Overboost w AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » wt lip 24, 2007 13:02

no widzialem te logi i tylko w jednym widac przeladowanie ( takie o ktorym mozna gadac )

poza tym Grześko, pisal na pw i tam mu wyjasnilem jak najlepiej zrobic te logi i do tego jeszcze log z basigseting

wiec czekam


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt lip 24, 2007 20:00

[ Dodano: 24 Lip 2007 20:06 ]
cowboy pisze:jak auto juz potrzebuje mniej mocy bo się rozpędziło to doładowanie spada do około 0,2Bara
Staram się utrzymywać jednakową prędkośći tylko delikatnie operować gazem.
cowboy pisze:największe overboosty są jak np dodasz gazu, zdejmiesz noge z gazu na sekundę i znowu dodasz do dechy
Zgadzam się, nawet do 2700, które trzyma przez 2-3sek.
cowboy pisze:szalało cisnienie atmo..
U mnie stoi jak drut.
voss pisze:toz to nie zadne przeladowanie
Tu chodziło mi bardziej o samą regulację turbiny bo taki spadek w trakcie przyspieszania wg mnie jest za duży.
Logi już się obrabiają i za niewielką chwilę powinienem je wstawić.

[ Dodano: 24 Lip 2007 20:42 ]
Oto obiecane logi:

Log 011 statyczny pseudo BS bo u mnie wyskakuje error. (Sciągałem węzyk do gruchy co 10s i zakładałem go spowrotem na 10s. Gazem sterowała żonka. :hmm:
Wygląda na to że różnica ciśnień OK.
Obrazek

Logi 008 i 011 o które prosił voss. Gaz do spodu, potem ściągnięcie nogi z gazu (wyhamowanie) i znowu gaz do spodu itd.
Ostatnie 2-3 przyspieszania wskaźnik pokazywał 1,7 bar przez około 2 sekundy. Granica na czujniku jest do 2570,4 jak widać. Później tak zbija ciśnienie, że tnie dawkę na ograniczeniu dymienia.
Obrazek

Logi z dużym overboostem (wg mnie) tj. pościągnięciu nogi z gazu i przyspieszaniu z gazem w podłodze na 4 biegu. Potrafiło się pojawić około 1,6bara na wskaźniku.
Obrazek

Logi z dużym overboostem (wg mnie) tj. pościągnięciu nogi z gazu i przyspieszaniu z gazem w podłodze na 5 biegu. Tu było trochę łagodniej bo wyższy bieg (max do 1,5bara)
Obrazek

Logi z małym overboostem (wg mnie) tj. dałem chwilę czasu turbinie na wyregulowanie ciśnienia leciutko przyspieszając i następnie przyspieszanie z gazem w podłodze na 4 biegu. Tu na wskaźniku max overboost był 1,4bara no może 1,5, ale trzecie przyspieszanie prawie bez przeładowania.
Obrazek

Logi z przyspieszania od 2 biegu do 5 biegu z gazem wciśnietym powiedzmy do połowy. Widać interesujące mnie spadki ciśnienia doładowania z 1800 do 1400, gdy komp wymagał od 1600 do 1500 i tego właśnie nie kumam. Widać że przeładowuje a później dochodzi w miarę do zadanego przez komp i to na każdym biegu.
Obrazek

Logi z utrzymywania w miarę stałej prędkości, a tylko delkatnym operowaniu gazem (widać po dawce paliwa). Tutaj natomiast widać że na początku lekkiego wciśnięcia gazu przeładowuje i po chwili w miarę wyreguluje ciśnienie, a po lekutkim ściągnięciu nogi z gazu ciśnienie wzrasta sporo powyżej wymaganego przez komp. Póxniej po dodaniu gazu sytuacja się powtarza.
Obrazek

Sorry za taką litanię, ale chciałem jak najdokładniej opisać i pokazać o co mi chodzi. :okej:
Ostatnio zmieniony wt lip 24, 2007 20:51 przez Grześko, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 25, 2007 08:44

Grześko, załóż sobie GT1749VA i zobaczysz jak będzie idealnie pompować :)

na Allegro są już od 600 PLN z gwarancją ! po niewielkim przebiegu lub regeneracji... starą VNT15 zostaw sobie awaryjnie



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » śr lip 25, 2007 10:06

Grześko,

z tym pseudo BS to chyba zle wytlumaczylem , tu musisz podac podcisnienie bezposrednio z ominieciem N75 ( przy 1400 obr. normalnie N75 ma taktowanie ~45% a my potrzebujemy pelne podcisnienie ~0% taktowania)

a wiec jesli prz ytwojej probie mimo 45% sztanga dojezdzala ( solidnie ) do ogranicznika to masz troch zakrutka sztange ( albo juz b.salba sprezyne w gruszce ) , jesli nie to wynik jest sfalszowany.
Grześko pisze:Logi z utrzymywania w miarę stałej prędkości
tu tez to widac te wzrastanie cis. po sciagnieciu nogi z gasu .

Jesli chcez to powturz te logi z pseudo BS. Ale ja zrobil bym najpierw
Troche wydluzyl sztange ( 1-2 obroty ) i sprawdzil efekty.tak zeby przestawic caly zakres regulaci. Jesli dalej bedziesz mial takie duze przeladowania ( powyzej 2450-2500mbar ) to znienil byl lekko ustawienie ogranicznika, ( ale tak min. 0,5-1 obrotu ) to opuzni reakcje turba przy niskich obr. ale niestety na jakis kompromis musisz isc.


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr lip 25, 2007 17:05

cowboy pisze:Grześko, załóż sobie GT1749VA i zobaczysz jak będzie idealnie pompować
Nie mam aż takich zapędów samobójczych (chociaż Twoja to mógł być po prostu pech), ani nie chcę przerabiać za dużo. No i trochę kasy szkoda. Ja jeżdżę raczej spokojnie, ale jak będzie mi trzeba trochę poszarżować to nie chciałbym żeby mi się turbina wysrała z doładowaniem 1,7 bara nawet do 3 sekund. W piku to rozumiem, ale jak robiłem logi to miałem nogę z gazu ściągnąć jak mi pompowała 1,7 przez dłuższą chwilę.
voss pisze:tu musisz podac podcisnienie bezposrednio z ominieciem N75
Spróbuję zrobić je jutro.
voss pisze:masz troche za krótka sztange
Jeśli ją wydłużę to współczynnik wypełnienia spadnie?

No i najważniejsze. Autko Golf mk3.
1. Jakie klucze są mi potrzebne, żeby zmienić położenie sztangi i ogranicznika?
2. Jak najlepiej dostać się do sztangi żeby zmienić jej położenie (ściągnąć przewód ssący pomiędzy filtrem i turbiną?)? To wystarczy?
3. No i jak dostać się do regulacji ogranicznika jak jest on za sztangą i nawet nie bardzo go widać?
4. Zaznaczam że mam kanał, ale nie chcę sam eksperymentować bez Waszej porady.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 25, 2007 18:01

Grześko pisze:1. Jakie klucze są mi potrzebne, żeby zmienić położenie sztangi i ogranicznika?
2. Jak najlepiej dostać się do sztangi żeby zmienić jej położenie (ściągnąć przewód ssący pomiędzy filtrem i turbiną?)? To wystarczy?
bezwzględnie musisz sćiagnąc ta gietka rure, a nastepnie odkręcić 3 śrubki (klucz10) które mocują rure do turbiny 2 szt. i trzecia srubka w kolektorze ssącym

kontra na sztandze to nakrętka 10mm, pokrętło na sztandze kombinerkami lub ręcznie

Obrazek

ogranicznik to jest baaardzo trudny dostęp bo jest przysłoniety ciegnem... nakretka kontrująca wygląda mi na oko na 6mm a srubka ustalającą kręci się imbusem około 3mm
Grześko pisze:cowboy napisał/a:
Grześko, załóż sobie GT1749VA i zobaczysz jak będzie idealnie pompować


Nie mam aż takich zapędów samobójczych (chociaż Twoja to mógł być po prostu pech), ani nie chcę przerabiać za dużo
jak kupisz z gwarnacją to nie masz się co obawiac - uzywki z gwarą są po 600 PLN, przeróbek nie trzeba żadnych w AFN - wszystko plug&play, jedynie złączke na wylot z kompresora.. przy Twoim doładowaniu to ona sobie będzie swobodnie latać...

ps. przy okazji wtryski 216-tki moge Ci załatwić do kompletu :P

[ Dodano: Sro Lip 25, 2007 18:04 ]
cowboy pisze:ogranicznik to jest baaardzo trudny dostęp bo jest przysłoniety ciegnem
moim zdaniem w jakims wzdłuznym pasku to można próbować ale w AFNie w mk3 jest to niewykonalne zeby zrobić coś przy ograniczniku... nie ma z żadnej strony dostepu :(



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr lip 25, 2007 19:51

cowboy pisze:przy okazji wtryski 216-tki moge Ci załatwić do kompletu
Nad tym się już wcześniej zastanawiałem jak Ci hamownia pokazała 160KM. Ale tak jak mówiłem autkiem raczej jeżdżę spokojnie (średnie spalanie z 20tys km wychodzi mi 4,4, oho już słyszę komentarze że uprawiam PSJ, ale staram się autko jednak trochę przeganiać codziennie).
Ale czasem trzeba przytemperować jakiegoś przygłupa, który podczas wyprzedzania zaczyna mi przyspieszać no i głupio by było jakby się turbina wysrała ze zbyt dużego overboosta.
A przeróbka wiąże się z kasą. Wtryski + turbina to blisko 2000zł. Ktoś turbinę musiałby wstawić (pewnie ze 100). Trzeba by to shamować (z podróżą i korektą około 300zł).
Trochę za dużo jak dla mnie. Gdybym mieszkał bliżej Łodzi czy Warszawy to pewnie byście mnie zaszczepili taką przeróbką, no i miałby kto na bieżąco pomóc w modach.
cowboy pisze:moim zdaniem w jakims wzdłuznym pasku to można próbować ale w AFNie w mk3 jest to niewykonalne zeby zrobić coś przy ograniczniku... nie ma z żadnej strony dostepu
Jak byłem u uysego to mi odkręcali mocowanie gruchy. Wtedy możnaby ją odchylić w przód czy w tyl. Może wtedy dałoby radę się dobrać do ogranicznika?
Chyba w sobotę popróbuję. Bynajmniej ze sztangą. :bajer:

P.S. To zdjęcie robi furorę na forum nie? Który raz wklejasz 40-ty? :kac:
Ostatnio zmieniony śr lip 25, 2007 20:02 przez Grześko, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 25, 2007 20:40

Grześko pisze:To zdjęcie robi furorę na forum nie? Który raz wklejasz 40-ty?
masz rację to zdjęcie juz jest stare dlatego wklejam specjalnie dla Ciebie nową fotkę :)

Obrazek

nawet mając turbinke w łapach i ze zdjętą muszlą zimną jest na tyle ciężki dostęp ze nie mogłem zmierzyć suwmiarka dokładnie... ale ta kontra od ogranicznika to na 99% jest jednak "7" a imbus pewnie "4"

spróbuj na poczatek wydłuzyc sztangę o jeden lub 2 obroty i daj znac...



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » czw lip 26, 2007 16:14

Faktycznie. Przestawianie odgranicznika to będzie ciężka sprawa. Na początek sztanga zostanie wydłużona o 2 obroty (w sobotę) i zobaczymy co będzie.

Aha. Zapomniałem o poprawionym logu statycznym 011 pseudo BS, ale na gruchę podawane było już pełne podciśnienie z układu.

Obrazek

O kurde. :rotfl: Ale wąski wyszedł. :panna:

Jest około 20mbar więcej niż przy wypełnieniu 45%, więc chyba wydłużenie sztangi o wiele poprawi sytuację.

[ Dodano: 27 Lip 2007 19:09 ]
No i jestem po wydłużeniu sztangi o 2 obroty.
Zerknijcie:

To jest log gdzie zdejmowałem przed przyspieszaniem nogę z gazu i potem w podłogę. Wcześniej ciśnienie leciało do 1,6 bara, a teraz:
Obrazek

Tu jest log z regulacji turbiny podczas przyspieszania z połową gazu:
Obrazek

A to log z utrzymywania w miarę stałej prędkości i delkatnym operowaniu gazem:
Obrazek

No i ostatni log o który wcześniej prosił voss, czyli pedał w podłogę, hamowanie, znowy pedał w podłogę itd. :
Obrazek

No i wnioski.
Panowie jesteście WIELCY. Po wydłużeniu sztangi turbiny, wskaźnik przy największych katowaniach, gdy poprzednio trzymał 1,7bara przez 2-3sek, teraz nie przebił się przez 1,4 i od razu spadał niżej. :helm:
Tak Tak. Nie osiągnąłem 2400mbar. :smoke:
To był taki pik na 1,4bara i od razu spadek w granice 1bar i wzrost na zadane z bardzo małymi wahaniami.
Spadek największy to był lekko poniżej 1bar. :bajer:
Jestem teraz o wiele spokojniejszy, bo w końcu turbina reguluje jak powinna. :okej:
Punkciki zaraz lecą na Wasze konta. Jak można więcej niż 1 to napewno poleci więcej. :pub:
Cowboy, musimy się kiedyś spiknąć jak będę w Warszawie, z vossem się raczej nie dam rady zobaczyć bo do Niemiec się nie wybieram. :pub:
Ostatnio zmieniony czw lip 26, 2007 16:29 przez Grześko, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lip 27, 2007 23:36

Grześko pisze:No i jestem po wydłużeniu sztangi o 2 obroty.
2 obroty to znaczy 2 pełne obroty tej śruby rzymskiej w lewo ? czy 2 razy przekręciłeś o jeden obrót ?

ja u siebie mam ciutke za duże ładowanie ale w pewnych przypadkach na niskich biegach jak przyciskam w okolicach 2500 - 3000 rpm

jak załozyłem turbo to juz nie miałem siły ale pewnie jutro też wydłużę sztangę w celach empirycznych - nie mam falowania doładowania ale troszkę chce ograniczyć overboost - zwłaszcza że mam teraz wydajniejsze (większe) łopatki kompresora - takie jak w ARL



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob lip 28, 2007 11:29

cowboy pisze:2 obroty to znaczy 2 pełne obroty tej śruby rzymskiej w lewo ? czy 2 razy przekręciłeś o jeden obrót ?
2 pełne obroty o 360 stopni. A wiedziałem, że pełne bo zrobiłem sobie na tej śrubie rzymskiej kreskę korektorem i obróciłem raz 360 i potem drugi raz 360.
Mogę znowu dać Ci punkcik to daję. :bigok:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

krzys887
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 21:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: krzys887 » czw sie 23, 2007 00:28

witam
Chłopaki tak tu rozprawiacie o overboostach a ja nie wiem jaka powinna być maksymalna wartość doładowania na 11 kanale. Auto wpada mi w tryb awaryjny gdzieś przy +/- 2500 milibarów na 11 kanale. Nie wiem czy to przeładowanie czy nie. Wkleiłbym wam logi ale niestety moj software jest okrojony i mogę oglądać wartości tylko w czasie jazdy. tu prośba jeśli macie sowftwer ktory umozliwia zapisanie logow to bardzo bym prosil o podzielenie sie :).Mogę wkleić screena z momentu kiedy mi sie auto przełączyło w awaryjny. Dzięki z gory za jakiekolwiek komentarze. Obrazek



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw sie 23, 2007 00:41

krzys887 pisze:Nie wiem czy to przeładowanie czy nie
odpowiedz sobie sam... w drugim bloku masz zadane ciśnienie (1948mbar) masz o ponad pół bara więcej :)



krzys887
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 21:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: krzys887 » czw sie 23, 2007 00:54

ok dzieki lysy. Wiesz moje pytanie wynikalo bardziej z tego co jest co w tych logach. Teraz po twoich wyjasnieniach rozumiem ze to pierwsze to jest zadane przez kompa.A wiec co teraz? Co typujesz N75 czy turbina?Dodam ze turbina byla czyszczona rok temu.Dodam ze nie ma bledu 575 zapisanego na kompie tzn. kiedys byl ale go wywalilem i teraz juz sie nie pojawia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości