Problem z temperatura silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mcgral
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lip 18, 2007 19:51
Lokalizacja: kuj-pom

Problem z temperatura silnika

Post autor: mcgral » ndz lip 29, 2007 17:36

Witam wszystkich

Mój problem z silnikiem td z 92r jest następujący.
Podczas jazdy temperatura pokazuje 100 st a nawet więcej. Dolny wąż od chłodnicy zimny razem z dolną częścią chłodnicy. Problem wskazuje na termostat – wymieniłem, nawet 3 razy bo myślałem, że kupiłem walnięte. Oczywiście problem pozostał, mechanik namówił mnie na wymianę uszczelki pod głowicą. Wymieniłem, wraz ze sprawdzeniem szczelności głowicy. Okazało się, że to nie uszczelka. Wracając od mechanika, wkurzony kosztami uszczelki, postanowiłem zatrzeć silnik, miałbym wtedy powód do wymiany motoru. Włożyłem kawałek kartonu, zasłaniając ½ chłodnicy i ostro w pedał.
Totalnie zaskoczyło mnie co się stało – temperatura spada do 90 st, oczywiście przy zasłoniętej chłodnicy. Co tu jest grane ???
Kolejny krok to namówiono mnie na wymianę chłodnicy – nic to nie dało.
Finał sprawy jest taki, że nikt nie jest mi w stanie powiedzieć co się z moim silnikiem dzieje.
Sam zabawiłem się w mechanika. Kupiłem termostat na chba 85 st od benzyny i zabudowałem dolny wlot powietrza od chłodnicy.
Efekt pracy to prawie 90 st na zegarze i dolny wąż od chłodnicy utrzymuje podobna temperaturę.
Jestem ciekaw, czy tu ktoś znajdzie realną odpowiedź co do mojego problemu.

Pozdrawiam
Mcgral

PS
Temperatura rośnie tylko podczas jazdy, w czasie postoju jest wszystko w porządku
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 18:58 przez mcgral, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » ndz lip 29, 2007 17:44

mcgral, Być może że wąż rozwarstwia się pod wpływem temperatury i blokuje przepływ płynu, była takie przypadki że wymieniało się wszystko po kolei i nic to nie dawało, może masz przypchany któryś kanał wodny w bloku.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

mcgral
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lip 18, 2007 19:51
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: mcgral » ndz lip 29, 2007 18:17

Ceglarz pisze:mcgral, Być może że wąż rozwarstwia się pod wpływem temperatury i blokuje przepływ płynu, była takie przypadki że wymieniało się wszystko po kolei i nic to nie dawało, może masz przypchany któryś kanał wodny w bloku.
sprawdzałem wszystko dookoła, łączznie z przewodami, noi także z kanałami w silniku, tylko dlaczego on na postoju dobrze działa, tu się każdy drapie po głowie :-)



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » ndz lip 29, 2007 21:21

mcgral, A jak z pompa wody, może coś z obiegiem, może ma łopatki uszkodzone.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

mcgral
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lip 18, 2007 19:51
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: mcgral » pn lip 30, 2007 17:34

pompę oglądałem wizualnie, są wszystkie łopatki. Pojechałem do mechanika, by sprawdził to swoim okiem, natomiast on wiedział bez oglądania pompy, że jest sprawna bo dobrze podaje płyn do zbiornika wyrównawczego - czy to jest dobra odpowiedź to nie wiem, tak mi powiedział mechanik



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości