Wymiana mieszka plastikowego (problemy z biegiem wstacznym)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana mieszka plastikowego (problemy z biegiem wstacznym)
Witam. Na wstępie chciałbym sie zapytać czy są zainteresowani, którzy mają problemy z "wbiciem" biegu wstecznego.
Po drugie chciałbym aby temat został przeniesiony do FAQ-ów, ponieważ podczas "naprawy" robiłem fotografie by pokazać jak wykonać tą ciężka "operacje"
Jeśli są zainteresowani to pisać. Dziś, najpóźniej jutro będą fotki z opisami.
Pozdrawiam.
Po drugie chciałbym aby temat został przeniesiony do FAQ-ów, ponieważ podczas "naprawy" robiłem fotografie by pokazać jak wykonać tą ciężka "operacje"
Jeśli są zainteresowani to pisać. Dziś, najpóźniej jutro będą fotki z opisami.
Pozdrawiam.
MK2 JP lubi OR :D
Witam ponownie.
Tak więc zaczynamy.
Potrzebne narzędzia i inne:
- dwa klucze 13
- śrubokręt
- klucz nasadkowy 10 na przedłużce
- młotek
- trzy śruby na klucz 13
- smar
W zestawie naprawczym dostajemy miseczkę i kulkę. Ja osobiście nie wymieniałem kulki bo stara była dobra a po drugie nie wiedzialem jak ją wymienić
Pierwsze co to należy zdjąć część układu wydechowego, a dokładniej środkowego i końcowego. Należy w tym przypadku odkręcić śruby ( klucze 13 ) oraz wyjać układ z gumowych zaczepów. Mogą śruby przekręcać się dlatego warto mieć zakupione już nowe.
Następnie zabieramy sie za "okręcenie" osłony. Co dokladnie trzeba "odkręcić". Dwa piersze trzeba popodwarzać, resztę da się odręcać ( śrubokręt ).
Teraz bedzie trzeba odkręcić nakrętki trzymajace lewarek w plastikowej miseczce ( klucz nasadkowy 10 z przedłużką). Będzie tam metalowa blaszka przez którą przechodzą śruby umocowane na stałe i przez nią tzn blaszke możecie mieć problemy z wyjęciem starej plastikowej miseczki.
Gdy już to odkręcimy, bierzemy się za odkręcenie całej miski metalowej ( klucz 13 ).
Na tym zdjęciu pokazana jest już nowa plastikowa miseczka, bo nie zrobilem wczesniej ze stara która by pokazywała śruby. Sorki.
A tak wyglądała stara miseczka:
Jak już odkręcimy metalowa miseczke, trzeba uważać bo może nam nagle się odbusnąć i spać, ale zawiesi się na drążku ( taki długi ) idącym do dalszych cięgien.
Teraz musimy od dołu tak wymanewrować dźwignia zmiany biegów aby wyszła nam z plastikowej miseczki, następnie dokręcamy miseczkę metalową śrubami po przekątnej. Bierzemy młotek i wybijamy stara plastikową miseczkę.
Idziemy do auta i wyjmujemy stara miseczkę. bierzemy nową i wkładamy dużo smaru.
Wsadzamy nową miseczke a następnie dźwignię. Dokręcamy nakrętki ( klucz 10 )
Idziemy pod auto i montujemy metalową miskę, dokręcamy śruby, zakładamy osłone, układ wydechowy.
Mission complete
Jak co to pytać bo mogłem się troche pogubić w pisaniu tego opisu. Pozdro
A tak wyglądała stara plastikowa miseczka:
Tak więc zaczynamy.
Potrzebne narzędzia i inne:
- dwa klucze 13
- śrubokręt
- klucz nasadkowy 10 na przedłużce
- młotek
- trzy śruby na klucz 13
- smar
W zestawie naprawczym dostajemy miseczkę i kulkę. Ja osobiście nie wymieniałem kulki bo stara była dobra a po drugie nie wiedzialem jak ją wymienić
Pierwsze co to należy zdjąć część układu wydechowego, a dokładniej środkowego i końcowego. Należy w tym przypadku odkręcić śruby ( klucze 13 ) oraz wyjać układ z gumowych zaczepów. Mogą śruby przekręcać się dlatego warto mieć zakupione już nowe.
Następnie zabieramy sie za "okręcenie" osłony. Co dokladnie trzeba "odkręcić". Dwa piersze trzeba popodwarzać, resztę da się odręcać ( śrubokręt ).
Teraz bedzie trzeba odkręcić nakrętki trzymajace lewarek w plastikowej miseczce ( klucz nasadkowy 10 z przedłużką). Będzie tam metalowa blaszka przez którą przechodzą śruby umocowane na stałe i przez nią tzn blaszke możecie mieć problemy z wyjęciem starej plastikowej miseczki.
Gdy już to odkręcimy, bierzemy się za odkręcenie całej miski metalowej ( klucz 13 ).
Na tym zdjęciu pokazana jest już nowa plastikowa miseczka, bo nie zrobilem wczesniej ze stara która by pokazywała śruby. Sorki.
A tak wyglądała stara miseczka:
Jak już odkręcimy metalowa miseczke, trzeba uważać bo może nam nagle się odbusnąć i spać, ale zawiesi się na drążku ( taki długi ) idącym do dalszych cięgien.
Teraz musimy od dołu tak wymanewrować dźwignia zmiany biegów aby wyszła nam z plastikowej miseczki, następnie dokręcamy miseczkę metalową śrubami po przekątnej. Bierzemy młotek i wybijamy stara plastikową miseczkę.
Idziemy do auta i wyjmujemy stara miseczkę. bierzemy nową i wkładamy dużo smaru.
Wsadzamy nową miseczke a następnie dźwignię. Dokręcamy nakrętki ( klucz 10 )
Idziemy pod auto i montujemy metalową miskę, dokręcamy śruby, zakładamy osłone, układ wydechowy.
Mission complete
Jak co to pytać bo mogłem się troche pogubić w pisaniu tego opisu. Pozdro
A tak wyglądała stara plastikowa miseczka:
Ostatnio zmieniony pt lip 27, 2007 13:08 przez Bananicho, łącznie zmieniany 2 razy.
MK2 JP lubi OR :D
A co kupiłeś wszystko od drążka zmiany biegów do skrzyni ?? Bo jak tak to troche jest roboty. Musiał byś po pierwsze wyjąć najdłuższe cięgno, idące od drążka zmiany biegów aż do pierwszych cięgien. Istnieje chyba jeszcze możliwość aby odkręcic tą część:specWROC pisze:a jeśli sobie kupiłem całą kasete z drążkiem wodzikami itp to będę miec problem z przykreceniem tego wszystkiego??
Dokładnie zobacz sobie w "sam naprawiam" :
http://zaprzal.info/ksiazkatd.rar
Ściagnij sobie i sprawdż.
Pozdrawiam.
MK2 JP lubi OR :D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 270 gości