Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
sokolnh
- Ma gadane

- Posty: 211
- Rejestracja: wt lis 08, 2005 00:25
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: sokolnh » wt sie 07, 2007 12:03
witam,
od wczoraj w pracy dyskutujemy o tym czy AFN ma turbine ze zmienną geometrią łopatek, ja pokazuje im jakies strony o tym ze ma oni pokazuja mi ze nie ma, i jak tak coraz wiecej czytam to juz nie wiem, niba ta turbinka jest troche stara i gdzies tam wyczytałem ze dopiero od 98r były montowane turbiny ze zmienna geometria
prosze, pomozcie mi to wyjaśnić
pozdrawiam
Audi B2 4.2 V8 Quattro
-
SaNoN
- Mały gagatek

- Posty: 108
- Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontakt:
Post
autor: SaNoN » wt sie 07, 2007 12:12
Ciezko powiedziec, ja mialem golfa 3 AFN i mialem turbinke ze zmienna geometria, rok 1997
-
wojtaz83
- Mały gagatek

- Posty: 78
- Rejestracja: pn maja 08, 2006 07:39
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: wojtaz83 » wt sie 07, 2007 12:21
ja sie jeszcze nie spotkalem z tym zeby VNT NIE miala zmiennej geometri
-
cowboy
- V.I.P.

- Posty: 7253
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: cowboy » wt sie 07, 2007 12:28
sokolnh pisze:niba ta turbinka jest troche stara i gdzies tam wyczytałem ze dopiero od 98r były montowane turbiny ze zmienna geometria
turbinki VNT15 ze zmieną geometrią są we wszystkich 110 konnych VP, w AFN-ach były montowane od samego poczatku tj od 96 roku
VNT15 montowane tez jest w silnikach 101 i 115KM na pompowtryskach
-
maxoff
- Gadatliwa bestia

- Posty: 753
- Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
- Lokalizacja: krk
Post
autor: maxoff » wt sie 07, 2007 21:03
cowboy dobrze gada

-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » pt sie 10, 2007 03:01
wystarczy zobaczyc jak sterowana jest turbina (zawory n-75) i bedzie wszystko jasne
zmienna geometria sterowana jest podcisnieniema a turbo bez zmiennej geometri steroane jest cisnieniowo
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
arwam
Post
autor: arwam » sob sie 18, 2007 09:58
Kolego jeśli trzpień siłownika regulacji ciśnienia doładowania jest w poprzek osi wirnika to masz turbinę o zmiennej geometrii łopatek
-
krakol
- Mały gagatek

- Posty: 63
- Rejestracja: pt mar 09, 2007 20:45
- Lokalizacja: Wrocek
Post
autor: krakol » sob sie 18, 2007 14:49
pytanie
czy w AFN-ach ta turbina gdy sie puszcza gaz tak buczy znaczy sie swisczy jak by normalnie srutownik sie zatrzymywal?? czy tez tak macie czy normalnie po przegazowaniu wogole turbinki nie slychach??? czy one wszystkie tak glosno schodza z obrotow...
-
damcio151
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9190
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: damcio151 » sob sie 18, 2007 17:37
krakol, jeżeli ci świszczy, to może masz gdzieś nieszczelność w dolocie
-
arturo
- Użytkownik

- Posty: 314
- Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
- Lokalizacja: Podlaskie
-
Kontakt:
Post
autor: arturo » pn sie 20, 2007 19:25
U mnie czasami słychać delikatne sssyyy gdy od niskich obrotów na 5-tce wcisne do dechy ale trzeba sie dobrze przysłuchać (dolot na szczelny), ale generalnie to turbawka cichutko chodzi, a jeżdze na shell helix 10w/40 i na 9kkm zeżre 0,5 litra "a nogę mam ciężką". 190 wyciskam bez żadnego problemu, więcej nie próbowałem bo na 19-tce nie bardzo jest gdzie

Wszystkie AFN-y mają turbo VNT, a ono na 100% jest ze zmienną geometrą
-
Dario84
- Forum Master

- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
-
Kontakt:
Post
autor: Dario84 » pn sie 20, 2007 21:29
AFNy i PD maja nie tylko VNT ale tez GT1749 u mnie wlasnie tak jest. A co do tematu to jak pisali koledzy AFN tylko ze zmienna geometria.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik:
MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Tomallus
- Ma gadane

- Posty: 186
- Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
- Lokalizacja: Rybnik
-
Kontakt:
Post
autor: Tomallus » pn sie 20, 2007 21:33
A niby Gt1749 to nie VNT?
Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
-
damcio151
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9190
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: damcio151 » pn sie 20, 2007 21:33
Dario84 pisze:AFNy i PD maja nie tylko VNT ale tez GT1749 u mnie wlasnie tak jest
VNT to skrót od Variable Nozzle Turbine , czyli turbo ze zmienną geometrią łopatek , a
Dario84 pisze:GT1749
to model turbiny

, czyli ta GT1749 to też VNT

Ostatnio zmieniony pn sie 20, 2007 22:30 przez
damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości