Wyrzuca płyn chłodzący
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
witam ja tez mialem to samo wymienilem korek od zbiorniczka wyrownawczego ale problem byl nadal okazalo sie zew korek nie trzyma cisnienia kupilem cqalkiem nowy i bylo ok sprawdz czy w korku masz dobry oring i czy nie jest zabardzo luzne wnterze korka moze kupiles walniety korek
[b]:: VW Golf II, VW Golf III, VW Touran, VW Passat B5 Kombi (nadal jest), VW T-ROC, Škoda Kodiaq Sportline -Aktualnie :hmm:[/b] :banghead:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 645
- Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
- Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
- Kontakt:
Witam, miałem podobny problem z tym wywalaniem płynu przez zbiorniczek wyrównawczy. Wszystko zaczeło się psuć jak przed zimą wymieniłem płyn w układzie , bo kupiłem auto z niemiec i profilaktycznie chciałem zmienic płyn bo nie wiedziałem ile ktos i na jakim płynie jeździł. ,po około 3 miesiącach pękła mi obudowa termostatu , ta przykręcana do głowicy a po wymianie zaczęła mi własnie uciekac woda przez zbiorniczek. w miedzyczasie poszedł mi przewód od nagrzewnicy i zaczeły sie pocic przewoduy od kolektora . ogólnie wymieniłem mtez korek, termostat i to nic nie pomagało. no i w koncu dowiedziałem sie że sam sobie zrobiłem ten problem bo zalałem układ płynem PETRYGO . facet w serwisie powioedział ze tego rodzaju płny nadaja sie do żuka i dużego fiata a nie to vw . ponoc petrygo jest płynem bardzo żrącym i przez niego pęcznieją przewody (tak u mnie było) . Polecili mi płyn o specyfikacji G11 , był niewiele droższy 50zł za 3litry koncentratu, czli 6litrów płynu . przepłukałem układ wodą, i po zalaniu nowym płynem jest ok więc ja już wiem czego nie lac do auta pzdro
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 17:31
- Lokalizacja: Gdynia
MałyCK
Dwie butelki ciepłego octu, a później płukanie dużą ilością wody...rozszczelniła się cholera, mam nadzieje że do 06.08 dostanę nową chłodnicę, bo mnie czeka długa trasa...
[ Dodano: 29 Lip 2007 13:14 ]
A czy po zatrzymaniu samochodu, i zgaszeniu silnika, słyszysz syczenie? Jeśli tak, to korek jest sprawny... Ponadto jest specjalne urządzenie do sprawdzania korków - manometr, sprężarka, kawałek PCW z gwintem. Pompujesz do 1.5 atm, korek powinien upuścić ciśnienie, ponadto powinien trzymać 1 atm przez conajmniej 2 minuty - jakoś tak, jeśli chce ktoś dokładniejszej informacji, sprawdzę w książce
Dwie butelki ciepłego octu, a później płukanie dużą ilością wody...rozszczelniła się cholera, mam nadzieje że do 06.08 dostanę nową chłodnicę, bo mnie czeka długa trasa...
[ Dodano: 29 Lip 2007 13:14 ]
Mam niebieski i czarny... różnica jest taka że niebieski spuszcza ciśnienie przy troszkę mniejszych wartościach tego ciśnienia.MałyCK pisze:W poniedziałek kupie nowy korek bo ten co założyłem jest niebieski, a lepsze są podobno czarne. Od jakiegos czasu nie słyszę też żeby przy odkręcaniu korka syczało powietrze więc może tak samo jak Ty wymieniłem z zepsutego na zepsuty.
A czy po zatrzymaniu samochodu, i zgaszeniu silnika, słyszysz syczenie? Jeśli tak, to korek jest sprawny... Ponadto jest specjalne urządzenie do sprawdzania korków - manometr, sprężarka, kawałek PCW z gwintem. Pompujesz do 1.5 atm, korek powinien upuścić ciśnienie, ponadto powinien trzymać 1 atm przez conajmniej 2 minuty - jakoś tak, jeśli chce ktoś dokładniejszej informacji, sprawdzę w książce
Ja też mam taki problem. Termostat wymieniłem. Dzisiaj kumpel za mną jechał i mówił mi później ze szary dym leciał z rury wydechowej. Martwie sie czy nie trzeba juz uszczelki pod głowica wymienia, a najgorzej jak by była dziura w bloku :/ . Ogólnie moc silnika nie spadła. Jutro popróbuje z chłodnica. Ma ktoś jakiś pomysł.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
MK2 JP lubi OR :D
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 17:31
- Lokalizacja: Gdynia
[quote="Bananicho"]Ja też mam taki problem. Termostat wymieniłem. Dzisiaj kumpel za mną jechał i mówił mi później ze szary dym leciał z rury wydechowej. Martwie sie czy nie trzeba juz uszczelki pod głowica wymienia, a najgorzej jak by była dziura w bloku :/ . Ogólnie moc silnika nie spadła. Jutro popróbuje z chłodnica. Ma ktoś jakiś pomysł.
Mój problem też zaczął się od wyrzucania płynu i mechanik uznał, że to uszczelka. Jak się potem okazało uszczelka była w porządku. Sprawdź zbiorniczek jak Ci kolega radzi i będziesz wiedział na czym stoisz.
Ja póki co nie moge dostać czarnego korka, a niebieskim już nie ufam. Mam pytanie: czy wam też tak pulsuje płyn po wyłączeniu zapłonu na rozgrzanym dobrze silniku?
Mój problem też zaczął się od wyrzucania płynu i mechanik uznał, że to uszczelka. Jak się potem okazało uszczelka była w porządku. Sprawdź zbiorniczek jak Ci kolega radzi i będziesz wiedział na czym stoisz.
Ja póki co nie moge dostać czarnego korka, a niebieskim już nie ufam. Mam pytanie: czy wam też tak pulsuje płyn po wyłączeniu zapłonu na rozgrzanym dobrze silniku?
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 17:31
- Lokalizacja: Gdynia
Miałem podobny problem z MK2 1,8 GT do swoich ostatnich dni pryskał płynem. Śmialiśmy sie ze zachowuje sie jak piesek który za każdym postojem oznakowuje swój teren!! Ale do rzeczy po sprzedaży autka mechanikowi stwierdzi pękniecie (!) bloku silnika i dlatego wywalało płyn. Acha jak był zimnu było wmiarę O.K. przy mrozach nawet dużo nie tracił.
zapomniałem dopisać ze wymieniłem WSZYSTKO co ma jakiś związek z płynem chłodzącym G11, włącznie z nagrzewnicą! Kaski poszło, oj poszło!!!
zapomniałem dopisać ze wymieniłem WSZYSTKO co ma jakiś związek z płynem chłodzącym G11, włącznie z nagrzewnicą! Kaski poszło, oj poszło!!!
Ostatnio zmieniony pt sie 03, 2007 13:05 przez szlapon, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 17:31
- Lokalizacja: Gdynia
Ja bym najpierw ją przeczyścił ( albo cilitem, albo octem, ) dopiero potem kupował chłodnice, szkoda wyrzucać pieniądze w błoto... Ja musiałem wymienić chłodnicę bo miałem ją zatkaną a po przeczyszczeniu rozszczelniła się ( 20 minut i płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie było) a klejeniem chłodnicy... nie jestem jeszcze aż takim wariatem, żeby to robićMałyCK pisze:No to kupuje chłodnice
A jeszcze przychodzi mi do głowy pompa wody... może być zapaćkana
Odsuń te myśli!!!! Najpierw popróbuj to co ci doradzili!! Jak będziesz pewny ze zrobiłeś wszystko i dalej ci wywala płyn to można jeszcze wymienić uszczelkę pod głowicą i przy wymianie mechanik ci powie czy jest wszystko wporzadku. Ale moje autko przed tym jak je kupiłem przez jakiś czas stało zalane woda(!) na mrozie i wtedy pękł blok. Gdybym wiedzial to bym go nie kupował...
Ostatnio zmieniony wt sie 07, 2007 11:31 przez szlapon, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 285 gości