Falujące obroty ale dopiero po 30s od uruchomienia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Falujące obroty ale dopiero po 30s od uruchomienia

Post autor: janek822 » czw sie 02, 2007 09:16

Jestem częściowo po remoncie silnika (wymiana lewego tłoka, 2zawory, gniazdo zaworów), jak to bywa przy takim remoncie była ściągana gowica wyciągane wtryski, świece itd., wszystko jest ok silnik zapala od strzała ciąg też ma super, tylko jest kwestia falujących obrotów, mianowicie 30s po uruchomienie da sie zauważyć różnice w obotach i widac delikatne skoki wskazówki, do tego słychać cykanie przekaźnika co jest na przegrodzie, jest to chyba przekaźnik świec żarowych, słychać i czuc jak sie go dotknie.

Nie mam pojęcia co jest, z elektronika nic nie było ruszane, ani przy pompie. Były zamienione wężyki od N75 myślałem że to to ale jednak nie .
Jest wiele powodów falujących obrotów- zanieczyszcz nastawnik, różnica cisnień sprężania na cylindrach ( u mnie jest 32 na każdym no może na tym nowym troche więcej), nawalajacy wtrysk, przekaźnik świec żarowych, może zamiana miejscami wtrysków?
Zaznaczam że przed remontem wszystko było cacy! ale ten przekaźnik świec był cicho, i nawet światła delikatnie przygasają. Prosze o pomoc

Chce jeszcze dodać że nie jest to jakiś duży skok obrotó (skok o ok 50), ale ewidętnie jest to zależne od tego przekaźnika
Ostatnio zmieniony sob paź 13, 2007 19:18 przez janek822, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw sie 02, 2007 19:32

janek822 pisze:Chce jeszcze dodać że nie jest to jakiś duży skok obrotó (skok o ok 50), ale ewidętnie jest to zależne od tego przekaźnika
na pewno jest to zależne od przekaźnika :) chodzi o obciążenie alternatora :) , są to 2 przekaźniki w jednym pudełku - J359/360 , podgrzewają one 3 świece żarowe na króćcu wodnym idącym do nagrzewnicy . Tymi przekaźnikami steruje ECU , więc tam szukaj przyczyny , lub odłącz to pudełko i zobacz jak będzie się zachowywać silnik :)



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » czw sie 02, 2007 20:58

damcio151 pisze:lub odłącz to pudełko i zobacz jak będzie się zachowywać silnik
odłączyłem ten przekaźnik i usterka minęła, tylko co teraz jest przyczyną, zapisany błąd w ECU, coś z świecami a może przewody. narazie bede jeździł bez podgrzewania świec.
A na dodatek tego po przejechaniu kilku km coś zaczęło grzęzić w silniku. jakby ocierać sie i to słychać ewidentnie od strony tego wymienianego tłoka, może po zagrzaniu i przy docieraniu tak sie zachowuje?zobacze jak wystygnie i przejade pare następnych km.


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sie 03, 2007 10:23

janek822 pisze:odłączyłem ten przekaźnik i usterka minęła, tylko co teraz jest przyczyną,
ECU wg mnie głupieje , lub czujnik temp. płynu
voss pisze:Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego <70°
- temp. powietrza <5°
- obr. silnika > 800
- obciazenie Alternatora > 50% ( z tego sco pamietam )



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sie 05, 2007 09:21

sprawa wygląda teraz tak, a mianowicie, przeczyściłem styki na tym przekaźniku(sterowniku) świec co jest w komorze silnika, podpiąłem wszystkie wtyczki i jest OK. silnik pali, po 30s nic nie faluje, tylko teraz wogóle nawet przy zapłonie czy uruchamianiu nie załancza sie kontrolka od świec, i nie wiem czy wogóle świece sie nie grzeją czy cos z elektr? Rano odpala bez problemów ale temp zewn jest dość wysoka, nawet jak na rano ok 10st.
Co tu jeszcze sprawdzić?
damcio151, dzięki za wskazówki i prosze o więcej :bigok:


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 05, 2007 10:37

janek822 pisze:sprawa wygląda teraz tak, a mianowicie, przeczyściłem styki na tym przekaźniku(sterowniku) świec co jest w komorze silnika, podpiąłem wszystkie wtyczki i jest OK. silnik pali, po 30s nic nie faluje,
:bigok:
janek822 pisze:tylko teraz wogóle nawet przy zapłonie czy uruchamianiu nie załancza sie kontrolka od świec, i nie wiem czy wogóle świece sie nie grzeją czy cos z elektr?
świece się nie grzeją w tych temp , ale dziwne , że kontrolka Ci się nie zapala :P
za każdym razem jak włączasz zapłon kontrolka od świec "milczy" :?:



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sie 05, 2007 12:51

damcio151 pisze:za każdym razem jak włączasz zapłon kontrolka od świec "milczy"
teraz tak, przed tym wszystkim było książkowo, stało sie to po tym jak czyściłem te styki, może jeszcze raz trzeba je ruszyć?

A mozliwe że jak było wszystko podpinane(bez świec, przewodów) to zapisał sie jakiś błąd w sterowniku i tak z tymi przekaźnikami i kontrolkami teraz świruje
Ostatnio zmieniony ndz sie 05, 2007 12:56 przez janek822, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 05, 2007 15:20

janek822 pisze:teraz tak, przed tym wszystkim było książkowo, stało sie to po tym jak czyściłem te styki, może jeszcze raz trzeba je ruszyć?
jest to możliwe , ale raczej mało prawdopodobne .... te przekaźniki nie są podłączone do kontrolki świec żarowych
A mozliwe że jak było wszystko podpinane(bez świec, przewodów) to zapisał sie jakiś błąd w sterowniku i tak z tymi przekaźnikami i kontrolkami teraz świruje
ja mam właśnie odpięte to , ponieważ rozbierałem go i czyściłem .... wszystko jest ok , kontrolka się pali i gaśnie po 2 sek.
Masz dostęp do vaga :?: dobrze byłoby się podpiąć i zobaczyć , czy w ogóle jest połączenie między ECU a kontrolką świec ..... jak wiadomo przy łączeniu się z samochodem vagiem , kontrolka od świec się chwilowo pali/mruga , więc tak można to sprawdzić ..... być może żarówka od tej kontrolki Ci się przepaliła .



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sie 05, 2007 15:35

poruszam troche tymi przewodami, tylko oby nie wrócił problem z cykaniem przekaźnika i falowanie obrotów.
A co do kontrolki to dziwne że akurat teraz by sie przepaliła


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 05, 2007 15:39

janek822 pisze:poruszam troche tymi przewodami, tylko oby nie wrócił problem z cykaniem przekaźnika i falowanie obrotów.
zostaw te przewody :P to na prawdę do kontrolki świec nic nie ma
janek822 pisze:A co do kontrolki to dziwne że akurat teraz by sie przepaliła
przecież to jest żarówka ....skąd wiesz kiedy się przepali , może to akurat taki przypadek :P



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sie 05, 2007 16:00

ok, sprawdze jak bede w domu czy słychać cyknięcie przekaźnika, bo chociaż świece sie nie grzeja ale przekaźnik powinien cyknąć. i sprawdze też tą żarówke. dzięki damcio151,


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 05, 2007 16:01

bo chociaż świece sie nie grzeja ale przekaźnik powinien cyknąć.
jak załączysz go na krótko to powinien cyknąć , ale w aucie steruje tym ECU , więc raczej go nie usłyszysz ( nie jest załączany teraz )



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sie 05, 2007 16:31

damcio151 pisze:więc raczej go nie usłyszysz
jak w stanie usterki to cykał jak szalony, w środku było słychać a nawet obudowa i blacha delikatne drgania miała. A sprawdze tak że jedna osoba włączy zapłon a ja bede nasłuchiwał :bigok:


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 05, 2007 16:38

janek822 pisze:jak w stanie usterki to cykał jak szalony, w środku było słychać a nawet obudowa i blacha delikatne drgania miała.
tylko po co ECU dawało na niego sygnał :?: może sobie testowało te przekaźniki :P
janek822 pisze:A sprawdze tak że jedna osoba włączy zapłon a ja bede nasłuchiwał :bigok:
tylko ten skubaniec teraz nie ma prawa się załączyć :)
Ostatnio zmieniony ndz sie 05, 2007 16:39 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości