Overboost w AFN
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[ Dodano: 24 Lip 2007 20:06 ]
Logi już się obrabiają i za niewielką chwilę powinienem je wstawić.
[ Dodano: 24 Lip 2007 20:42 ]
Oto obiecane logi:
Log 011 statyczny pseudo BS bo u mnie wyskakuje error. (Sciągałem węzyk do gruchy co 10s i zakładałem go spowrotem na 10s. Gazem sterowała żonka.
Wygląda na to że różnica ciśnień OK.
Logi 008 i 011 o które prosił voss. Gaz do spodu, potem ściągnięcie nogi z gazu (wyhamowanie) i znowu gaz do spodu itd.
Ostatnie 2-3 przyspieszania wskaźnik pokazywał 1,7 bar przez około 2 sekundy. Granica na czujniku jest do 2570,4 jak widać. Później tak zbija ciśnienie, że tnie dawkę na ograniczeniu dymienia.
Logi z dużym overboostem (wg mnie) tj. pościągnięciu nogi z gazu i przyspieszaniu z gazem w podłodze na 4 biegu. Potrafiło się pojawić około 1,6bara na wskaźniku.
Logi z dużym overboostem (wg mnie) tj. pościągnięciu nogi z gazu i przyspieszaniu z gazem w podłodze na 5 biegu. Tu było trochę łagodniej bo wyższy bieg (max do 1,5bara)
Logi z małym overboostem (wg mnie) tj. dałem chwilę czasu turbinie na wyregulowanie ciśnienia leciutko przyspieszając i następnie przyspieszanie z gazem w podłodze na 4 biegu. Tu na wskaźniku max overboost był 1,4bara no może 1,5, ale trzecie przyspieszanie prawie bez przeładowania.
Logi z przyspieszania od 2 biegu do 5 biegu z gazem wciśnietym powiedzmy do połowy. Widać interesujące mnie spadki ciśnienia doładowania z 1800 do 1400, gdy komp wymagał od 1600 do 1500 i tego właśnie nie kumam. Widać że przeładowuje a później dochodzi w miarę do zadanego przez komp i to na każdym biegu.
Logi z utrzymywania w miarę stałej prędkości, a tylko delkatnym operowaniu gazem (widać po dawce paliwa). Tutaj natomiast widać że na początku lekkiego wciśnięcia gazu przeładowuje i po chwili w miarę wyreguluje ciśnienie, a po lekutkim ściągnięciu nogi z gazu ciśnienie wzrasta sporo powyżej wymaganego przez komp. Póxniej po dodaniu gazu sytuacja się powtarza.
Sorry za taką litanię, ale chciałem jak najdokładniej opisać i pokazać o co mi chodzi.
Staram się utrzymywać jednakową prędkośći tylko delikatnie operować gazem.cowboy pisze:jak auto juz potrzebuje mniej mocy bo się rozpędziło to doładowanie spada do około 0,2Bara
Zgadzam się, nawet do 2700, które trzyma przez 2-3sek.cowboy pisze:największe overboosty są jak np dodasz gazu, zdejmiesz noge z gazu na sekundę i znowu dodasz do dechy
U mnie stoi jak drut.cowboy pisze:szalało cisnienie atmo..
Tu chodziło mi bardziej o samą regulację turbiny bo taki spadek w trakcie przyspieszania wg mnie jest za duży.voss pisze:toz to nie zadne przeladowanie
Logi już się obrabiają i za niewielką chwilę powinienem je wstawić.
[ Dodano: 24 Lip 2007 20:42 ]
Oto obiecane logi:
Log 011 statyczny pseudo BS bo u mnie wyskakuje error. (Sciągałem węzyk do gruchy co 10s i zakładałem go spowrotem na 10s. Gazem sterowała żonka.
Wygląda na to że różnica ciśnień OK.
Logi 008 i 011 o które prosił voss. Gaz do spodu, potem ściągnięcie nogi z gazu (wyhamowanie) i znowu gaz do spodu itd.
Ostatnie 2-3 przyspieszania wskaźnik pokazywał 1,7 bar przez około 2 sekundy. Granica na czujniku jest do 2570,4 jak widać. Później tak zbija ciśnienie, że tnie dawkę na ograniczeniu dymienia.
