AEX dzwoni przy przyspieszaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

yachoo2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 04, 2006 21:43
Lokalizacja: Sosnowiec

AEX dzwoni przy przyspieszaniu

Post autor: yachoo2 » pt sie 03, 2007 20:00

Witam serdecznie. Od dłuższego czasu silnik gdy był zimny chodził jak diesel - tzn coś stukało (niemetalicznie) i w miarę rozgrzewania sie silnika stukot znikał. (po przejrzeniu forum oceniam, że to popychacze). Od dłuższego czasu słychać, że podczas przyspieszania coś dzwoni w komorze silnika. Podczas postoju i przegazowaniu nic nie słychać - stuka tylko przy włączonym biegu i przyspieszaniu lub hamowaniu silnikiem. Podczas przyspieszania szczególnie jest to słyszalne przy ok 2000 i 3000 obrotów głównie na III, IV i V biegu. Im bardziej silnik obciążony tym bardziej słychać (przyspieszanie pod górkę lub z niskich obrotów). Podczas hamowania silnikiem wydaje mi się że słychać dzwonienie w całym zakresie obrotów. W pierwszej chwili myślałem, że to układ wydechowy (katalizator), ale sprawdziłem układ w dwóch zakładach specjalizujących sie w wydechach i wszystko jest szczelne. Znów przegrzebałem forum i doczytałem, że może to być wina popychaczy, ale w żadnym wątku nie znalazłem jasnej odpowiedzi, dlatego pytam i proszę o pomoc. Czy to są tylko popychacze, czy może już same zawory, czy może panewki lub jeszcze coś innego. Po wymianie oleju i filtra oleju nie było żadnych zmian. Przebieg jest 180.000 km. Czy może to być coś w sprzęgle bądź układzie przeniesienia napędu?
Ostatnio zmieniony pt sie 03, 2007 20:04 przez yachoo2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt sie 03, 2007 20:30

zawory mimo zę sa regulowane hydraulicznie moga być słyszalne własnie pod obciążeniem



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pt sie 03, 2007 20:42

yachoo2 pisze:Czy może to być coś w sprzęgle bądź układzie przeniesienia napędu?
gdyby tak było nie tylko byś słyszał ale i czuł :wink:


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

yachoo2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 04, 2006 21:43
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: yachoo2 » pt sie 03, 2007 20:54

marek2907 pisze:
yachoo2 pisze:Czy może to być coś w sprzęgle bądź układzie przeniesienia napędu?
gdyby tak było nie tylko byś słyszał ale i czuł :wink:
OK. Panioł. Sprzęgło niet.

[ Dodano: 03 Sie 2007 20:56 ]
dziejo pisze:zawory mimo zę sa regulowane hydraulicznie moga być słyszalne własnie pod obciążeniem
Ale u mnie dzwonią praktycznie przy każdym gwałtowniejszym dodaniu gazu (jeżeli to faktycznie zawory.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sie 03, 2007 21:02

Niestety stawiam na panewki. I na większy niż podałeś przebieg tego auta. Najprościej dać posłuchać komuś co się zna, dźwięk jest tak charakterystyczny że każdy mechanik od razu pozna. I pośpiesz się z tym, może uda się jeszcze zmienić same panewki bez szlifu walu, byłoby mocno taniej i łatwiej. Ale najpierw silnik trzeba by rozebrać i pomierzyć stopień zużycia. I warto perzy tym też sprawdzić ciśnienie oleju, bo w silniku VW przy sprawnym ukladzie olejowym takie zużycie panewek to nie wiem, gdzieś po 350 - 400 tys km chyba.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

yachoo2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 04, 2006 21:43
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: yachoo2 » pt sie 03, 2007 21:18

Przebieg raczej zbliżony do tego co podałem (książka serwisowa oraz małe zużycie kierownicy pedałów i ogólnie tapicerki). Jaki jest przybliżony koszt naprawy i może ktoś może polecić jakiegoś dobrego mechanika w mojej okolicy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sie 03, 2007 21:30

Nie ma co pisać o kosztach, najpierw trzeba to obadać dokladnie. Ale mało to nie będzie jeśli wszystko zlecisz mechanikowi..


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt sie 03, 2007 23:42

nie grzebali Ci przy zapłonie?? Przerabiałem to raz kiedy miałem uszkodzony czujnik halla w aparacie. Dochodziło do spalania stukowego podczas przyspieszania i pojawiał się dźwięk, który w kabinie przypomiał dzwonienie.



yachoo2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 04, 2006 21:43
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: yachoo2 » sob sie 11, 2007 18:40

Dzięki za pomoc Panowie, ale jednak wyrok padł na skrzynię biegów (stwierdzone przez 2 mechaników). Jak określil jeden z nich zostało jej pół roku życia.
Będzie trzeba sie rozejżeć za jakąs używką, po wymianie dam znać jaki efekt.
Pozdrawiam wszystkich.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 266 gości