
Problem z domykaniem szyb z kluczyka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Vito Corleone
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: wt gru 26, 2006 23:39
- Lokalizacja: Gdynia
Problem z domykaniem szyb z kluczyka
Witam ponownie! Tym razem mam problem z elektryka szyb przednich w 3d. Otwieranie i zamykanie szyby od strony pasazera jest przestawione tzn. gdy chcesz zamykac musisz przyciski kierowac w kierunku otwierania szyby i na odwrot. Pozornie nie powinno to przeszkadzac w uzytkowaniu i nie przeszkadza. Jednak mam rowniez domykanie szyb z kluczyka w centralnym zamku i tu pojawia sie problem gdy che z tego skorzystac szyba od strony kierowcy sie zmayka a od strony pasazera cala otwiera
Czy ktos uporal sie juz z takim problemem?

My spirit you cannot breeaaak!
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Mogą być zamienione kable zasilające przy silniku, przy włączniku, lub kable sterujące (szary zielony) przy włączniku w zamku lub gdzieś we wtyczce drzwi. Najlepiej popatrzeć gdzie coś było kombinowane bo zapewne tam jest pomyłka.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Ja miałem taki problem, bo kupiłem sobie silnik od szyby od passata. Rozwiązałem to tak, że wyjąłem cały moduł sterowania szyby, rozmontowałem go i wyciągnąłem sam silnik. Przy silniku masz dwa grube piny które wchodzą pomiędzy takie łapki na płytce drukowanej modułu sterującego. Ja uciąłem ta dwa piny i trochę niżej bliżej szczotek silniczka dolutowałem dwa przewody a z drugiego końca przewody dolutowałem do tych metalowych szyn zakończonych łapkami na płytce modułu, oczywiście zamieniająć polarność tak ,żeby silnik kręcił się w odpowiednią stronę.
przewody muszą być dość grubę tzn 1-1,5 mm bo tam duże prądy płyną.
Do tego musiałem lutownicą wypalić trochę miejsca w plastiku na przewody.
Ja tak to zrobiłem bo wydaje mi się, że nie można bezkarnie zamienić masy z plusem (czerono-żółty kabel) na na wtyczce do modułu.
[ Dodano: 31 Lip 2007 14:21 ]
Po prostu wygląda na to, że ktoś albo przewijał silnik i nawinął odwrotnie zwoje, albo wynieniał spalone szczotki i założył takie które nają odwróconą polarność, albo poprostu zamienił silnik na taki co kręci się w przeciwną stronę. Bo z tego co zrozumiałem to jesli naciśniesz przycisk w drzwiach kierowcy np w doł to szyba idzie do góry i to samo jest jak przyciskasz przycisk w drzwiach pasażera, tak?
[ Dodano: 31 Lip 2007 14:30 ]
Ale jeśli nie przeszkadzają Ci te odwrotnie działające przyciski i tylko chcesz się uporać z centralnym to najłatwiej będzie zamienić kabelki bodajże szary i zielony (nie jestem pewien tych kolorów. Dla pewności możesz sprawdzić gdzie pojawia się napięcie jak przekręcisz i przytrzymasz kluczyk w zamku, raz w jedną potem w drugą stronę) we wtyczce do modułu elektrycznej szyby pasażera.
Tu masz schematy elektryczne:
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g3
przewody muszą być dość grubę tzn 1-1,5 mm bo tam duże prądy płyną.
Do tego musiałem lutownicą wypalić trochę miejsca w plastiku na przewody.
Ja tak to zrobiłem bo wydaje mi się, że nie można bezkarnie zamienić masy z plusem (czerono-żółty kabel) na na wtyczce do modułu.
[ Dodano: 31 Lip 2007 14:21 ]
Po prostu wygląda na to, że ktoś albo przewijał silnik i nawinął odwrotnie zwoje, albo wynieniał spalone szczotki i założył takie które nają odwróconą polarność, albo poprostu zamienił silnik na taki co kręci się w przeciwną stronę. Bo z tego co zrozumiałem to jesli naciśniesz przycisk w drzwiach kierowcy np w doł to szyba idzie do góry i to samo jest jak przyciskasz przycisk w drzwiach pasażera, tak?
[ Dodano: 31 Lip 2007 14:30 ]
Ale jeśli nie przeszkadzają Ci te odwrotnie działające przyciski i tylko chcesz się uporać z centralnym to najłatwiej będzie zamienić kabelki bodajże szary i zielony (nie jestem pewien tych kolorów. Dla pewności możesz sprawdzić gdzie pojawia się napięcie jak przekręcisz i przytrzymasz kluczyk w zamku, raz w jedną potem w drugą stronę) we wtyczce do modułu elektrycznej szyby pasażera.
Tu masz schematy elektryczne:
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g3
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 14:36 przez Jerzas, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości