kąty wtrysku 003 004 011
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/LOG3.jpg
i xls:
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/LOG-01-003-004-011.xls
Czy nie wygląda że wszystko jest w normie?
Może ma któryś z Was chłopaki zdrowego 1Z by wykonać wzorcowe logi? Baza takich logów by się przydała
Nie mogłem sprawdzić grupy 000 i Basic Settings bo mam Shareware .
Czy wiecie co należy poprawić by trochę gęściej robił te pomiary, a nie 1,2 sekundy?
Ps. Taka mała ciekawostka. Mówi się że silniki 1.9 TD... nie zużywają paliwa jadąc na biegu w dół powyżej 1,5 tys obr, gdy gaz nie jest dociskany. Czy kanał 008 nie powinien wykazać tego w ilości dawkowania paliwa (0)? Zrobiłem sobie taki teścik i wychodzi że coś tam jednak ssie.
Pozdrawiam
Zauważ że na logu http://mjacekm.pronet.lublin.pl/LOG2.jpg jak ściągnąłeś nogę z gazu to pokazał wymaganie kierowcy 0. Czyli chyba jest OK.barcik pisze:Zrobiłem sobie taki teścik i wychodzi że coś tam jednak ssie.
Wygląda na to że logi są w porządku bo chociaż przepływka zaniża swe wartości to nie powoduje to obcięcia dawki paliwa.
Dynamiczny kąt wtrysku jest jak najbardziej w porządku, a statyczny odpowiada tylko za uruchomienie silnika, więc skoro dobrze pali to jest OK.
Jeżeli jednak ma zbyt mało mocy (co możnaby poprzeć hamownią), to przeczytaj moje problemy z AFNem. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81208
U mnie była winna pompa wtryskowa.
Jeśli auto nie dymi to proponuję po pierwsze : hamownia, później podmienić wtryski, sprawdzić lub wybebeszyć katalizator i podmienić pompę wtryskową na sprawną.
No i zapomniałem jeszcze o podstawowej rzeczy czyli sprawdzeniu ustawienia rozrządu.
Ostatnio zmieniony sob sie 11, 2007 22:38 przez Grześko, łącznie zmieniany 2 razy.
Trochę to trwało ale porobiłem logi z diodą zamiast przepływomierza i kurcze same dziwności wyszły.
Tak wygląda log:
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/log3-dioda.xls
Widać że ECU cały czas podaje 847,9 mg/str dawka jest olbrzymia, nawet gdy samochód stał na jałowym biegu (dynamiczny test jest w ramce lekko niżej), ale:
1. Coś dziwnego się działo bo samochód w ogóle nie dymił. Tzn nie wiem jak podczas samej jazdy ale po włożeniu diody ja poszedłem na tył, ojczulek odpalił silnik i nic zero dymku, wracam do laptopa, dawka jak przy pełnym gazowaniu, a z rury kompletnie nic. Czyżbym miał zaślepiony EGR? ale czy to by nie było gdzieś w logach widoczne? "EGR duty cycle"
2. Na niskich obrotach przy wciśnięciu gazu na 3/4 dochodził z pod silnika jakiś dziwny dodatkowy klekot, może to wtrysk dzwonił? Działo się tak tylko na niskich obrotach przy gazowaniu podczas jazdy (1300 - 1700 obr)
3. Z diodą prawie wcale nie czuć różnicy, przyspieszenie wzrosło z 16,8 sek do 16,0 sek. do 100 km/h wg GPSa.
Już nie wiem gdzie szukać , a niestety nieznam nikogo z silnikiem 1Z z okolicy z kto mógłby chwilowo użyczyć kilku części.
Katalizatora dawno nie mam, widziałem że handlarz już go przehandlował.
Czy sprawność wtrysków sprawdza się manometrem? chodzi o ciśnienie sprężania? czy to co innego?
Hamownią podpierać się nie muszę bo gdyby nawet okazało się że ma 150 km a do 100km/h rozpędza się w 17 sek. to wcale by mnie to nie ucieszyło. Wolałbym 75 koników i mieć 14 sek. do setki .
Tak na marginesie ile u was kosztuje takie sprawdzenie parametrów na hamowni?
Tak wygląda log:
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/log3-dioda.xls
Widać że ECU cały czas podaje 847,9 mg/str dawka jest olbrzymia, nawet gdy samochód stał na jałowym biegu (dynamiczny test jest w ramce lekko niżej), ale:
1. Coś dziwnego się działo bo samochód w ogóle nie dymił. Tzn nie wiem jak podczas samej jazdy ale po włożeniu diody ja poszedłem na tył, ojczulek odpalił silnik i nic zero dymku, wracam do laptopa, dawka jak przy pełnym gazowaniu, a z rury kompletnie nic. Czyżbym miał zaślepiony EGR? ale czy to by nie było gdzieś w logach widoczne? "EGR duty cycle"
2. Na niskich obrotach przy wciśnięciu gazu na 3/4 dochodził z pod silnika jakiś dziwny dodatkowy klekot, może to wtrysk dzwonił? Działo się tak tylko na niskich obrotach przy gazowaniu podczas jazdy (1300 - 1700 obr)
3. Z diodą prawie wcale nie czuć różnicy, przyspieszenie wzrosło z 16,8 sek do 16,0 sek. do 100 km/h wg GPSa.
Już nie wiem gdzie szukać , a niestety nieznam nikogo z silnikiem 1Z z okolicy z kto mógłby chwilowo użyczyć kilku części.
