Drgania Silnikiem TDI 90KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

strazak333
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 29, 2007 23:24
Lokalizacja: Gostynin

Drgania Silnikiem TDI 90KM

Post autor: strazak333 » śr maja 30, 2007 00:08

Witam
Zwracam sie z próźbą o pomoc, trzesie mi silnikiem i przenosi sie to na całą karoserie. drgania wystepują cały czas nie ma róznicy czy są to wolne obroty czy tez nie. Obrotomierz na wolnych obrotach pokazuje caly czas niecały tys. obrotów. Jak temu zapobiec?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr maja 30, 2007 00:14

sprawdzic poduchy pod silnikiem i skrzynia. obroty biegu jalowego to ok. 900


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

strazak333
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 29, 2007 23:24
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: strazak333 » śr maja 30, 2007 00:57

No własnie tak gdzies bedą obroty jak piszesz 900. Przy przyspieszeniu na pierwszym czy drgim biegu na wyższych obrotach tez czuc jest to drżenie a nawet bym powiedział ze to sie nasila



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr maja 30, 2007 02:11

Sprawdz poduchy , zaciąg ręczny i sprubuj delikatnie ruszyc do przodu i do tyłu a druga osoba musi patrzec co sie dzieje z silnikiem. Jesli przy ruszaniu wywala go na bok znaczy ze któras poducha puściła.
Sprawdz napinacz na pasie wielorowkowym i koło pasowe.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

strazak333
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 29, 2007 23:24
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: strazak333 » pt cze 01, 2007 18:46

sprawdziłem poduchy i są ok te drgania są wywoływane z silnika lub skrzyni. Jak silnik pracuje to trzęsie nim i przenosi to drganie na budę. Ale słychać jakiś szelest w skrzyni i nie wiem czy to tylko łożysko oporowe czy może coś więcej. Jak myślicie czy to może powodować drgania?
Jak zwiększam obroty na pierwszym czy drugim biegu to czuję jak wszystko zaczyna drżec jeszcze bardzej. Pomocy

[ Dodano: 01 Cze 2007 20:37 ]
zna sie ktoś może na tym bo ja za bardzo nie mam pojęcia co temu pojazdowi dolega a jazda z tymi drganiami wyprowadza mnie z równowagi



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pt lip 27, 2007 23:11

ojj i kolejna dwumasówka do wymiany, radzilbym sprawdzic, mam nadzieje ze moje obawy sie nie potwierdza bo to jednak kosztuje. pozdro



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » sob lip 28, 2007 00:18

enjoy pisze:ojj i kolejna dwumasówka do wymiany, radzilbym sprawdzic, mam nadzieje ze moje obawy sie nie potwierdza bo to jednak kosztuje. pozdro
to nie są objawy koła dwu masowego na pewno któraś z trzech poduch
łożysko oporowe pracuje tylko podczas wciśniętego sprzęgła więc na luzie nie powinno być go słychać,a jeśli chodzi o skrzynię warto najpierw sprawdzić stan poziomu oleju
Ostatnio zmieniony sob lip 28, 2007 00:24 przez pioan1, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images21.fotosik.pl/165/efbfbb2cd9e2731c.jpg[/img]

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » sob lip 28, 2007 10:52

pioan1 pisze:to nie są objawy koła dwu masowego na pewno któraś z trzech poduch
ja jednak zostane przy kole dwumasowym. Moze nie jestem jakims super specjalista, ale juz tyle razy czytalem o podobnych przypadkach na tym forum i praktycznie we wszystkich potwierdzilo sie ze to wina tej nieszczęsnej dwumasówki. Poza tym kolega sprawdzal poduchy i jak stwierdzil sa ok :bajer:



abs-asr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob cze 30, 2007 20:39
Lokalizacja: wołomin

Post autor: abs-asr » ndz lip 29, 2007 12:23

enjoy pisze:
pioan1 pisze:to nie są objawy koła dwu masowego na pewno któraś z trzech poduch
ja jednak zostane przy kole dwumasowym. Moze nie jestem jakims super specjalista, ale juz tyle razy czytalem o podobnych przypadkach na tym forum i praktycznie we wszystkich potwierdzilo sie ze to wina tej nieszczęsnej dwumasówki. Poza tym kolega sprawdzal poduchy i jak stwierdzil sa ok :bajer:

Z tego co sie orientuje wersja 90 koników ma tradycyjne koło zamachowe




Jesli pomogłem kliknij "pomógł"



Awatar użytkownika
Wujek Sibula
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 15, 2007 01:36
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: Wujek Sibula » ndz lip 29, 2007 19:57

abs-asr pisze:
enjoy pisze:
pioan1 pisze:to nie są objawy koła dwu masowego na pewno któraś z trzech poduch
ja jednak zostane przy kole dwumasowym. Moze nie jestem jakims super specjalista, ale juz tyle razy czytalem o podobnych przypadkach na tym forum i praktycznie we wszystkich potwierdzilo sie ze to wina tej nieszczęsnej dwumasówki. Poza tym kolega sprawdzal poduchy i jak stwierdzil sa ok :bajer:

Z tego co sie orientuje wersja 90 koników ma tradycyjne koło zamachowe




Jesli pomogłem kliknij "pomógł"
To się mylisz, bo w silniku oznaczonym ALH jest dwumas :P :pub:



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » pn lip 30, 2007 10:00

Witam!
Zgadzam się w pełni z kolegami, też uwazam że to dwumasówka. Ja to przerabiałem u siebie i niestety poduszki wymieniałem na darmo (jakieś 600 zł w plecy). Okazalo się że to wina sprzęgła i koła dwumasowego, rok temu za części zapłaciłem 2100 (komplet sachs'a) a co do występowania dwumasówki w 90 konnych silnikach to wlaśnie mam ALH 90 KM. Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » pt sie 10, 2007 22:41

Wujek Sibula pisze:To się mylisz, bo w silniku oznaczonym ALH jest dwumas
dokładnie jak piszesz -
Gebi pisze:Zgadzam się w pełni z kolegami, też uwazam że to dwumasówka.
no tak ale kolega pisze o drganiach w czasie przyspieszania - ja czytałem (choc nie pamiętam gdzie) że najlepiej dwumas odczuć na luzie.
Nawet jechalem pare miesięcy temu furka kolegi ktory mial walnięta dwumasówke i przy przyspieszaniu nie pamiętam żebym czuł drgania - natomiast strasznie je bylo czuc jak na przykład dojeżdżałem do skrzyżowania i wrzuciłem luz. Potem sie zatrzymalem i strasznie trzęsło po lekkim dodaniu gazu uspokajalo się.
Może sie myle ale ja od razu nie stawialbym na dwumasowkę - przeciez mu nie trzęsie na postoju


Obrazek

Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » pn sie 13, 2007 07:58

niebieski91 pisze:no tak ale kolega pisze o drganiach w czasie przyspieszania
strazak333 pisze:drgania wystepują cały czas nie ma róznicy czy są to wolne obroty czy tez nie
Jak koło lezy na maxa to nawet na wysokich obrotach drgania są odczuwalne, jedzie się takim autem jak traktorem - brrr... Bardzo niemiłe uczucie. Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pn sie 20, 2007 08:06 przez Gebi, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 188 gości