[MK2] obrotomierz w dieslu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MarcinK.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 01, 2006 12:06
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

[MK2] obrotomierz w dieslu

Post autor: MarcinK. » pt lis 03, 2006 01:17

Witam.
I mam kolejne pytanko.
Otóż chciałbym założyć w swoim golfie (88r.) obrotomierz. Czy po zakupie zegara z obrotomierzem wystarczy tylko go podpiąć czy trzeba jeszcze coś instalować oprócz samego obrotomierza? W moim Golfie zegary posiadają dwie wtyczki.
I jeszcze jedno pytanie: od czego są te dwa przewody wychodzące ze skrzyni biegów?
Ostatnio zmieniony pt lis 03, 2006 11:44 przez MarcinK., łącznie zmieniany 1 raz.



luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Post autor: luckash » pt lis 03, 2006 09:17

MarcinK. pisze:Czy po zakupie zegara z obrotomierzem wystarczy tylko go podpiąć czy trzeba jeszcze coś instalować oprócz samego obrotomierza?
Słyszałem że trzeba jeszcze podłączyć jakieś wejście W od alternatora jeśli diesel nie był wyposażony fabrycznie w obrotomierz. Ale mogę sie mylić bo pewny nie jestem.
Pozdrawiam:)



luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Post autor: luckash » pt lis 03, 2006 09:53

tomcio666 pisze:Cytat:
Słyszałem że trzeba jeszcze podłączyć jakieś wejście W
Jeżeli w alternatorze ma gniazdko "W" i idzie z niego kabelek to nic nie trzeba podłączać, jeżeli nie ma no to trzeba rzeźbić.
:pub: wyjaśnione :grin:



stn_silent
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 10:45
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: stn_silent » pn sie 06, 2007 16:30

Panie i Panowie, mam pytanko.
Mam Goferka, w którym był swap silnika diesela do budy od bezyniaka z 90 roku. Licznik mam z zegarkiem i chcę założyć licznik z orotkiem. Od alternatora wychodzi kabel do obrotka. I tu moje pytanie, czy również wystarczy przepiąć licznik, czy będę musiał poprowadzić dodatkową wiązkę od kostki do alternatora?
Z góry dzięki za info:)



Awatar użytkownika
damian24
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:22
Lokalizacja: Częstochowa/Białystok/Hildesheim
Kontakt:

Post autor: damian24 » pn sie 06, 2007 18:35

stn_silent pisze:Od alternatora wychodzi kabel do obrotka. I tu moje pytanie, czy również wystarczy przepiąć licznik, czy będę musiał poprowadzić dodatkową wiązkę od kostki do alternatora?
Skoro jest kabelek na alternatorze to nic nie trzeba grzebać tylko zapinać i jezdzic. Wiazka raczej tez była przekładana wiec problemów nie powinno byc. Oczywiście obrotek od diesla a nie od benzyny ale to chyba wiesz.



stn_silent
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 10:45
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: stn_silent » śr sie 08, 2007 11:14

Ok, dzięki za info :pub:



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr sie 08, 2007 14:50

a czy alternator jest od klekota??



stn_silent
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 10:45
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: stn_silent » śr sie 08, 2007 16:52

Tak, alternator jest od klekota. Silnik wraz ze wszystkimi komponentami został przełożony. Przy alternatorze wisi sobie przewód z wsuwką.



vincent1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: vincent1981 » śr wrz 12, 2007 13:00

tomcio pisze:
Słyszałem że trzeba jeszcze podłączyć jakieś wejście W
Jeżeli w alternatorze ma gniazdko "W" i idzie z niego kabelek to nic nie trzeba podłączać, jeżeli nie ma no to trzeba rzeźbić.
Panowie patrzałem na alternator. nic ciekawego nie zauważyłem a tym bardziej gniazda "W". Gdzie je mogę znaleść. Ewentualnie może ktoś by cyknął fotkę? na przykład telefonem i mi wysłał MMSem na nr. 501 211 162


:helm:



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr wrz 12, 2007 13:09

Obrazek



vincent1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: vincent1981 » śr wrz 12, 2007 13:33

Wielkie dzięki teraz widzę ... mój alternator jest skorodowany i nie widziałem magicznego "W" :) teraz pytanie z innej beczki... Mam znajomego co zrobił by mi cyfrowy obrotomierz za niewielkie pieniądze które nastokrotnie są mniejsze niż wymiana moich zegarów na wersje z obrotomierzem... pytanie jego jest tylko takie czy z owej wsuwki idzie sygnał napięciowy, prądowy czy impulsy... wiecie coś na ten temat ? bo ja nie jestem elektronikiem i nie wiem co mu przez telefon odpowiedzieć.... :kwiatek: Jeszcze raz dzięki za zdjęcie :]



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr wrz 12, 2007 13:43

Z wyjścia W idzie sygnał w postaci napięcia.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 160 gości