Logi z dużym overboostem (wg mnie) tj. pościągnięciu nogi z gazu i przyspieszaniu z gazem w podłodze na 4 biegu. Potrafiło się pojawić około 1,6bara na wskaźniku.
Logi z dużym overboostem (wg mnie) tj. pościągnięciu nogi z gazu i przyspieszaniu z gazem w podłodze na 5 biegu. Tu było trochę łagodniej bo wyższy bieg (max do 1,5bara)
Logi z małym overboostem (wg mnie) tj. dałem chwilę czasu turbinie na wyregulowanie ciśnienia leciutko przyspieszając i następnie przyspieszanie z gazem w podłodze na 4 biegu. Tu na wskaźniku max overboost był 1,4bara no może 1,5, ale trzecie przyspieszanie prawie bez przeładowania.
Logi z przyspieszania od 2 biegu do 5 biegu z gazem wciśnietym powiedzmy do połowy. Widać interesujące mnie spadki ciśnienia doładowania z 1800 do 1400, gdy komp wymagał od 1600 do 1500 i tego właśnie nie kumam. Widać że przeładowuje a później dochodzi w miarę do zadanego przez komp i to na każdym biegu.
Logi z utrzymywania w miarę stałej prędkości, a tylko delkatnym operowaniu gazem (widać po dawce paliwa). Tutaj natomiast widać że na początku lekkiego wciśnięcia gazu przeładowuje i po chwili w miarę wyreguluje ciśnienie, a po lekutkim ściągnięciu nogi z gazu ciśnienie wzrasta sporo powyżej wymaganego przez komp. Póxniej po dodaniu gazu sytuacja się powtarza.
Sorry za taką litanię, ale chciałem jak najdokładniej opisać i pokazać o co mi chodzi.
Ostatnio zmieniony wt lip 24, 2007 20:51 przez Grześko, łącznie zmieniany 4 razy.
Grześko,
z tym pseudo BS to chyba zle wytlumaczylem , tu musisz podac podcisnienie bezposrednio z ominieciem N75 ( przy 1400 obr. normalnie N75 ma taktowanie ~45% a my potrzebujemy pelne podcisnienie ~0% taktowania)
a wiec jesli prz ytwojej probie mimo 45% sztanga dojezdzala ( solidnie ) do ogranicznika to masz troch zakrutka sztange ( albo juz b.salba sprezyne w gruszce ) , jesli nie to wynik jest sfalszowany.
Jesli chcez to powturz te logi z pseudo BS. Ale ja zrobil bym najpierw
Troche wydluzyl sztange ( 1-2 obroty ) i sprawdzil efekty.tak zeby przestawic caly zakres regulaci. Jesli dalej bedziesz mial takie duze przeladowania ( powyzej 2450-2500mbar ) to znienil byl lekko ustawienie ogranicznika, ( ale tak min. 0,5-1 obrotu ) to opuzni reakcje turba przy niskich obr. ale niestety na jakis kompromis musisz isc.
z tym pseudo BS to chyba zle wytlumaczylem , tu musisz podac podcisnienie bezposrednio z ominieciem N75 ( przy 1400 obr. normalnie N75 ma taktowanie ~45% a my potrzebujemy pelne podcisnienie ~0% taktowania)
a wiec jesli prz ytwojej probie mimo 45% sztanga dojezdzala ( solidnie ) do ogranicznika to masz troch zakrutka sztange ( albo juz b.salba sprezyne w gruszce ) , jesli nie to wynik jest sfalszowany.
tu tez to widac te wzrastanie cis. po sciagnieciu nogi z gasu .Grześko pisze:Logi z utrzymywania w miarę stałej prędkości
Jesli chcez to powturz te logi z pseudo BS. Ale ja zrobil bym najpierw
Troche wydluzyl sztange ( 1-2 obroty ) i sprawdzil efekty.tak zeby przestawic caly zakres regulaci. Jesli dalej bedziesz mial takie duze przeladowania ( powyzej 2450-2500mbar ) to znienil byl lekko ustawienie ogranicznika, ( ale tak min. 0,5-1 obrotu ) to opuzni reakcje turba przy niskich obr. ale niestety na jakis kompromis musisz isc.
pozdr.
voss
voss
Nie mam aż takich zapędów samobójczych (chociaż Twoja to mógł być po prostu pech), ani nie chcę przerabiać za dużo. No i trochę kasy szkoda. Ja jeżdżę raczej spokojnie, ale jak będzie mi trzeba trochę poszarżować to nie chciałbym żeby mi się turbina wysrała z doładowaniem 1,7 bara nawet do 3 sekund. W piku to rozumiem, ale jak robiłem logi to miałem nogę z gazu ściągnąć jak mi pompowała 1,7 przez dłuższą chwilę.cowboy pisze:Grześko, załóż sobie GT1749VA i zobaczysz jak będzie idealnie pompować
Spróbuję zrobić je jutro.voss pisze:tu musisz podac podcisnienie bezposrednio z ominieciem N75
Jeśli ją wydłużę to współczynnik wypełnienia spadnie?voss pisze:masz troche za krótka sztange
No i najważniejsze. Autko Golf mk3.
1. Jakie klucze są mi potrzebne, żeby zmienić położenie sztangi i ogranicznika?
2. Jak najlepiej dostać się do sztangi żeby zmienić jej położenie (ściągnąć przewód ssący pomiędzy filtrem i turbiną?)? To wystarczy?
3. No i jak dostać się do regulacji ogranicznika jak jest on za sztangą i nawet nie bardzo go widać?
4. Zaznaczam że mam kanał, ale nie chcę sam eksperymentować bez Waszej porady.
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
bezwzględnie musisz sćiagnąc ta gietka rure, a nastepnie odkręcić 3 śrubki (klucz10) które mocują rure do turbiny 2 szt. i trzecia srubka w kolektorze ssącymGrześko pisze:1. Jakie klucze są mi potrzebne, żeby zmienić położenie sztangi i ogranicznika?
2. Jak najlepiej dostać się do sztangi żeby zmienić jej położenie (ściągnąć przewód ssący pomiędzy filtrem i turbiną?)? To wystarczy?
kontra na sztandze to nakrętka 10mm, pokrętło na sztandze kombinerkami lub ręcznie
ogranicznik to jest baaardzo trudny dostęp bo jest przysłoniety ciegnem... nakretka kontrująca wygląda mi na oko na 6mm a srubka ustalającą kręci się imbusem około 3mm
jak kupisz z gwarnacją to nie masz się co obawiac - uzywki z gwarą są po 600 PLN, przeróbek nie trzeba żadnych w AFN - wszystko plug&play, jedynie złączke na wylot z kompresora.. przy Twoim doładowaniu to ona sobie będzie swobodnie latać...Grześko pisze:cowboy napisał/a:
Grześko, załóż sobie GT1749VA i zobaczysz jak będzie idealnie pompować
Nie mam aż takich zapędów samobójczych (chociaż Twoja to mógł być po prostu pech), ani nie chcę przerabiać za dużo
ps. przy okazji wtryski 216-tki moge Ci załatwić do kompletu
[ Dodano: Sro Lip 25, 2007 18:04 ]
moim zdaniem w jakims wzdłuznym pasku to można próbować ale w AFNie w mk3 jest to niewykonalne zeby zrobić coś przy ograniczniku... nie ma z żadnej strony dostepucowboy pisze:ogranicznik to jest baaardzo trudny dostęp bo jest przysłoniety ciegnem
Nad tym się już wcześniej zastanawiałem jak Ci hamownia pokazała 160KM. Ale tak jak mówiłem autkiem raczej jeżdżę spokojnie (średnie spalanie z 20tys km wychodzi mi 4,4, oho już słyszę komentarze że uprawiam PSJ, ale staram się autko jednak trochę przeganiać codziennie).cowboy pisze:przy okazji wtryski 216-tki moge Ci załatwić do kompletu
Ale czasem trzeba przytemperować jakiegoś przygłupa, który podczas wyprzedzania zaczyna mi przyspieszać no i głupio by było jakby się turbina wysrała ze zbyt dużego overboosta.
A przeróbka wiąże się z kasą. Wtryski + turbina to blisko 2000zł. Ktoś turbinę musiałby wstawić (pewnie ze 100). Trzeba by to shamować (z podróżą i korektą około 300zł).
Trochę za dużo jak dla mnie. Gdybym mieszkał bliżej Łodzi czy Warszawy to pewnie byście mnie zaszczepili taką przeróbką, no i miałby kto na bieżąco pomóc w modach.
Jak byłem u uysego to mi odkręcali mocowanie gruchy. Wtedy możnaby ją odchylić w przód czy w tyl. Może wtedy dałoby radę się dobrać do ogranicznika?cowboy pisze:moim zdaniem w jakims wzdłuznym pasku to można próbować ale w AFNie w mk3 jest to niewykonalne zeby zrobić coś przy ograniczniku... nie ma z żadnej strony dostepu
Chyba w sobotę popróbuję. Bynajmniej ze sztangą.
P.S. To zdjęcie robi furorę na forum nie? Który raz wklejasz 40-ty?
Ostatnio zmieniony śr lip 25, 2007 20:02 przez Grześko, łącznie zmieniany 2 razy.
masz rację to zdjęcie juz jest stare dlatego wklejam specjalnie dla Ciebie nową fotkęGrześko pisze:To zdjęcie robi furorę na forum nie? Który raz wklejasz 40-ty?
nawet mając turbinke w łapach i ze zdjętą muszlą zimną jest na tyle ciężki dostęp ze nie mogłem zmierzyć suwmiarka dokładnie... ale ta kontra od ogranicznika to na 99% jest jednak "7" a imbus pewnie "4"
spróbuj na poczatek wydłuzyc sztangę o jeden lub 2 obroty i daj znac...
Faktycznie. Przestawianie odgranicznika to będzie ciężka sprawa. Na początek sztanga zostanie wydłużona o 2 obroty (w sobotę) i zobaczymy co będzie.
Aha. Zapomniałem o poprawionym logu statycznym 011 pseudo BS, ale na gruchę podawane było już pełne podciśnienie z układu.
O kurde. Ale wąski wyszedł.
Jest około 20mbar więcej niż przy wypełnieniu 45%, więc chyba wydłużenie sztangi o wiele poprawi sytuację.
[ Dodano: 27 Lip 2007 19:09 ]
No i jestem po wydłużeniu sztangi o 2 obroty.
Zerknijcie:
To jest log gdzie zdejmowałem przed przyspieszaniem nogę z gazu i potem w podłogę. Wcześniej ciśnienie leciało do 1,6 bara, a teraz:
Tu jest log z regulacji turbiny podczas przyspieszania z połową gazu:
A to log z utrzymywania w miarę stałej prędkości i delkatnym operowaniu gazem:
No i ostatni log o który wcześniej prosił voss, czyli pedał w podłogę, hamowanie, znowy pedał w podłogę itd. :
No i wnioski.
Panowie jesteście WIELCY. Po wydłużeniu sztangi turbiny, wskaźnik przy największych katowaniach, gdy poprzednio trzymał 1,7bara przez 2-3sek, teraz nie przebił się przez 1,4 i od razu spadał niżej.
Tak Tak. Nie osiągnąłem 2400mbar.
To był taki pik na 1,4bara i od razu spadek w granice 1bar i wzrost na zadane z bardzo małymi wahaniami.
Spadek największy to był lekko poniżej 1bar.
Jestem teraz o wiele spokojniejszy, bo w końcu turbina reguluje jak powinna.
Punkciki zaraz lecą na Wasze konta. Jak można więcej niż 1 to napewno poleci więcej.
Cowboy, musimy się kiedyś spiknąć jak będę w Warszawie, z vossem się raczej nie dam rady zobaczyć bo do Niemiec się nie wybieram.
Aha. Zapomniałem o poprawionym logu statycznym 011 pseudo BS, ale na gruchę podawane było już pełne podciśnienie z układu.
O kurde. Ale wąski wyszedł.
Jest około 20mbar więcej niż przy wypełnieniu 45%, więc chyba wydłużenie sztangi o wiele poprawi sytuację.
[ Dodano: 27 Lip 2007 19:09 ]
No i jestem po wydłużeniu sztangi o 2 obroty.
Zerknijcie:
To jest log gdzie zdejmowałem przed przyspieszaniem nogę z gazu i potem w podłogę. Wcześniej ciśnienie leciało do 1,6 bara, a teraz:
Tu jest log z regulacji turbiny podczas przyspieszania z połową gazu:
A to log z utrzymywania w miarę stałej prędkości i delkatnym operowaniu gazem:
No i ostatni log o który wcześniej prosił voss, czyli pedał w podłogę, hamowanie, znowy pedał w podłogę itd. :
No i wnioski.
Panowie jesteście WIELCY. Po wydłużeniu sztangi turbiny, wskaźnik przy największych katowaniach, gdy poprzednio trzymał 1,7bara przez 2-3sek, teraz nie przebił się przez 1,4 i od razu spadał niżej.
Tak Tak. Nie osiągnąłem 2400mbar.
To był taki pik na 1,4bara i od razu spadek w granice 1bar i wzrost na zadane z bardzo małymi wahaniami.
Spadek największy to był lekko poniżej 1bar.
Jestem teraz o wiele spokojniejszy, bo w końcu turbina reguluje jak powinna.
Punkciki zaraz lecą na Wasze konta. Jak można więcej niż 1 to napewno poleci więcej.
Cowboy, musimy się kiedyś spiknąć jak będę w Warszawie, z vossem się raczej nie dam rady zobaczyć bo do Niemiec się nie wybieram.
Ostatnio zmieniony czw lip 26, 2007 16:29 przez Grześko, łącznie zmieniany 2 razy.
2 obroty to znaczy 2 pełne obroty tej śruby rzymskiej w lewo ? czy 2 razy przekręciłeś o jeden obrót ?Grześko pisze:No i jestem po wydłużeniu sztangi o 2 obroty.
ja u siebie mam ciutke za duże ładowanie ale w pewnych przypadkach na niskich biegach jak przyciskam w okolicach 2500 - 3000 rpm
jak załozyłem turbo to juz nie miałem siły ale pewnie jutro też wydłużę sztangę w celach empirycznych - nie mam falowania doładowania ale troszkę chce ograniczyć overboost - zwłaszcza że mam teraz wydajniejsze (większe) łopatki kompresora - takie jak w ARL
2 pełne obroty o 360 stopni. A wiedziałem, że pełne bo zrobiłem sobie na tej śrubie rzymskiej kreskę korektorem i obróciłem raz 360 i potem drugi raz 360.cowboy pisze:2 obroty to znaczy 2 pełne obroty tej śruby rzymskiej w lewo ? czy 2 razy przekręciłeś o jeden obrót ?
Mogę znowu dać Ci punkcik to daję.
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
witam
Chłopaki tak tu rozprawiacie o overboostach a ja nie wiem jaka powinna być maksymalna wartość doładowania na 11 kanale. Auto wpada mi w tryb awaryjny gdzieś przy +/- 2500 milibarów na 11 kanale. Nie wiem czy to przeładowanie czy nie. Wkleiłbym wam logi ale niestety moj software jest okrojony i mogę oglądać wartości tylko w czasie jazdy. tu prośba jeśli macie sowftwer ktory umozliwia zapisanie logow to bardzo bym prosil o podzielenie sie .Mogę wkleić screena z momentu kiedy mi sie auto przełączyło w awaryjny. Dzięki z gory za jakiekolwiek komentarze.
Chłopaki tak tu rozprawiacie o overboostach a ja nie wiem jaka powinna być maksymalna wartość doładowania na 11 kanale. Auto wpada mi w tryb awaryjny gdzieś przy +/- 2500 milibarów na 11 kanale. Nie wiem czy to przeładowanie czy nie. Wkleiłbym wam logi ale niestety moj software jest okrojony i mogę oglądać wartości tylko w czasie jazdy. tu prośba jeśli macie sowftwer ktory umozliwia zapisanie logow to bardzo bym prosil o podzielenie sie .Mogę wkleić screena z momentu kiedy mi sie auto przełączyło w awaryjny. Dzięki z gory za jakiekolwiek komentarze.
ok dzieki lysy. Wiesz moje pytanie wynikalo bardziej z tego co jest co w tych logach. Teraz po twoich wyjasnieniach rozumiem ze to pierwsze to jest zadane przez kompa.A wiec co teraz? Co typujesz N75 czy turbina?Dodam ze turbina byla czyszczona rok temu.Dodam ze nie ma bledu 575 zapisanego na kompie tzn. kiedys byl ale go wywalilem i teraz juz sie nie pojawia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości