podłączenie alarmu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Dimateo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 15:27
Lokalizacja: Łaziska

podłączenie alarmu

Post autor: Dimateo » pt lip 27, 2007 20:57

witam forumowiczów, wiem że temat był poruszany wiele razy bo dużo wiadomości znalazłem ale niestety i tak sobie nie poradziłem wiec prosze kolegów o pomoc w zamontowaniu alarmu magicar model cm3300, posiadam jedynie pełną instrukcje niemiecką z której niwiele wiem, alarm był odłączony gdy kupiłem auto więc postanowiłem go zamontować na nowo . Chodzi o sterowanie centralnym zamkiem (rownież domykanie szyb i szyberdachu elektr) i podłączenie do migaczy. Poniżej jest zdjęcie centralki (i sterownika z sensorów jakiś) gdyby ktoś mógł napisać które wej/wyj z centralki należy połaczyć i jak (przez diody i przekaźniki) z instalacją w samochodzie to byłbym bardzo wdzięczny Obrazek za wszystkie odp dzieki (golf 3 z 1993r 1,6 ABU)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lip 27, 2007 22:08

ciężka sprawa. Tu : http://www.caralarm.hu/magicar3300.htm
masz obrazki, ale bez wprawy i doświadczenia będzie ci ciężko dojść do celu. Po angielsku są słowne instrukcje, ale schematów w jakimś zrozumialszym języku nie widzę w necie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Dimateo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 15:27
Lokalizacja: Łaziska

Post autor: Dimateo » sob lip 28, 2007 09:37

w założeniu pomaga mi kolega który wiele alarmów już założył ale nie miał jeszcze kontaktu z centralnym pneumatycznym. W sumie podłączyliśmy go tylko nie zawsze działał jak powinien, czy wystarczy jeden przekaźnik żeby wysterować centralny (bo tylko jeden był przy alarmie) ? takie pytanie bo znaleźliśmy 2 wyprowadzenia jeden daje (-) przy właczaniu alarmu a drugi przy wyłaczaniu i gdyby były dwa przekaźniki to by chyba było by ok
Ostatnio zmieniony sob lip 28, 2007 09:41 przez Dimateo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 28, 2007 09:52

Dimateo pisze:takie pytanie bo znaleźliśmy 2 wyprowadzenia jeden daje (-) przy właczaniu alarmu a drugi przy wyłaczaniu i gdyby były dwa przekaźniki to by chyba było by ok
no tak, dwa przerzutniki czyli odpowiednio podłączone przekaźniki. Wydaje mi się jednak że wystarczy jeden żeby zamienić minus na plus z kanału komfortu, czyli chyba trzeciego. To będzie potrzebne do zrealizowania domykania szyb i dachu, potrzebny jest długi 30s impuls do tego a taki jest na kanale 3 prawdopodobnie.
Do obsługi centralnego wystarczą krótkie impulsy z odpowiednio wybranych 6 kabli z wtyczki obsługującej central. Tylko dopneumatyka inaczej podłączone jak na rozpisce którą zapodałeś. A tak samo jak w popularnym Magikarze 440 co było nieraz opisywane na forum i łatwo znakleźć w necie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob lip 28, 2007 10:05

jezeli znalazłeś kable które dają minus w czasie uzbrajania oraz rozbrajania alarmu , to zmień te minusy na plusy dwoma przekażnikami , i będzie działać poprawnie , tylko musisz cewki przekażników bocznikowac diodami , wystarczą zwykłe prostownicze 1N 40XX , te kable to pewno niebieski i niebiesko - czarny , jak nie zbocznikujesz przekazników diodami to centralny będzie Ci swirował , bo cewki nie będą miały tłumienia przepięć w czasie działania przekaznika

[ Dodano: 28 Lip 2007 10:08 ]
masz tam jeszcze kabel pomarańczowo czarny oznaczony jako drugie otwarcie wyjścia moze ono jest do sterowania szybami i szyberdachu



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

wewnętrzne przekaźnikiw centralce Magikar 440

Post autor: Paweł Marek » sob lip 28, 2007 10:09

w cm 3300 będzie chyba podobnie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony sob lip 28, 2007 10:10 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob lip 28, 2007 10:25

Obrazek tak to ma wyglądac

[ Dodano: 28 Lip 2007 10:26 ]
sory , styk z plusem ma być na środkowy styk przekażnika nie tak jak narysowałem :bigok:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 28, 2007 10:48

Ja zapodałem schemat wewnętrznych przekaźników alarmu od sterowania CZ, nie doatkowych zewnętrznych


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob lip 28, 2007 12:09

wiem , ale bez dodatkowych przekazników niewiele chyba zrobi z pneumatykiem , ja miałem taki sam problem , i bez dodatkowych nic nie byłem w stanie zrobić



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 28, 2007 14:07

miś fazi pisze:ale bez dodatkowych przekazników niewiele chyba zrobi
to znaczy sam central podłączy bez dodatkowych przekaźników, ale funkcji domykania bez nich nie zrealizuje. Bo w kablach do centrala z krótkim impulsem znajdzie takie co dają plus, ale kanał dodatkowy zawsze daje minus


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Dimateo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 15:27
Lokalizacja: Łaziska

Post autor: Dimateo » sob lip 28, 2007 20:22

czyli jak dobrze zrozumiałem to otwieranie krotki impuls a do zamykania i realizacji funkcji komfort wydłużony (ok 30 sek) sygnał na zamykanie (odpowiednio zielony i szary kabelek). A kierunkowskazy połaczone są w taki sposób jak w magicar 440?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 28, 2007 21:23

Tak dokładnie, na kierunki to chyba masz kabel numer 2. Tylko musisz go rozdzielić na dwa, na każde rozgalęzienie wstawić diodę i dalej jedno rozgałęzienie do prawych a drugie do lewych kierunków, żeby zwarcia nie było.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Dimateo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 15:27
Lokalizacja: Łaziska

Post autor: Dimateo » śr sie 01, 2007 20:23

jeszcze alarmu nie podłaczyłem ale znalazłem angielski opis wyprowadzeń i próbuje sobie go tłumaczyć
Paweł Marek pisze:Do obsługi centralnego wystarczą krótkie impulsy z odpowiednio wybranych 6 kabli z wtyczki obsługującej central
a jak wynika z opisu (w moim tłumaczeniu) wyprowadzenia 4 i 5 (sterujące centralnym) maja staly + lub - zależnie od tego czy alarm jest włączony lub wyłączony (tak jest tez w magicar 440?) więc chyba nie można ich wykorzystać do sterowania. Wole się upewnić czy dobrze rozumiem bo jutro montaż.

[ Dodano: 09 Sie 2007 15:45 ]
No i przyszedł czas na zamontowanie alarmu. Do sterowania CZ zostały wykorzystane kabelki pomarańczowy (8) i pomarańczowo-biały (9) + 2 przekaźniki na jednym jest 1 sek ujemny impuls (na kabelku) przy uzbrajaniu a na drugim przy rozbrajaniu alarmu . Tych wyjść które nominalnie powinny sterować centralnym (nibieski i niebiesko-czarny) nie można moim zdaniem wykorzystać bo jest tam stały sygnał przy zamknięciu i otwarciu a potrzebny jest tylko impuls. Niestety funkcja komfort nie działa (myśle ze narazie) bo niestety nie wiem jak zaprogramowac centralke na dluższy czas zamykania a z niemieckiego opisu który jedynie posiadam trudno to wyczaić. Wszystko fajnie ale mam jeszcze pare pytań :
1. pierwszym poście w tym temacie na zdjęciu obok centralki jest jakies micrwave sensor i sa to chyba sensory uderzeniowe czy do alarmu powinny być dołaczone jakieś czujki czy podłaczenie do centralki (jest wtyczka odpowiednia) i ten układ załatwia sprawę ?

2. podłaczając alarm zauważyliśmy z kolegą ze jest ucięty (specjalnie) kabelek zielony idący do wtyczki umieszczonej przy drzwiach pasażera (ta wtyczka jest po lewej stronie i ma 5 kabelków) i chyba w drzwiach poźniej ma kolor zielono-czerwony (raczej) dodam ze mimo ze byl ucięty to CZ działał. W drzwiach pasażera niestety zepsuł się mechanizm opusczania szyby i narazie go nie ma. Od czego może byc ten przewód?

3. i w koncu ostatnie pytanko związane z przełacznikiem szyberdachu. Przełacznik uchyla szyber (przełacznik do góry) zamyka uchylony szyber (przełącznik w dół) otwiera w "poziomie" (przełacznik do siebie) ale niestety nie zamyka (przełącznik od siebie) słychać tyknięcie przekaźnika chyba ale szyber ani rusz ale gdy szyber jest uchylony to przełacznik w tej pozycji domyka go i jak mozna się spodziewać moje pytanie to co może być nie tak i czy mechanizm ten można wyjąć bez wyciągania podsufitki?

Wiem że się rozpisałem ale teraz mam czas żeby doprowadzić elektryke w golfiku do porządku (po poprzednim właścicielu) a że w naprawach asem nie jestem to pytam. Dzieki za każdy pomysł. Dla kolegów Paweł Marek i miś fazi punkciki za wcześniejszą pomoc.
Ostatnio zmieniony czw sie 09, 2007 15:48 przez Dimateo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 09, 2007 18:08

ad1 to czujnik mikrofalowy ruchu, fajna sprawa bo nic nie wystaje w aucie jak czujki ultradźwiękowe, które on właściwie zastępuje. Może być dołączony do alarmu, jak nie można dokupić.
ad.2 sądzę że przewód sterujący otwieraniem CZ z kluczyka. Ten wlaśnie wykorzystuje się do podłączenie otwierania z alarmu, podobnie jak szary do zamykania CZ i domykania szyb i dachu. Nie powinien być ucięty. Bez ucinania go należy do niego dołączyć kabelek od alarmu. I nie chyba zmienia koloru w drzwiach o ile pamiętam.
ad3 silnik ma w sobie styczniki rozłączające i zamykające obwody w zależnoiści od położenia dachu, i ktoryś będzie upalony, wyjmiesz bez zdejmowania podsufitki i wyciągania dachu.

[ Dodano: Czw Sie 09, 2007 6:16 pm ]
Co do tych kabli od centrala. Zerknij na schmemacik przekaźników co dałem wyżej. Takie są w tym alarmie w środku. Z każdego wychodzą 3 kable, w sumie 6, jak we wtyczce w Twoim alarmie. Tylko podłączyć trzeba odpowiednio, absolutnie nie tak jak opisano.
Czyli używając kolorów ze schematu, do zielonego i do niebioeskiego plus stały. Na różowym lub pomarańczowym pojawią się wtedy impulsy plusowe na jednym do zamykania a na drugim do domykania, i podłączasz je bezpośrednio do szarego i zielonego w drzwiach. A jak to przyporządkować do kabli w Twoim to sprawdzisz miernikiem wiedząc o co chodzi.I sądzę że to bedzie krótki impuls, a jeśli długi albo stały plus to już bieda.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 377 gości