H7 a H1
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
H7 a H1
Mam pytanie odnośnie żarówek w przednich lampach. Jak jest różnica w "świeceniu" między żarówką H1 a H7 i czy zakładając lampy przystosowane do żarówek H7 trzeba coś więcej robić niż tylko wymienić reflektory(golf '93)?
Jeśli wcześniej były lampy H1+H1 to nie trzeba nic zmieniać.Lukasz_mk2 pisze:czy zakładając lampy przystosowane do żarówek H7 trzeba coś więcej robić niż tylko wymienić reflektory(golf '93)?
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
a jak nie mam H1+H1 ?? to dużo przeróbek(mam stary typ lamp). I od razu chce zaznaczyć że jak bym wymieniał żarówki to z całymi lampami, w temacie chodzi mi czy przy instalacji elektrycznej nie trzeba jakiś przekaźników montować czy coś takiego.zodiak pisze:Jeśli wcześniej były lampy H1+H1 to nie trzeba nic zmieniać.
Ostatnio zmieniony śr sie 01, 2007 10:38 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli masz stary typ, to chyba masz H4, więc Twoje pytanie powinno brzmieć: różnica między H4, a H1 lub H4, a H7. Mylę się?Lukasz_mk2 pisze:a jak nie mam H1+H1 ?? to dużo przeróbek(mam stary typ lamp).zodiak pisze:Jeśli wcześniej były lampy H1+H1 to nie trzeba nic zmieniać.
Określ dokładnie, co masz w autku, a co chcesz założyć.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
Żadnych nie da się ot tak założyć bez przeróbek. H4 jest żarówką dwówłóknową, a H1 i H7jednowłóknowe. Musisz dorobić kostki. A jeśli nie masz przekażników to też warto założyć.Lukasz_mk2 pisze:posiadają żarówki H1 lub H7, i tu moje pytanie które lepiej świecą i które da się założyć bez żadnych przeróbek elektryki?
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
I tu się mylisz! Dowód:bodzio_j pisze:Żadnych nie da się ot tak założyć bez przeróbek. H4 jest żarówką dwówłóknową, a H1 i H7jednowłóknowe. Musisz dorobić kostki. A jeśli nie masz przekażników to też warto założyć.
Reflektor H4, Reflektor H1 + H1.
Jak widać wtyczki są identyczne. Inny jest tylko schemat wewnętrzny samego reflektora!
Co do przekaźników, to po co je dorabiać skoro żarówka H4 ma moc 60W + 55W, a żarówki H1, czy H7 maja po 55W? To logiczne, że cały reflektor H1+H1, będzie pobierał o 5W mocy mniej niż reflektor H4. Czy się mylę?
Silniczki powinny być takie same.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
H4 ma 60W na "długich" a 55W na "krótkich". Teraz tak: Z fizyki wiemy że P[W] = U[V] * I[A]. Prąd spada -> moc spada. Zobacz sobie ile V masz na klemach a ile na kostce przy jednym z reflektorów zaróno na włączonym i wyłączonym silniku. Wtedy zrozumiesz sens działania i montowania przekaźników.AFN140KM pisze:Co do przekaźników, to po co je dorabiać skoro żarówka H4 ma moc 60W + 55W, a żarówki H1, czy H7 maja po 55W? To logiczne, że cały reflektor H1+H1, będzie pobierał o 5W mocy mniej niż reflektor H4. Czy się mylę?
pozdro
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2007 14:25 przez sHpAaKu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli chodzi o reflektory H7 to raczej masz na myśli reflektory a'la Golf IV. Wtedy masz żarówki H7 + H3, które mają po 55W.Lukasz_mk2 pisze:to looxAFN140KM a co z reflektorami na H7, i ile W ma żarówka H7 ?? I ogólnie czy duża jest różnica w "świeceniu" H1 a H7???
Różnica między żarówką H7, a H1 jest niewielka, tzn. konstrukcyjnie prawie to samo, ale H7 jest większa i ma dłóższe włókno, dlatego daje więcej światła.
Natomiast największą różnice zobaczysz przy przejściu z H4 na H1+H1 i jeśli mogę Ci coś zaproponować to zastosuj żarówki Philips Premium +30% o mocy 55W. Są bardzo żywotne i świecą o wiele mocniej od standardowych żarówek. I nie łakom sie na żarówki Tungsrama +60%. Dla mnie g.... warte!
[ Dodano: 02 Sie 2007 14:40 ]
Całkowicie się z Tobą zgadzam, ale widzisz, że gość nie chce nic przerabiać i dorabiać. Poza tym w tym autku są oryginalne przekaźniki fabryczne! Jakość instalacji w 14-letnim VW na ogół jest zadawalająca, więc spadek mocy będzie niezauważalny.sHpAaKu pisze:H4 ma 60W na "długich" a 55W na "krótkich". Teraz tak: Z fizyki wiemy że P[W] = U[V] * I[A]. Prąd spada -> moc spada. Zobacz sobie ile V masz na klemach a ile na kostce przy jednym z reflektorów zaróno na włączonym i wyłączonym silniku. Wtedy zrozumiesz sens działania i montowania przekaźników.
pozdro
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Faktycznie, mój błąd.AFN140KM pisze:Jak widać wtyczki są identyczne. Inny jest tylko schemat wewnętrzny samego reflekto
Jeśli się mylę to popraw. Na św. mijania zarówno H4 jak i H7 reflektor pobiera tyle samo prądu. Na długich H4-65W (świeci tylko jedno włókno), a H7 2x55W(bo chyba świecą obie żarówki)a więc 110W.AFN140KM pisze:Co do przekaźników, to po co je dorabiać skoro żarówka H4 ma moc 60W + 55W, a żarówki H1, czy H7 maja po 55W? To logiczne, że cały reflektor H1+H1, będzie pobierał o 5W mocy mniej niż reflektor H4. Czy się myl
Co do sensu stosowania przekaźników - oprócz mniejszych strat oszczędzają również wyłącznik.
Masz rację! Tylko mi chodziło o pobór prądu "całego" reflektora, zakładając, że żarówka H4 zaświeci dwoma włóknami naraz (łączna moc obydwu włókien H4 - 105W, a H1+H1 - 110W). W przypadku Golfa III nie stosuje się dodatkowych przekaźników, ponieważ są już fabryczne, natomiast w innych autach stosowanie przekaźników może być jak najbardziej uzasadnione.bodzio_j pisze:Jeśli się mylę to popraw. Na św. mijania zarówno H4 jak i H7 reflektor pobiera tyle samo prądu. Na długich H4-65W (świeci tylko jedno włókno), a H7 2x55W(bo chyba świecą obie żarówki)a więc 110W.
Co do sensu stosowania przekaźników - oprócz mniejszych strat oszczędzają również wyłącznik.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 174 gości