Klapka w gazniku 2EE
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr maja 11, 2005 13:39
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Witam.
W odpowiedzi kolegów powyżej wkradło się kilka drobnych błędów i nieścisłości moim skromnym zdaniem. To o czym mówimy nazywa się przesłona wstępna i służy do regulacji składu mieszanki w pierwszym przelocie. Na zimnym silniku powinna być przymknięta. Wzbogaca się wtedy mieszanka. Nieprawdą jest, że na zimnym silniku praca nastawnika tej przesłony nie zależy od sondy lambda. Przesłona reguluje skład mieszanki a informację o tym składzie do sterownika podaje właśnie sonda. Oczywiście nie działa ona jak jest zimna ale nagrzewa się na pewno szybciej niż silnik. Co do czujnika temperatury to należy go sprawdzić omomierzem. Na zimnym powinien mieć oporność kilku kiloomów a na ciepłym kilkuset omów ( 200-300 ). Jeśli chodzi o sprawdzenie podciśnień i szczelności układu dolotowego to jest to podstawowa czynność do wykonania przy niedomaganiach tego gaźnika. Szczelność można sprawdzać albo na słuch albo psikając jakimś łatwopalnym aerozolem w okolice obudowy filtru powietrza i podstawy gaźnika. Ja bym jednak nie stawiał na lewe powietrze jeśli wszystko jest w porządku na ciepłym (tzn nie gaśnie i nie falują obroty).
Jeśli masz czas możesz też spróbować przejrzeć i wyczyścić połączenia elektryczne
W odpowiedzi kolegów powyżej wkradło się kilka drobnych błędów i nieścisłości moim skromnym zdaniem. To o czym mówimy nazywa się przesłona wstępna i służy do regulacji składu mieszanki w pierwszym przelocie. Na zimnym silniku powinna być przymknięta. Wzbogaca się wtedy mieszanka. Nieprawdą jest, że na zimnym silniku praca nastawnika tej przesłony nie zależy od sondy lambda. Przesłona reguluje skład mieszanki a informację o tym składzie do sterownika podaje właśnie sonda. Oczywiście nie działa ona jak jest zimna ale nagrzewa się na pewno szybciej niż silnik. Co do czujnika temperatury to należy go sprawdzić omomierzem. Na zimnym powinien mieć oporność kilku kiloomów a na ciepłym kilkuset omów ( 200-300 ). Jeśli chodzi o sprawdzenie podciśnień i szczelności układu dolotowego to jest to podstawowa czynność do wykonania przy niedomaganiach tego gaźnika. Szczelność można sprawdzać albo na słuch albo psikając jakimś łatwopalnym aerozolem w okolice obudowy filtru powietrza i podstawy gaźnika. Ja bym jednak nie stawiał na lewe powietrze jeśli wszystko jest w porządku na ciepłym (tzn nie gaśnie i nie falują obroty).
Jeśli masz czas możesz też spróbować przejrzeć i wyczyścić połączenia elektryczne
Cosar 33GT ten gaźnik co na fotkach dałeś to 2e2 czy 2e3 bo to raczej nie jest 2EE bo na pierwszej fotcze nie mam tego co jest w kółku a ta sprężynka czy jak to bitmetalowa to gdzie sie znajduje boi nie zabardzo kumam
Ostatnio zmieniony ndz lip 29, 2007 15:34 przez Szczepan, łącznie zmieniany 13 razy.
2E2 , lub 2E3 mają urządzenia bimetaliczne , podgrzewanie prądem , i wodą z układu chłodzenia natomiast 2EE nie ma tych elementów , wszystko przejmuje sterownik , oraz potencjometry i regulatory elektryczne , no i jeszcze ustrojstwo podciśnieniowe
[ Dodano: 29 Lip 2007 16:02 ]
ma kolega racje gażnik 2EE to prawie juz toporny wtrysk , całkiem inny od gazników starszych
[ Dodano: 29 Lip 2007 16:02 ]
ma kolega racje gażnik 2EE to prawie juz toporny wtrysk , całkiem inny od gazników starszych
- MruCay
- Mały gagatek
- Posty: 89
- Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:44
- Lokalizacja: Wolin / Warszawa
- Kontakt:
miś fazi,
MruCay@interia.pl
[ Dodano: 29 Lip 2007 17:24 ]
MruCay
Spoko dziekowka. Ale Ja mialem na mysli 2e2 a nie 2ee. Masz moze cos o 2e2??
MruCay@interia.pl
[ Dodano: 29 Lip 2007 17:24 ]
MruCay
Spoko dziekowka. Ale Ja mialem na mysli 2e2 a nie 2ee. Masz moze cos o 2e2??
WOLNOŚĆ = WEBER
vw-oldschool.pl
vw-oldschool.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 51 gości