O swapie Pierburga 2E2 na WEBERA z Fiata 125p + ankieta :)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ile razy gaznik w VW doprowadzil Cie do rozstroju nerwowego :) ??

Czas głosowania minął ndz cze 11, 2006 00:27

ani razu
7
37%
1-5 razy
7
37%
6-10 razy
0
Brak głosów
stracilem rachube :)
3
16%
nawet nie chce mi sie nad tym zastanawiac :)
2
11%
 
Liczba głosów: 19

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob lip 21, 2007 16:22

CARBURATORE WEBER DE BOLOGNA juz jest!! Od 10 rano do 16 siedzialem. Najpierw kryza wg nowego wzoru, potem przerobka wg FIACIKOW, potem montaz - jak na razie linka troche prowizorycznie.

Ustawienia:

gardziele 24/26
dysze paliwa 120/140
dysze powietrza 180/200
rurki emulsyjne F30/F30

i co moge powiedziec. Po pierwsze czeka mnie przerobka kolektora - bo nijak jest z kryza zgrany. Po drugie musze poprawic mocowanie linki i zalozyc sprezyne powrotna, Po trzecie - odejscie jest niesamowite - lepsze niz jak mialem 125/160. Duze dysze paliwa nic nam nie dadza. Przy ustawieniach 24/26 i 120/140 na pierwszym przelocie mam mieszanke stechiometryczna na drugim bogata. Male dysze powietrzne powoduja ze wraz ze wzrostem obciazenia mieszanka sie wzbogaca co powoduje narost mocy - i to czuc :) zobaczymy jak bedzie ze spalaniem i jak z praca - gaznik ma jakby nie bylo 38 lat... byl pozapychany - musialem poudrazniac kanaliki. Jak na razie nie ma problemow ani z jalowymi ani z pelna moca. Dam znac jak bede cos wiedzial :)



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » sob lip 21, 2007 17:07

KamilW, znowu pare koni wiecej ?:)
Ostatnio zmieniony sob lip 21, 2007 17:07 przez Gashkas, łącznie zmieniany 1 raz.


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob lip 21, 2007 17:37

Czy ja wiem, je3zdzi mi sie lepiej niz na poprzednim weberze, i zdecydowanie lepiej niz na Pierbudgu. Zrobilem wlasnie pare kilometrow i jest ok. Ssanie ku mojemy zaskoczeniu dziala (moze to zaslyga kryzy), pierwszy przelot dzieki dyszy powietrza 180 dostal fajnej charakterystyki. No i jest mocny, fajnie sie zbiera. Mam tez taki dziwny syczacy dzwiek jak mam przepustnice uchylona o jakias 1/3. Jakbnym mial turbo :P a potem juz tradycyjny ryk... :D



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » sob lip 21, 2007 19:25

Dzwiek jak turbo, fajnie :D w innych weberach stosuje sie te same (wymiary) dysze, gardziele, rurki itp ... ??


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob lip 21, 2007 19:46

Gashkas pisze: w innych weberach stosuje sie te same (wymiary) dysze, gardziele, rurki itp ... ??
wiesz co roznie z tym jest - nie widzialem jeszcze dyszy powietrza 180 w weberze, ale wydaje sie funkcjonowac dobrze. Zobaczymy jak wypadnie spalaniem, praca itd..



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » ndz lip 22, 2007 10:31

KamilW pisze:wiesz co roznie z tym jest - nie widzialem jeszcze dyszy powietrza 180 w weberze, ale wydaje sie funkcjonowac dobrze. Zobaczymy jak wypadnie spalaniem, praca itd..
Daj jak najszybciej znac ile teraz pali i jak sie jezdzi, odpala itp:)


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz lip 22, 2007 10:41

Gashkas pisze:Daj jak najszybciej znac ile teraz pali i jak sie jezdzi, odpala itp:)
no jak odpala dam znac wieczorem. Jak sie jezdzi - mam wrazenie ze chyba bede go musial podczyscic jeszcze bo cos moze byc zatkane, do tego musze jeszcze wrzucic wieksza dysze pompki przyspieszajacej bo ta ktora mam teraz daje za malo paliwa jak sie depnie i czuc takie lekkie przymulenie (moze to byc tez wina nieco zbyt ubogiej mieszanki - byc moze dysza 125 pojdzie na pierwszy przelot) - zobaczymy w praniu co sie bedzie dzialo. Ogolnie mam plan zautomatyzowac ssanie - ale prosciej niz ostatnio - ssaniem wzietym z pierdka. Czyli ta puszka z woda :) zobaczymy co z tego wyjdzie :) ale podejrzewam ze efekt moze nie byc zly.

Tak wogole to bede mial do sprzedania 2 pierburgi - jeden sam korpus zmodyfikowany - do zlozenia tuningowego gaznika, a drugi prawie kompletny (np.: bez wspomnianej puszki :) )Jakby ktos byl zainteresowany to prosze pisac na priv.



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » ndz lip 22, 2007 13:54

KamilW pisze:Czyli ta puszka z woda :)
...
korpus zmodyfikowany - do zlozenia tuningowego gaznika
Puszka - tak gdzie jest bimetal tez ?

a co pozmieniales w tym korpusie pierdka ... ?


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » ndz lip 22, 2007 18:28

Ta... Dźwięk jak turbo ;) Wiem coś o tym:] Szczególnie przy schodzeniu z obrotów po wciśnięciu sprzęgła. Stożek + weber piękna rzecz!

Chyba go zbyt piłuje, bo lubię zmieniać biegi(po rozgrzaniu oczywiście) tak przy 5k obrotów, do których notabene ładnie ciągnie jak na MH, bo się ludzie obracają jak się rozpędzam. Nie mam radia jeszcze zamontowanego, to aż się prosi by otworzyć szyby i słuchać silnika!:)

Swoją drogą, na ssaniu strzela mi z rurki , jednak bez porządnej 'przygazówki' obroty leżą na 1k i kopci - przyzwyczaiłem się, bo ssanie w końcu i tak zaraz się wyłącza.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz lip 22, 2007 22:07

No ja musze swojego podregulowac - mam dziure przy naglym dodaniu gazu. Albo poziom paliwa w komorze (od tego zaczne), musze sprawdzic swiece (wydaje mi sie ze ma ubogo bo grzeje sie dosc mocno, i po wylaczeniu zaplonu lubi jeszcze odpalic. Dysza powietrza 180 daje niezlego kopa - testowalem dzisiaj porownawczo tez 200. Przy niskich obciazeniach nie ma roznicy (cos go muli :) ) ale przy duzych przyspieszaniach roznice czuc. Mysle jeszcze ze dysza 120 przy zmodyfikowanej gardzieli 24 moze byc ciut za mala i chyba jej miejsce zajmie dysza 125.

Co do korpusu pierdka to zrobilem standard - polerka gardzieli, do tego korekta rozpylaczy, oski przepustnic na gladko, przepustnica rozruchowa przerobiona i polerka wszystkiego. do tego dalem dysze 110 i 130.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pn lip 23, 2007 08:20

kamilu ja bym jeszcze sprawdziłrurke emulsyjną i dał F35 na pierwszą gardziel, bo jak eksperymętowałem to też na F30/F30 jakoś gorzej szedł.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
killym
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw paź 05, 2006 14:07
Lokalizacja: Żarki

Post autor: killym » pn lip 23, 2007 12:37

Witam, musze przyznać ze śledzę temat od jakiegos tygodnia i też postanowiłem zamontować webera. :hmm:

Kryzę zrobiłem z kawałka tekstolitu znakomicie dostępnego we wszelakich hurtowniach elektrycznych, gaźnik za 25 zeta z pobliskiego złomu z pneumatycznym otwieraniem przepustnicy. Samochód od soboty stoi niesprawny, gdyż cały czas kombinuję z tym cholernym dolotem i gazem.Lepiej będzie jak wypunktuję tutaj moje problemy, mam nadzieję że mi pomozecie.


1.Gaźnik rozebrałem i polerowałem tak jak na stronie Fiat-Furious.pl jednak mam pewne obawy dotyczące tych modyfikacji, czy ktoś moze wrzucic jakies foty jak to powinno być w 100% dobrze zrobione?Chodzi mi głowne o dokładność tego szlifowania, profile.

2.Gaz. Otórz na przykrywkę webera (do niej jest przymocowany pływak) przychodzi "druga przykrywka"(przepraszam ale nie wiem jak to się fachowo nazywa) a na nią nachodzi filter z gumową uszczelką. Jako ze z tą gumową uszczelką mogłbym zapomnieć o zmieszczeniu wszystkiego pod maską, logicznie nasuwa się zeby na tą "druga przykrywkę" położyć mikser od poloneza. Miker ten jesst "szerszy" niż gaźnik więc trzeba go położyć na "drugą przykrywkę" ktora ma wymiary niemal takie jak mikser

3.Kwestia dolotu...Na mikser planuję zastosować oryginalną obudowę filtra. Jako ze mikser ma kształt elipsy będę musiał zastawić część otwory w filtrze...Całość powinna zmieścić się "na styk".