No tu jest raczej tak sobie bo ta kreseczka ustawia się na przy samej dolnej linii i lekko w górę odskakuje ale jest naprawdę niziutkoGrześko pisze:Kąt wtrysku zbadasz w grupie 000 potem włącz nastawy podstawowe (Basic Settings) zloguj i wrzuć na forum. A dla swojej ciekawości jak będziesz miał włączone nastawy podstawowe to jest tam też taki przycisk TDI TIMING włącz go i kąt wtrysku pokaże się na wykresie. Jak będzie pomiędzy dwoma skrajnymi liniami to jest w miarę ok.
Katalizatora dawno nie mam, widziałem że handlarz już go przehandlował.
Czy sprawność wtrysków sprawdza się manometrem? chodzi o ciśnienie sprężania? czy to co innego?
Hamownią podpierać się nie muszę bo gdyby nawet okazało się że ma 150 km a do 100km/h rozpędza się w 17 sek. to wcale by mnie to nie ucieszyło. Wolałbym 75 koników i mieć 14 sek. do setki .
Tak na marginesie ile u was kosztuje takie sprawdzenie parametrów na hamowni?
No i gitara bo zamiast przepływki wpinasz diodę która nie mierzy powietrza tylko wymusza maksymalny możliwy sygnał który może zmierzyć komputer.barcik pisze:Widać że ECU cały czas podaje 847,9 mg/str dawka jest olbrzymia
To trzeba sprawdzić rozkręcając połączenie między kolektorem ssącym i wydechowym (taka karbowana rurka). W blokach w przybliżeniu możesz to sprawdzić w 003 gdzie na wolnych obrotach wymagane jest około 230mg (masa powietrza) a rzeczywista będzie około 420mg przy chyba 4% wypełnienia w 4 kolumnie.barcik pisze:Czyżbym miał zaślepiony EGR?
Więc sprzwdź jak złożony jest rozrząd i nie chodzi mi tylko o ustawienie kąta wtrysku, tylko o ustawienie poszczególnych wałków względem siebie, czyli punkt na kole zamachowym + blokada wałka rozrządu + blokada koła pompy wtryskowej.barcik pisze:3. Z diodą prawie wcale nie czuć różnicy, przyspieszenie wzrosło z 16,8 sek do 16,0 sek. do 100 km/h wg GPSa.
Może się tak zdarzyć że pompę masz spiętą dobrze z wałem rozrządu, czyli w miarę dobry kąt wtrysku, a wałek rozrządu przestawiony o 1 ząb lub mniej i też będzie problem z mocą.
Później jak tego będziesz pewien to skoro nie dymi będzie trzeba sprawdzić wtryski i pompę. Np. u mnie pompa zabrała 24KM z serii, a o kolegi KrisTHC (chyba) wtryski z serii zabrały 45KM. Więc szanse są 50/50.
Też nie znałem więc na podmianę wtrysków udałem się do kolegi Adamm z Warszawy (250km w jedną stronę), później na podmianę pompy również do niego (w pobliżu ma zaprzyjaźnioną hamownię), a na strojenie autka 3 razy byłem w Łodzi u kolegi uysy.barcik pisze:Już nie wiem gdzie szukać , a niestety nieznam nikogo z silnikiem 1Z z okolicy z kto mógłby chwilowo użyczyć kilku części.
Pompę później kupiłem w Lublinie i wymieniałem sam.
Obu polecam i pozdrawiam.
No to jest zbyt późny, ale ma to znaczenie tylko przy zapalaniu, tzn może trochę gorzej palić.barcik pisze:No tu jest raczej tak sobie bo ta kreseczka ustawia się na przy samej dolnej linii i lekko w górę odskakuje ale jest naprawdę niziutko
Ciśnienie otwarcia pewnie tak, ale wydajności raczej nie sprawdzisz.barcik pisze:Czy sprawność wtrysków sprawdza się manometrem? chodzi o ciśnienie sprężania? czy to co innego?
Za jeden pomiar koło 50 zł.barcik pisze:Tak na marginesie ile u was kosztuje takie sprawdzenie parametrów na hamowni?
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
szkoda ze walek nie wytrzymal i pompe szlag trafil, ale wiadomo juz bylo ze to onaGrześko pisze:Też nie znałem więc na podmianę wtrysków udałem się do kolegi Adamm z Warszawy (250km w jedną stronę),
to zalezy gdzie i dla kogo, normalnie biora ok 100 zlZa jeden pomiar koło 50 zł.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości