Wymiana lozyska kolumny kierowniczej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Wymiana lozyska kolumny kierowniczej

Post autor: speede » pt sie 03, 2007 08:43

Witam chiałbym wymienic łozysko na kolumnie (duzy luz), nie wiem czy jest dostepne w sprzedazy, ale bede szukac. Nie bardzo wiem jak je wyjąc. Rozebralem częśc kierownicy i manetek. co pokazuje na zdjeciu.

[ Dodano: Pią Sie 03, 2007 08:43 ]
niestety nie moge zalaczyc zdjecia. hmm



-hektor-
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 20:27
Lokalizacja: trzebinia

Post autor: -hektor- » ndz sie 05, 2007 00:05

Przydałby Ci się specjalny ściągacz aby zdemontować kolnierz z frezem na który nachodzi kierownica a za którym jest sprężyna.Po zdemontowaniu odpinasz kostki od stacyjki,a potem odkręcasz śrubę imbusową z lewej strony obudowy stacyjki
(rozmiar klucza 6)



speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » ndz sie 05, 2007 11:44

a no wlasnie tam jest taka tulejka frezowanym wpustem na kierownice, tak jak piszesz trzeba ja sciagnac. Dowiadywalem sie ile kosztuje lozysko, jest one razem z obudowa stacyjki koszt 60 zl tyle ze to jest 4Max i nie wiem czy warto. Rozebrac to musze i tak i tak ale chyba nie bede ryzykowac zeby wymieniac same lozysko z tej obudowy. Warto kupic cala obudowe? A jeszcze pytanie bo te kostki odlaczylem a jak jest z ta wkladka na kluczyk da sie ja wymontowac z tej obudowy bez jakiegos problemu?. Pozdrawiam



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » ndz sie 05, 2007 11:59

też miałem luz i tą tuleje frezowaną dobiłem mocniej i przykręciłem kierownice i nie lata, zapewne ktoś to ściągał i nie dobił do końca, a frez ściągałem ściągaczem do łożysk, ale 2 ramiennym pod ten rancik na tej tulei frezowanej przykręciłem sobie klucz francuski i o niego zaczepiłem ramiona ściągacza i kręciłem śróbą ściągacza i zeszło



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » ndz sie 05, 2007 13:21

Ja wymieniałem dwa łożyska na kolumnie (na górze i na dole). Był straszny luz, a teraz go nie ma :)

Górne łożysko jest razem z obudową stacyjki i nie można kupić samego łożyska próbowałem ( nie ma takich). Radzę wymienić również drugie łożysko które znajduje się na dole

UWAGA: przy wyciąganiu stacyjki z jej obudowy należy uważać ja tak zniszczyłem i musiałem kupić nową :(

A tuleje frezowaną da rade wymienić bez ściągacza. tuleje w imadło (żeby nie uszkodzić frezu) i zaprzeć łyżką. Dla chcącego nic trudnego ;)

[ Dodano: Nie Sie 05, 2007 13:39 ]
Oto fotka wkładki: Obrazek

Na zdjęciu zaznaczyłem strzałeczką metalową zakładkę. Ja nadciołem lekko obudowę jak widac na zdjęciu i wcisnąłem zapadke i stacyjka sama wyskakuje

Powodzenia, jak coś to wal jak w dym ;)



speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » ndz sie 05, 2007 20:52

dzieki wielkie, jak zrobie to dam znac. Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 368 gości