Przyśpieszenie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

seba0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 13:34
Lokalizacja: Bielsko Biała

Przyśpieszenie

Post autor: seba0000 » pn sie 06, 2007 22:44

Witam. Nie daje mi spokoju pewna sprawa. Dziś postanowiłem sprawdzić przyśpieszenie mojej golfiny. Dodam że nigdy tego nie robiłem!także nie miałem żadnego punktu odniesienia. Jest to kombik 1.8 AAM, który powinien mieć książkowo 14.1 sekundy. Na prostej równej drodze wykonałem dwie próby 1 na gazie a 2 na benzynie. Wynik mnie przeraził. 18.4 sek. na gazie i ponad 19 sek. na benzynie do 100 km/h To chyba polonez ma mniej :grrr: Wiem że nie jest to samochód do wyścigów , no ale chyba trochę za dużo !!!
Silnik jest bez zarzutu , kompresja jest ok 10.5 - 11 - 11.5 - 11 barana poszczególnych cylindrach. Oleju nie pożera. więc co to może być ? Kręciłem go do prawie do 6.000 i expresowo zmieniałem biegi. Poślizgu nie było.
Może ktoś sprawdzał AAM-a w variancie ???

aha przebieg 226 tyś.
Ostatnio zmieniony pn sie 06, 2007 22:45 przez seba0000, łącznie zmieniany 1 raz.


seba

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pn sie 06, 2007 23:11

ja generalnie bym się tym nie przejmował no chyba że używasz swojej golfiny do wyścigów na 1/4 mili. Przyśpieszenie auta zależy od bardzo wielu czynników m. in. od nawierzchni, gum(opór toczenia), ciśnienia w gumach(opór toczenia), masy pojazdu(może mniałeś coś w bagażniku) i paru innych rzeczy. Jak używasz auta do zwykłej jazdy to się tym nie przejmuj i cisz sie tym że jeździsz VW a nie jakąś mazdą czy innym mercedesem :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn sie 06, 2007 23:14

To zależy od techniki jazdy. Nie robię takich prób i nie jestem ekspertem także mogę się mylić ale myślę, że w silniku AAM powinieneś ciut szybciej zmieniać biegi (nie przy 6000tyś). Ma na to wpływ moment obrotowy dostepny przy niskiej wartości.
Jeżeli czujesz że auto jest za słabe albo dla własnego spokoju propnuje zbadać zapłon. Do tego silnika wystarczy zwykła lampa stroboskopowa z opóźniaczem. Na rozgrzanym musi być 6 stopni.

[ Dodano: 06 Sie 2007 23:17 ]
zapomniałbym dodać - sprawdź cały uklad zapłonowy (czy kable nie świecą, kopułkę czy nie jest wypalona); wymień filtr paliwa.

na marginesie co do mazdy...respekt do tych aut.



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn sie 06, 2007 23:38

a moze się za dużo na gazie jeźdizło, odpalało itp, i zamuliło autko?

Jak jeździsz?


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

seba0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 13:34
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: seba0000 » wt sie 07, 2007 16:16

chosen pisze:a moze się za dużo na gazie jeźdizło, odpalało itp, i zamuliło autko?

Jak jeździsz?


Praktycznie cały czas na gazie.
odpalanie na benzynie po nagrzaniu do 40 stopni przełacza sie automatycznie na gaz. i tak od 2 lat.
Ostatnio zmieniony wt sie 07, 2007 16:18 przez seba0000, łącznie zmieniany 1 raz.


seba

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » wt sie 07, 2007 17:21

seba0000 pisze:Kręciłem go do prawie do 6.000 i expresowo zmieniałem biegi
Ale po co go tak wysoko kręcić jak przy tych obrotach to on już nie jedzie :?:

[ Dodano: 07 Sie 2007 17:22 ]
Jacenty85 pisze:myślę, że w silniku AAM powinieneś ciut szybciej zmieniać biegi
Dokładnie :bigok:



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » wt sie 07, 2007 17:41

AAM swoja maksymalna moc osiąga przy 5000rpm więc kręcenie go powyżej tej wartości to już :ass:


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » wt sie 07, 2007 18:32

seba0000 pisze:
chosen pisze:a moze się za dużo na gazie jeźdizło, odpalało itp, i zamuliło autko?

Jak jeździsz?


Praktycznie cały czas na gazie.
odpalanie na benzynie po nagrzaniu do 40 stopni przełacza sie automatycznie na gaz. i tak od 2 lat.
=D> :dzida:

hehe niemam pytań :>


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr sie 08, 2007 00:47

no tak...a wystarczyło dokładnie przeczytać, że kolega jeździ na gazie :)



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » śr sie 08, 2007 09:21

Jacenty85 pisze:no tak...a wystarczyło dokładnie przeczytać, że kolega jeździ na gazie :)
dokladnie, to tak jak jazda dieselem stylem PSJ :X


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
WilQ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 13:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: WilQ » śr sie 08, 2007 13:23

Katalogowo ma 14,1 fakt, ja swoim robie średnio 12,6, wiec coś napewno jest nie teges... co do tego kręcenia go powyzej 5.000, fakt, silnik nie lubi wysokich obrotów, ale kręcac go do 6 mam lepszy wynik niz krecac go do 5, ale panowie... to nie jest ferrari ani porsche, nawet BMW, czy jest sens krecic go do 6 tylko po to zeby miec o 0,5s lepszy rezultat do 100kmh?nie wydaje mi sie


Tak czy inaczej Twoje autko zamula strasznie hehe


http://rapidshare.com/files/12664559/Golf_III_by_WilQ.wmv.html ----------> Filmik Golf by Wilq

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr sie 08, 2007 13:37

Jeśli AAM robiłyby setke w 12 sekund to oznacza, że ma bardzo mocno przyspieszony zapłon.



Awatar użytkownika
WilQ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 13:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: WilQ » śr sie 08, 2007 16:44

Jacenty85 pisze:Jeśli AAM robiłyby setke w 12 sekund to oznacza, że ma bardzo mocno przyspieszony zapłon.
Robi, sam sie dziwie jak 75 koni może tak fajnie sie zbierać, zastanawiałem sie nad zapłonem, swoją drogą troche autko mi za dużo pali, miasto 9-10, trasa granice 7, jazda całkiem normalna, zapłon hm... auto jest sprowadzone z niemiec, jezdził nim dziadek więc wątpie żeby cokolwiek w nim grzebał... nie wiem już sam...


http://rapidshare.com/files/12664559/Golf_III_by_WilQ.wmv.html ----------> Filmik Golf by Wilq

seba0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 13:34
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: seba0000 » czw sie 09, 2007 23:07

chosen pisze:a moze się za dużo na gazie jeźdizło, odpalało itp, i zamuliło autko?

Jak jeździsz?

Więc co z tym gazem ??? Jak go "odmulić" ?


seba

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 390 gości