Amortyzatory tył

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RIF-RAF
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: RIF-RAF » czw sie 02, 2007 14:10

Nie chce mi sie wierzyc ze miesieczne amortyzatory maja po 55% sprawnosci. Moze miales za malo powietrza w kolach...


Loża szyderców & ABF slow and low squad [img]http://img80.imageshack.us/img80/2782/chmuraba4.gif[/img]
VW Klub Polska #444

Awatar użytkownika
Cziki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: pn paź 23, 2006 18:53
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Cziki » czw sie 02, 2007 14:24

tekst z aukcji allegro

Ważne dla kupujacych !!! niewskazane jest testowanie sprawności amortyzatorów zaraz po założeniu ,może to spowodować nieodwracalne uszkodzenie amortyzatora,jeśli jesteście ciekawi:zróbcie to dopiero po przejechaniu około 500-1000 km i tylko w przypadku nieprawidłowości w pracy amortyzatora.


Obrazek

netherton
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr gru 06, 2006 22:02
Lokalizacja: Łomża, Białystok
Kontakt:

Post autor: netherton » czw sie 02, 2007 21:06

Trudno mi powiedziec ile dokładnie zrobiłem kilometrow, miesiecznie robie około 1000, a sprawność amorków mierzyłem około miesiąc po założeniu ( na przeglądzie), czyli +- 1000 zrobiłem.Co do ciśnienia powietrza w oponach to na pewno było ok, bo sprawdzam je dość często.



_clippo_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 20:36
Lokalizacja: Giżycko / Gdynia
Kontakt:

Post autor: _clippo_ » ndz maja 04, 2008 22:55

Witam wszytkich. Ostatnio zauważyłem wyciek z tylnego amorka w moim mk3. Rowniez podczas jazdy na wybojach zarzuca mi troche tył. Wiec chce wymienic amorki, ale nie za bardzo się orientuję w tym temacie. Z tego co czytalem to polecacie firmę kayaba, jednak czy oplaca sie kupic amorki tansze:

http://moto.allegro.pl/item344172162_am ... ejowe.html
http://moto.allegro.pl/item341712157_am ... azja_.html

ktore maja 2 lata gwarancji, czy lepiej doplacic pare groszy i kupic jakies lepsze. Chcialem sie tez zapytac czy jednoczesnie z wymiana amorkow nalezy wymieniac odbój i oslone?



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn maja 05, 2008 11:41

jak jeździsz spokojnie to olejowa kayaba Premium (ok70 pln tył, ok 120 pln przód) przy sprawnych=całych odbojach i "nieuklepanych "spreżynach w zupełności wystarcza ja przelatałem 55 tys km 2 dwa lata i chodzą bez zarzutu, jednak przy skłonnościach do jazdy agresywnej zdecydowanie polecam olejowo - gazowe np. Kayaba Excel-G (ok 100 pln tył) - różnica jest taka że amorek olejowy praktycznie nie tłumi uderzenia podczas ściskania (kompresji) tylko przy rozciąganiu (odbicie) a olejowo-gazowy tłumi i tu i tu... przez to wydaje się sztywniejszy=mniej komfortowy ale prowadzenie jest znacznie pewniejsze i można sobie pozwolić na zdecydowanie więcej :grin:
PS: Zgadzam się zę "fabryczne" resorowanie Golfa jest pierońsko sztywne zwłaszcza jeśli oryginalne sprężyny ulegną "uklepaniu" po X latach ... dotyczy to zwłaszcza tyłu który wtedy przy byle jakim obciążeniu łatwo siedzi (nawet na sprawnych amorkach)... więc przy wymianie amorków warto wziąc pod uwagę również sprężyny ... i wtedy właśnie wyniki na trzepaczce są tragiczne ...


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 196 gości