Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
blachy
- Użytkownik

- Posty: 398
- Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
- Lokalizacja: Zamość
-
Kontakt:
Post
autor: blachy » wt lip 24, 2007 20:47
szach11 pisze:Mam w związku z tym parę pyt. mam nadzieje że mogę liczyć na pomoc w nurtyujących mnie pytaniach.
o tuż po wymianie Gościu kręcił silnikiem bardzo długo z przerwami żeby odpalił , czy tak powinno się robić? (widziałem ze przelewał paliwo do nowego filtra), teraz wydaje mi się że silnik jest bardziej mulasty nie wiem czemu , jest możliwość że uszkodził coś ?
Moim zdaniem, jeżeli wypełnił nowy filtr paliwkiem, to silnik powinien zapalić i chodzić normalnie. Tak było jak ja wymieniałem filtr paliwa. Odpaliłem i tyle. Zero dławienia i problemów z odpaleniem. Wymiana filtra paliwa jest prostą czynnością i raczej ciężko byłoby coś uszkodzić.
szach11 pisze:Ostatnie ..na co tak naprawdę wpływa filtr paliwa... - czy na dynamike , spalanie itd. ?
Filt paliwa ma za zadanie filtrować zanieczyszczenia w tym chyba również wodę. Gówniany filtr lub mocno zanieczyszczony owszem może wpływać na dynamikę jak i spalanie.
Pozdro
-
Maciuś01
- Gadatliwa bestia

- Posty: 575
- Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Maciuś01 » śr lip 25, 2007 10:38
A nie wpadł na GENIALNY pomysł zalania go paliwem ze starego filtra?
Niektórzy maja takie pomysły.
Wtedy musiałbyś przeczyścić nowy filtr i zamontowac i kręcić aż odpali albo zalać czystm paliwem.
Zalewanie ma tą wadę że zawsze mogą sie dostać jakies zanieczyszczenia więc ja zawsze kręce aż odpali i jest gitara.
Ostatnio zmieniony śr lip 25, 2007 10:40 przez
Maciuś01, łącznie zmieniany 1 raz.
-
inek01
- Lord GTI

- Posty: 3686
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
- Lokalizacja: Ciechanów
Post
autor: inek01 » śr lip 25, 2007 12:34
Maciuś01 pisze:Zalewanie ma tą wadę że zawsze mogą sie dostać jakies zanieczyszczenia więc ja zawsze kręce aż odpali i jest gitara.
Sorry, kolego ale bajki troche opowiadasz.
Dlaczego wg Ciebie moga sie dostac zanieczyszczenia i gdzie ?
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
-
cowboy
- V.I.P.

- Posty: 7253
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: cowboy » śr lip 25, 2007 12:38
ja zmieniałem zalałem dobrze filtr ON i zapalił bez żandego dławienia
Maciuś01 pisze:Zalewanie ma tą wadę że zawsze mogą sie dostać jakies zanieczyszczenia
tylko jeśli zalewasz do wężyków
za filtrem - jeżeli do filtra to i tak paliwo jest filtrowane
[ Dodano: Sro Lip 25, 2007 12:39 ]
Maciuś01 pisze:ja zawsze kręce aż odpali i jest gitara
nie zawsze jest to dobre dla pompy - wprzypadku pompy VP44 (2.5 TDI) może to nawet doprowadzić do uszkodzenia pompy
-
Maciuś01
- Gadatliwa bestia

- Posty: 575
- Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Maciuś01 » śr lip 25, 2007 12:46
cowboy pisze:tylko jeśli zalewasz do wężyków za filtrem - jeżeli do filtra to i tak paliwo jest filtrowane
Tak. Troche nie tak to napisałem. Chodzi o to że jak naleci syf przez nieuwagę i zatka nowy filtr.
Zalewać jak najbardziej ale uważnie.
Sorki.
-
inek01
- Lord GTI

- Posty: 3686
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
- Lokalizacja: Ciechanów
Post
autor: inek01 » śr lip 25, 2007 12:47
cowboy pisze: jeżeli do filtra to i tak paliwo jest filtrowane
No wlasnie
W srodku filtra jest wklad, paliwo wpada po jego zewnetrznej stronie przesiaka przez niego i jest wyciagene z filtra przez srodkowy krociec.
Jesli wlewa sie przez otwor pod zaworkiem paliwo wpada na zewnetrzna strone, tak samo idzie z baku kroccem po drugiej stronie.
No chyba zeby ktos byl naprawde zdolny i lal (niewiadomo po co) jakies brudne paliwo prze srodkowy krociec
Wtedy moglo by sie cos dostac...
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
-
Maciuś01
- Gadatliwa bestia

- Posty: 575
- Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Maciuś01 » śr lip 25, 2007 12:55
inek01 pisze:No chyba zeby ktos byl naprawde zdolny i lal (niewiadomo po co) jakies brudne paliwo prze srodkowy krociec

Wtedy moglo by sie cos dostac...
No właśnie. A niektórzy mechanicy są mocno zdolni...
-
inek01
- Lord GTI

- Posty: 3686
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
- Lokalizacja: Ciechanów
Post
autor: inek01 » śr lip 25, 2007 13:01
Maciuś01 pisze:No właśnie. A niektórzy mechanicy są mocno zdolni...
Nie watpie
Osobiscie zalewam przez otwor pod zaworkiem, do pelna, "pod sam korek".
Po tym odpalam jakby nigdy nic. Tak jakby w ogole nie bylo operacji.
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
-
voss
- Mały gagatek

- Posty: 123
- Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
- Lokalizacja: Obertshausen
Post
autor: voss » śr lip 25, 2007 13:28
inek01 pisze:jeżeli do filtra to i tak paliwo jest filtrowane
No wlasnie
no i tu zazwyczaj jest problem. Bo wlewajac paliwo do filtra do srodkowego otworu ( filtr przykrecany ) a do tego nalewa sie najlepiej bo najwiekszy

. Wlewa sie do "czystej " strony filtra a wiec ten syf ( jesli byl w paliwie) pojdzie do pompy bez filtrowania. A jeszcze lepiej wyglada to jesli przelewa sie paliwo ze starego do nowego filtra. W sumie wtedy taka wymiane mozna sobie darowac.
pozdr.
voss
-
cowboy
- V.I.P.

- Posty: 7253
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: cowboy » śr lip 25, 2007 13:34
no i tu zazwyczaj jest problem
mechanicy często nie lubią myśleć i dlatego wszystko wolę robić sam
mnie przykręcili filtr paliwa w taki sposób że węzyki ocierały o rure od filtra powietrza i prawie że ją przetrały ...
samamu ustawiłem filterek tak aby rurki nie obcierały ani o rure od filtra powietrza ani o kielich amora...
poza tym jest fotoporada w dziale FAQ
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=10827
-
inek01
- Lord GTI

- Posty: 3686
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
- Lokalizacja: Ciechanów
Post
autor: inek01 » śr lip 25, 2007 13:58
cowboy pisze:przykręcili filtr paliwa w taki sposób że węzyki ocierały o rure od filtra powietrza i prawie że ją przetrały ...
U mnie bylo to samo jak kupilem auto

[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości