gaśnie przy włączonej klimie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
gaśnie przy włączonej klimie
Witam, jestem posiadaczem golfa mk3 1.6 AEE. Od dłuższego czasu, po włączeniu klimy, obroty w aucie spadają i silnik zdycha. Byłem u elektryka, podpiął pod kompa, wyczyścił przepustnicę i ocenił, że tylko sonda lambda zgłasza błąd, wymieniłem w warsztacie, nie pomogło. Kolejny elektryk wyregulował przepustnicę ale po tej jego "regulacji" zaczął gasnąć nawet przy włączeniu świateł. Za jego namową wymieniłem cały ten moduł przepustnicy, niby jest dobrze, ale na klimie nadal gaśnie. Co może być przyczyną ? Lewego powietrza nie bierze.
Re: gaśnie przy włączonej klimie
u mnie szwankuje niby czujnik polozenia przepustnicy nie gasnie ale obroty spadaja ale ty juz chyba ten czujnik wymieniles?Lachu pisze:Witam, jestem posiadaczem golfa mk3 1.6 AEE. Od dłuższego czasu, po włączeniu klimy, obroty w aucie spadają i silnik zdycha. Byłem u elektryka, podpiął pod kompa, wyczyścił przepustnicę i ocenił, że tylko sonda lambda zgłasza błąd, wymieniłem w warsztacie, nie pomogło. Kolejny elektryk wyregulował przepustnicę ale po tej jego "regulacji" zaczął gasnąć nawet przy włączeniu świateł. Za jego namową wymieniłem cały ten moduł przepustnicy, niby jest dobrze, ale na klimie nadal gaśnie. Co może być przyczyną ? Lewego powietrza nie bierze.
nie wiem czy twoja klima byla dokladana czy fabrycznie zamontowana.Ja mam klime dokladana w ASO w Belgii i tez tak sie dzialo jak u ciebie.Okazalo sie ze nie byla podpieta pod sterownik silnika(komputer sterujacy) Prawidlowo po wlaczeniu klimy obroty lekko spadaja ze wzgledu na znaczne obciazenie silnika bu po chwili podniosly sie tak okolo 50 -70 0obr/min U mnie w GTI /2.0 ltr/AGG silnik chodzi na b.jalowym 800 obr/min po wlaczeniu klimy okolo 870 obr/min Radzse sprawdzic podlaczenie do kompa sterujacego praca silnika(trzeba toto wyjac z podszybia po str. pasazera) ale to robota dla kogos obczajonego z elektronika
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Trzeba zerknąć na schemat bo nie wszystkie sterowniki silnika sa tak połaczone. Akurat nie mam teraz po reka schematów więc sam nie sprawdzę. Wiele sterowników utrzymuje obroty samodzielnie.
A w GTI (2E) żonki tak samo się działo - przyczyną byl zanadto wyprzedzony zapłon. Silnik wtedy często gasł po włączeniu klimy albo przy ruszaniu bez dodawania gazu.
A w GTI (2E) żonki tak samo się działo - przyczyną byl zanadto wyprzedzony zapłon. Silnik wtedy często gasł po włączeniu klimy albo przy ruszaniu bez dodawania gazu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
niestety problem tutaj jest troszkę innej natury, mianowicie wygląda to tak, jakby komputer nie otwierał przepustnicy na czas, na klimie gaśnie zawsze ale zdarza się, że na jałowym też padnie :/ zastanawiam się czy wina nie leży po stronie jakiegoś kabla łączącego komputer z przepustnicą, niestety nie znam się na tym i ciężko mi powiedzieć
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: śr lip 21, 2010 20:05
- Lokalizacja: Oleksianka
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
nie nie nie , moge sie zalozyc ze osuszacz jest zapchany i kompresor dostaje taki opur ze motor gasnie az. Pomiar cisnien na wysokim i niskim obwodzie zalatwi sprawe.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: śr lip 21, 2010 20:05
- Lokalizacja: Oleksianka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 108 gości