H7 a H1

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

H7 a H1

Post autor: Lukasz_mk2 » śr sie 01, 2007 01:10

Mam pytanie odnośnie żarówek w przednich lampach. Jak jest różnica w "świeceniu" między żarówką H1 a H7 i czy zakładając lampy przystosowane do żarówek H7 trzeba coś więcej robić niż tylko wymienić reflektory(golf '93)?


Obrazek

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » śr sie 01, 2007 07:42

Siemano.

Różnica jest ogromna, ja mam właśnie takie u siebie.

Co do drugiej części pytania to nie bardzo się orientuję, bo ja już kupiłem z takimi lampami, ale myślę, że sama wymiana powinna wystarczyć. :pub:



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr sie 01, 2007 07:50

Lukasz_mk2 pisze:czy zakładając lampy przystosowane do żarówek H7 trzeba coś więcej robić niż tylko wymienić reflektory(golf '93)?
Jeśli wcześniej były lampy H1+H1 to nie trzeba nic zmieniać.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » śr sie 01, 2007 10:27

zodiak pisze:Jeśli wcześniej były lampy H1+H1 to nie trzeba nic zmieniać.
a jak nie mam H1+H1 ?? to dużo przeróbek(mam stary typ lamp). I od razu chce zaznaczyć że jak bym wymieniał żarówki to z całymi lampami, w temacie chodzi mi czy przy instalacji elektrycznej nie trzeba jakiś przekaźników montować czy coś takiego.
Ostatnio zmieniony śr sie 01, 2007 10:38 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » śr sie 01, 2007 18:22

Lukasz_mk2 pisze:
zodiak pisze:Jeśli wcześniej były lampy H1+H1 to nie trzeba nic zmieniać.
a jak nie mam H1+H1 ?? to dużo przeróbek(mam stary typ lamp).
Jeśli masz stary typ, to chyba masz H4, więc Twoje pytanie powinno brzmieć: różnica między H4, a H1 lub H4, a H7. Mylę się?
Określ dokładnie, co masz w autku, a co chcesz założyć.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw sie 02, 2007 12:35

faktycznie mam H4 i myśle nad wymianą reflektorów, znalazłem parę interesujących mnie egzemplarzy na allegro i w opisach aukcji jest napisane że posiadają żarówki H1 lub H7, i tu moje pytanie które lepiej świecą i które da się założyć bez żadnych przeróbek elektryki?


Obrazek

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw sie 02, 2007 12:37

Lukasz_mk2 pisze:posiadają żarówki H1 lub H7, i tu moje pytanie które lepiej świecą i które da się założyć bez żadnych przeróbek elektryki?
Żadnych nie da się ot tak założyć bez przeróbek. H4 jest żarówką dwówłóknową, a H1 i H7jednowłóknowe. Musisz dorobić kostki. A jeśli nie masz przekażników to też warto założyć.



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw sie 02, 2007 12:46

hmm, to mam jeszcze jedno pytanie mam teraz el. regulacje wysokości świateł czy te silniczki które mam teraz będą pasowały do nowych lamp??


Obrazek

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw sie 02, 2007 13:51

bodzio_j pisze:Żadnych nie da się ot tak założyć bez przeróbek. H4 jest żarówką dwówłóknową, a H1 i H7jednowłóknowe. Musisz dorobić kostki. A jeśli nie masz przekażników to też warto założyć.
I tu się mylisz! Dowód:

Obrazek Reflektor H4, Obrazek Reflektor H1 + H1.

Jak widać wtyczki są identyczne. Inny jest tylko schemat wewnętrzny samego reflektora!
Co do przekaźników, to po co je dorabiać skoro żarówka H4 ma moc 60W + 55W, a żarówki H1, czy H7 maja po 55W? To logiczne, że cały reflektor H1+H1, będzie pobierał o 5W mocy mniej niż reflektor H4. Czy się mylę?
Silniczki powinny być takie same.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw sie 02, 2007 13:56

to looxAFN140KM a co z reflektorami na H7, i ile W ma żarówka H7 ?? I ogólnie czy duża jest różnica w "świeceniu" H1 a H7???


Obrazek

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » czw sie 02, 2007 14:21

AFN140KM pisze:Co do przekaźników, to po co je dorabiać skoro żarówka H4 ma moc 60W + 55W, a żarówki H1, czy H7 maja po 55W? To logiczne, że cały reflektor H1+H1, będzie pobierał o 5W mocy mniej niż reflektor H4. Czy się mylę?
H4 ma 60W na "długich" a 55W na "krótkich". Teraz tak: Z fizyki wiemy że P[W] = U[V] * I[A]. Prąd spada -> moc spada. Zobacz sobie ile V masz na klemach a ile na kostce przy jednym z reflektorów zaróno na włączonym i wyłączonym silniku. Wtedy zrozumiesz sens działania i montowania przekaźników.

pozdro
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2007 14:25 przez sHpAaKu, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw sie 02, 2007 14:24

Lukasz_mk2 pisze:to looxAFN140KM a co z reflektorami na H7, i ile W ma żarówka H7 ?? I ogólnie czy duża jest różnica w "świeceniu" H1 a H7???
Jeśli chodzi o reflektory H7 to raczej masz na myśli reflektory a'la Golf IV. Wtedy masz żarówki H7 + H3, które mają po 55W.
Różnica między żarówką H7, a H1 jest niewielka, tzn. konstrukcyjnie prawie to samo, ale H7 jest większa i ma dłóższe włókno, dlatego daje więcej światła.
Natomiast największą różnice zobaczysz przy przejściu z H4 na H1+H1 i jeśli mogę Ci coś zaproponować to zastosuj żarówki Philips Premium +30% o mocy 55W. Są bardzo żywotne i świecą o wiele mocniej od standardowych żarówek. I nie łakom sie na żarówki Tungsrama +60%. Dla mnie g.... warte!

[ Dodano: 02 Sie 2007 14:40 ]
sHpAaKu pisze:H4 ma 60W na "długich" a 55W na "krótkich". Teraz tak: Z fizyki wiemy że P[W] = U[V] * I[A]. Prąd spada -> moc spada. Zobacz sobie ile V masz na klemach a ile na kostce przy jednym z reflektorów zaróno na włączonym i wyłączonym silniku. Wtedy zrozumiesz sens działania i montowania przekaźników.

pozdro
Całkowicie się z Tobą zgadzam, ale widzisz, że gość nie chce nic przerabiać i dorabiać. Poza tym w tym autku są oryginalne przekaźniki fabryczne! Jakość instalacji w 14-letnim VW na ogół jest zadawalająca, więc spadek mocy będzie niezauważalny.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt sie 03, 2007 02:06

AFN140KM pisze:Jak widać wtyczki są identyczne. Inny jest tylko schemat wewnętrzny samego reflekto
Faktycznie, mój błąd.
AFN140KM pisze:Co do przekaźników, to po co je dorabiać skoro żarówka H4 ma moc 60W + 55W, a żarówki H1, czy H7 maja po 55W? To logiczne, że cały reflektor H1+H1, będzie pobierał o 5W mocy mniej niż reflektor H4. Czy się myl
Jeśli się mylę to popraw. Na św. mijania zarówno H4 jak i H7 reflektor pobiera tyle samo prądu. Na długich H4-65W (świeci tylko jedno włókno), a H7 2x55W(bo chyba świecą obie żarówki)a więc 110W.
Co do sensu stosowania przekaźników - oprócz mniejszych strat oszczędzają również wyłącznik.



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pt sie 03, 2007 10:10

bodzio_j pisze:Jeśli się mylę to popraw. Na św. mijania zarówno H4 jak i H7 reflektor pobiera tyle samo prądu. Na długich H4-65W (świeci tylko jedno włókno), a H7 2x55W(bo chyba świecą obie żarówki)a więc 110W.
Co do sensu stosowania przekaźników - oprócz mniejszych strat oszczędzają również wyłącznik.
Masz rację! Tylko mi chodziło o pobór prądu "całego" reflektora, zakładając, że żarówka H4 zaświeci dwoma włóknami naraz (łączna moc obydwu włókien H4 - 105W, a H1+H1 - 110W). W przypadku Golfa III nie stosuje się dodatkowych przekaźników, ponieważ są już fabryczne, natomiast w innych autach stosowanie przekaźników może być jak najbardziej uzasadnione.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 264 gości