Problem z zapalaniem i dymieniem w trakcie jazdy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maciek004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 22:57
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Problem z zapalaniem i dymieniem w trakcie jazdy

Post autor: maciek004 » sob lip 28, 2007 20:27

witma wszystkich. mam golfa 3 Tdi 90KM silnik AHU. ostatnio mam duże problemy z zapalaniem silnika. objawia się to tak jakby brakiem grzania świec. sprawdzalem przekaźnik i niby wszystko jest ale jednak nie dochodzi prąd do świec... w trakcie jazdy jadąc na biegu, puszczam gaz, samochdo toczy się pędęm (ciągle na biegu), po ponownym wciśnięciu gazu dusi sie i puszcza niesamowitą chmure niebieskiego dymu za sobą.... nie wiem co to może być?? wina wtrysków?? świec?? a może jednak przekaźnik coś nie tak??
bardzo bym prosil o wypiwiedź kogoś kto się w ytm orientuje i z góry ogromne dzięki..
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 18:55 przez maciek004, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob lip 28, 2007 22:53

maciek004 pisze:objawia się to tak jakby brakiem grzania świec. sprawdzalem przekaźnik i niby wszystko jest ale jednak nie dochodzi prąd do świec...
w tych temp świece nie są załączane , więc tam nie szukaj przyczyny
maciek004 pisze:dusi sie i puszcza niesamowitą chmure niebieskiego dymu za sobą
kąt wtrysku , lub najbardziej prawdopodobne , bierze Ci olej .... sprawdź , czy nie ubywa oleju , odkręć rurę przy IC i zobacz , czy masz tam dużo oleju



maciek004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 22:57
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: maciek004 » ndz lip 29, 2007 09:27

witam, oleju jakiś czas temu wziął dosyć sporo (prawie 1litr) ale zrobilem nim okolo 8tyś km przez ten czas. teraz jak juz dolałem olej to nie bierze praktycznie wcale. zobacze jeszcze w tej rurze od IC i pozniej odpisze. pozdr i dzięki



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » ndz lip 29, 2007 09:53

1L/8tys to nie jest tak tragicznie, zacznij od sprawdzenia tak jak kolega damcio151, ci napisal kata wtrysku, kiedy miales wymieniany rozrzad


Pozdrawiam Bizak

maciek004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 22:57
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: maciek004 » ndz lip 29, 2007 12:19

no witam, rozrząd wymienialem po zakupie czyli niecale 30kkm zrobilem na nim. ale wydaje mi si eze jesli przestawilby sie rozrzad to po udanym zapaleniu silnika nie chodzilby on rownomiernie? a u mnie jest problem z zapaleniem i pozniej w trakcie jazdy po puszczeniu gazu i ponownym wcisnieciu puszcza chmure niebieskiego dymu. a poza tym chodzi rowno i ladnie. jutro postaram sie podjechac na komputer i sprawdze ten kąt wtrysku...



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz lip 29, 2007 15:16

maciek004 pisze:no witam, rozrząd wymienialem po zakupie czyli niecale 30kkm zrobilem na nim. ale wydaje mi si eze jesli przestawilby sie rozrzad to po udanym zapaleniu silnika nie chodzilby on rownomiernie? a u mnie jest problem z zapaleniem i pozniej w trakcie jazdy po puszczeniu gazu i ponownym wcisnieciu puszcza chmure niebieskiego dymu. a poza tym chodzi rowno i ladnie. jutro postaram sie podjechac na komputer i sprawdze ten kąt wtrysku...
nikt nie pisze o przestawionym rozrządzie , tylko o przestawionym kącie wtrysku , a to jest różnica :)



maciek004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 22:57
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: maciek004 » ndz lip 29, 2007 16:55

racja racja, czytalem sporo innych postow jakie znalazlem w wyszukiwarce i tma cos o tym znalazlem stąd ta pomylka ;)



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » ndz lip 29, 2007 21:29

damcio151 pisze:nikt nie pisze o przestawionym rozrządzie , tylko o przestawionym kącie wtrysku , a to jest różnica :)
no wlasnie :)

a pozatym odpukac jesli przestawilby ci sie rozrzad to moglby np ciezko odpalac - ale napisalem to czysto hipotetycznie...sprawdz ten kat wtrysku jesli masz taka mozliwosc


Pozdrawiam Bizak

maciek004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 22:57
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: maciek004 » pn lip 30, 2007 19:16

no już conieco wiem wiecej... bylem dzis u znajomego ktory podpial komputer. wykazalo początkowo kilka bledow ale po wykasowaniu zaden z nich nie pojawil sie ponownie. kąt wtrysku jest wporządku i wszystko inne wykazuje prawidłowe dzialanie. diagnoza wstępna padła na pompe. dzwonilem dzis do speca ktory sie tym zajmuje i potwierdzil ze na 90% problem powinien tkwić gdzieś w pompie. jutro prowadze do niego samochod i niestety postoi tam az do soboty bo szanowny mechanik jest kompletnei zawalony pracą. jak jzu bede wiedzial co to bylo i samochod bedzie sprawny podziele sie wszystkimi informacjami ;)
pozdrawiam

[ Dodano: Sob Sie 04, 2007 09:58 ]
okazało się że na którymś (chyba małym) kole zębatym od rozrządu był luz, poluzowała się też sruba od koła pasowego i dlatego miało delikatne bicie. dodatkowo problem z zapalaniem wynikał z tego iz pompa nie dostawała sygnału sterującego. wszystko razem z częściami kosztowało mnie 650 zł ;P no coz... chcesz miec radość z diesla... czasami musisz zaplacic ;)
pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości