wymiana filtra paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » wt lip 24, 2007 20:47

szach11 pisze:Mam w związku z tym parę pyt. mam nadzieje że mogę liczyć na pomoc w nurtyujących mnie pytaniach.
o tuż po wymianie Gościu kręcił silnikiem bardzo długo z przerwami żeby odpalił , czy tak powinno się robić? (widziałem ze przelewał paliwo do nowego filtra), teraz wydaje mi się że silnik jest bardziej mulasty nie wiem czemu , jest możliwość że uszkodził coś ?
Moim zdaniem, jeżeli wypełnił nowy filtr paliwkiem, to silnik powinien zapalić i chodzić normalnie. Tak było jak ja wymieniałem filtr paliwa. Odpaliłem i tyle. Zero dławienia i problemów z odpaleniem. Wymiana filtra paliwa jest prostą czynnością i raczej ciężko byłoby coś uszkodzić.
szach11 pisze:Ostatnie ..na co tak naprawdę wpływa filtr paliwa... - czy na dynamike , spalanie itd. ?
Filt paliwa ma za zadanie filtrować zanieczyszczenia w tym chyba również wodę. Gówniany filtr lub mocno zanieczyszczony owszem może wpływać na dynamikę jak i spalanie.

Pozdro



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr lip 25, 2007 10:38

A nie wpadł na GENIALNY pomysł zalania go paliwem ze starego filtra?

Niektórzy maja takie pomysły. :grrr:

Wtedy musiałbyś przeczyścić nowy filtr i zamontowac i kręcić aż odpali albo zalać czystm paliwem.

Zalewanie ma tą wadę że zawsze mogą sie dostać jakies zanieczyszczenia więc ja zawsze kręce aż odpali i jest gitara.
Ostatnio zmieniony śr lip 25, 2007 10:40 przez Maciuś01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr lip 25, 2007 12:34

Maciuś01 pisze:Zalewanie ma tą wadę że zawsze mogą sie dostać jakies zanieczyszczenia więc ja zawsze kręce aż odpali i jest gitara.
Sorry, kolego ale bajki troche opowiadasz.
Dlaczego wg Ciebie moga sie dostac zanieczyszczenia i gdzie ?


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 25, 2007 12:38

ja zmieniałem zalałem dobrze filtr ON i zapalił bez żandego dławienia :)
Maciuś01 pisze:Zalewanie ma tą wadę że zawsze mogą sie dostać jakies zanieczyszczenia
tylko jeśli zalewasz do wężyków za filtrem - jeżeli do filtra to i tak paliwo jest filtrowane

[ Dodano: Sro Lip 25, 2007 12:39 ]
Maciuś01 pisze:ja zawsze kręce aż odpali i jest gitara
nie zawsze jest to dobre dla pompy - wprzypadku pompy VP44 (2.5 TDI) może to nawet doprowadzić do uszkodzenia pompy



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr lip 25, 2007 12:46

cowboy pisze:tylko jeśli zalewasz do wężyków za filtrem - jeżeli do filtra to i tak paliwo jest filtrowane
Tak. Troche nie tak to napisałem. Chodzi o to że jak naleci syf przez nieuwagę i zatka nowy filtr.

Zalewać jak najbardziej ale uważnie.

Sorki.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr lip 25, 2007 12:47

cowboy pisze: jeżeli do filtra to i tak paliwo jest filtrowane
No wlasnie :bigok:

W srodku filtra jest wklad, paliwo wpada po jego zewnetrznej stronie przesiaka przez niego i jest wyciagene z filtra przez srodkowy krociec.
Jesli wlewa sie przez otwor pod zaworkiem paliwo wpada na zewnetrzna strone, tak samo idzie z baku kroccem po drugiej stronie.

No chyba zeby ktos byl naprawde zdolny i lal (niewiadomo po co) jakies brudne paliwo prze srodkowy krociec :bajer:
Wtedy moglo by sie cos dostac...


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr lip 25, 2007 12:55

inek01 pisze:No chyba zeby ktos byl naprawde zdolny i lal (niewiadomo po co) jakies brudne paliwo prze srodkowy krociec :bajer:
Wtedy moglo by sie cos dostac...
No właśnie. A niektórzy mechanicy są mocno zdolni...



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr lip 25, 2007 13:01

Maciuś01 pisze:No właśnie. A niektórzy mechanicy są mocno zdolni...
Nie watpie ;)

Osobiscie zalewam przez otwor pod zaworkiem, do pelna, "pod sam korek".
Po tym odpalam jakby nigdy nic. Tak jakby w ogole nie bylo operacji.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » śr lip 25, 2007 13:28

inek01 pisze:jeżeli do filtra to i tak paliwo jest filtrowane

No wlasnie
no i tu zazwyczaj jest problem. Bo wlewajac paliwo do filtra do srodkowego otworu ( filtr przykrecany ) a do tego nalewa sie najlepiej bo najwiekszy :bigok: . Wlewa sie do "czystej " strony filtra a wiec ten syf ( jesli byl w paliwie) pojdzie do pompy bez filtrowania. A jeszcze lepiej wyglada to jesli przelewa sie paliwo ze starego do nowego filtra. W sumie wtedy taka wymiane mozna sobie darowac.


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 25, 2007 13:34

no i tu zazwyczaj jest problem
mechanicy często nie lubią myśleć i dlatego wszystko wolę robić sam :)

mnie przykręcili filtr paliwa w taki sposób że węzyki ocierały o rure od filtra powietrza i prawie że ją przetrały ...

samamu ustawiłem filterek tak aby rurki nie obcierały ani o rure od filtra powietrza ani o kielich amora...

poza tym jest fotoporada w dziale FAQ

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=10827



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr lip 25, 2007 13:58

cowboy pisze:przykręcili filtr paliwa w taki sposób że węzyki ocierały o rure od filtra powietrza i prawie że ją przetrały ...
U mnie bylo to samo jak kupilem auto :panna:


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości