witam
mój problem dotyczy jazdy na benzynie bo na gazie wszystko jest ok. mianowicie po przełączeniu na benzynę silnik gaśnie nie da się go też uruchomic na benzynie czy może być temu winna pompa paliwa? a jeśli to prawda czy jest jakiś prosty test żeby to sprawdzić? jeśli jest to pompa to jaką powinienem kupić i ile ona może kosztować? czy mógłbym ją sam wymienić? czy pompa jest taka sama jak w golfie z tego samego roku i z tym samym silnikiem? moje autko:jetta rocznik 85. silnik 1.6
działa tylko na gazie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Trochę mało informacji na temat silnika.
Nie wiem jak Jetta ale Golfy z silnikiem 1,6 w tych latach były tylko z gaźnikiem wnioskuję więc, że masz gaźnik i instalację gazu I generacji.
Zacznij od sprawdzenia elektrozaworu benzyny na przewodzie paliwowym i jego podłączeń elektrycznych, może centralka gazu nie otwiera benzyny i masz problem z tym paliwem.
Jeśli podłączysz napięcie 12V bezpośrednio z akumulatora do styków elektrozaworu powinno być słychać kliknięcie, tak samo jak przy rozłączeniu, oczywiście jeśli jest sprawny.
Sprawdź też czy masz napicie 12V z centralki gazu na tym elektrozaworze
Pompa mechaniczna przykręcona do bloku silnika możesz sprawdzić ja zdejmując przewód idący w kierunku gaźnika i kręcić rozrusznikiem jeśli idzie z niej paliwo znaczy się, że jest sprawna.
Jeśli pompa i elektrozawór są sprawne masz jeszcze "rozdzielacz" paliwa, z którego paliwo idzie do gaźnika a pozostała część drugim przewodem wraca do zbiornika, możesz sprawdzić podobnie do pompy.
Jeśli nigdzie nie masz benzyny w przewodach to sprawdź w zbiorniku czy masz paliwo i czy smok sięga jego poziomu i czy nie jest zapchany i czy żaden z przewodów nie jest załamany.
A jeszcze filtr paliwa pod maską, też może być zapchany.
Jeśli paliwo dochodzi do gaźnika a ten nie chce pracować to już inna historia
Nie wiem jak Jetta ale Golfy z silnikiem 1,6 w tych latach były tylko z gaźnikiem wnioskuję więc, że masz gaźnik i instalację gazu I generacji.
Zacznij od sprawdzenia elektrozaworu benzyny na przewodzie paliwowym i jego podłączeń elektrycznych, może centralka gazu nie otwiera benzyny i masz problem z tym paliwem.
Jeśli podłączysz napięcie 12V bezpośrednio z akumulatora do styków elektrozaworu powinno być słychać kliknięcie, tak samo jak przy rozłączeniu, oczywiście jeśli jest sprawny.
Sprawdź też czy masz napicie 12V z centralki gazu na tym elektrozaworze
Pompa mechaniczna przykręcona do bloku silnika możesz sprawdzić ja zdejmując przewód idący w kierunku gaźnika i kręcić rozrusznikiem jeśli idzie z niej paliwo znaczy się, że jest sprawna.
Jeśli pompa i elektrozawór są sprawne masz jeszcze "rozdzielacz" paliwa, z którego paliwo idzie do gaźnika a pozostała część drugim przewodem wraca do zbiornika, możesz sprawdzić podobnie do pompy.
Jeśli nigdzie nie masz benzyny w przewodach to sprawdź w zbiorniku czy masz paliwo i czy smok sięga jego poziomu i czy nie jest zapchany i czy żaden z przewodów nie jest załamany.
A jeszcze filtr paliwa pod maską, też może być zapchany.
Jeśli paliwo dochodzi do gaźnika a ten nie chce pracować to już inna historia
Ostatnio zmieniony śr sie 01, 2007 13:46 przez ceasar, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline
VW Golf MK1 Carbio
VW Golf MK1 Carbio
silnik mojego auta jest na wielopunkcie a przy przęłączaniu centralki słychać klikanie, problem nie wystąpił od razu tylko coraz częściej trudniej było go odpalić na benzynie i pewnego razu wlałem około 10 litrów benzyny i koniec nie dało się go już odpalić, przedtem zawsze miałem troszkę paliwa w baku, reduktor wymieniłem pod koniec ubiegłego roku więc nie mam problemów z odpalaniem (na razie) odpalałem go zawsze na benzynie a po 2000 obr. wskakiwał gaz
nowy
A to zmienia postać rzeczy pompy paliwa elektryczne prawdopodobnie dwie jedna podająca w zbiorniku, a druga przy zbiorniku ciśnieniowa, po przekręceniu kluczyka powinno być słychać z tyłu samochodu jak przez kilka sekund pracują.
Jetta to to samo co Golf więc wracając do pierwszego pytania pompa powinna pasować
Niestety nie znam się na wielopunktach, i nic więcej ci nie podpowiem, bo moja wiedza jest w tym temacie znikoma.
Jetta to to samo co Golf więc wracając do pierwszego pytania pompa powinna pasować
Niestety nie znam się na wielopunktach, i nic więcej ci nie podpowiem, bo moja wiedza jest w tym temacie znikoma.
VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline
VW Golf MK1 Carbio
VW Golf MK1 Carbio
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Wiadomo że na gazie masz wyższe obroty może tu trzeba szukać przyczyny a filtr paliwa kiedy był zmieniany bo moze byc brudny
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 128 gości