4. W moim weberze nie otwiera sie przeustnica 2 przelotu :grrr: Nie wiem czym to jest spowodowane, przy wyjętym gażniku kiedy nacisnę "pompkę" słychać tsyknięcie powietrza czyli membrana pracuje. Silnik odpaliłem i wtedy okazało się ze się nie otwiera, dziwna sprawa, czyżby miał złą uszczelkę między kryzą a kolektorem?

5. Patrząc na webera kiedy z lewej strony mamy dzwignię od przepustnicy a z prawej pływak to naprzeciw znajduje się rurka...co tam powinienem podłączyć?



Co do zastosowanych gardzieli to mam 24,26 dysze paliwa 120, 140. Z moich obserwacji podczas jazdy próbnej na jednej przepustnicy ma moc poruwnywaną jak na starym pierburgu? :grin:

Moja pszczółka na 2e leciała 160 na gazie, spalanie w granicach 10-12, ale zaznaczam ze mam ciężką noge:)

Pozdrawiam i szczerze liczę na pomoc, gdyż liczę na rychłe dołączenie do stada weberowców.Pozdr.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt lip 24, 2007 16:20

killym pisze:1.Gaźnik rozebrałem i polerowałem tak jak na stronie Fiat-Furious.pl jednak mam pewne obawy dotyczące tych modyfikacji, czy ktoś moze wrzucic jakies foty jak to powinno być w 100% dobrze zrobione?Chodzi mi głowne o dokładność tego szlifowania, profile.
dzisiaj wysylam do administratora porade, jak swapowac, jak tuningowac, jak ustawiac gaznik. Co do polerki to powiedz co i jak zrobiles to ci powiem czy dobrze zrobiles :)
killym pisze:2.Gaz. Otórz na przykrywkę webera (do niej jest przymocowany pływak) przychodzi "druga przykrywka"(przepraszam ale nie wiem jak to się fachowo nazywa) a na nią nachodzi filter z gumową uszczelką. Jako ze z tą gumową uszczelką mogłbym zapomnieć o zmieszczeniu wszystkiego pod maską, logicznie nasuwa się zeby na tą "druga przykrywkę" położyć mikser od poloneza. Miker ten jesst "szerszy" niż gaźnik więc trzeba go położyć na "drugą przykrywkę" ktora ma wymiary niemal takie jak mikser
no jest tam takie ustrojstwo, a w czym masz tu problem??
killym pisze:4. W moim weberze nie otwiera sie przeustnica 2 przelotu Nie wiem czym to jest spowodowane, przy wyjętym gażniku kiedy nacisnę "pompkę" słychać tsyknięcie powietrza czyli membrana pracuje. Silnik odpaliłem i wtedy okazało się ze się nie otwiera, dziwna sprawa, czyżby miał złą uszczelkę między kryzą a kolektorem
o jakiej pompce mowisz?? tam nie ma zadnej pompki do drugiej przepustnicy, otewiera ja dopiero podcisnienie podczas duzego obciazenia silnika, nie uswiadczysz tego na postoju.
killym pisze:5. Patrząc na webera kiedy z lewej strony mamy dzwignię od przepustnicy a z prawej pływak to naprzeciw znajduje się rurka...co tam powinienem podłączyć
nic tam nie musisz podlaczac



Awatar użytkownika
killym
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw paź 05, 2006 14:07
Lokalizacja: Żarki

Post autor: killym » wt lip 24, 2007 22:49

KamilW pisze:
killym pisze:1.Gaźnik rozebrałem i polerowałem tak jak na stronie Fiat-Furious.pl jednak mam pewne obawy dotyczące tych modyfikacji, czy ktoś moze wrzucic jakies foty jak to powinno być w 100% dobrze zrobione?Chodzi mi głowne o dokładność tego szlifowania, profile.
dzisiaj wysylam do administratora porade, jak swapowac, jak tuningowac, jak ustawiac gaznik. Co do polerki to powiedz co i jak zrobiles to ci powiem czy dobrze zrobiles :)
killym pisze:2.Gaz. Otórz na przykrywkę webera (do niej jest przymocowany pływak) przychodzi "druga przykrywka"(przepraszam ale nie wiem jak to się fachowo nazywa) a na nią nachodzi filter z gumową uszczelką. Jako ze z tą gumową uszczelką mogłbym zapomnieć o zmieszczeniu wszystkiego pod maską, logicznie nasuwa się zeby na tą "druga przykrywkę" położyć mikser od poloneza. Miker ten jesst "szerszy" niż gaźnik więc trzeba go położyć na "drugą przykrywkę" ktora ma wymiary niemal takie jak mikser
no jest tam takie ustrojstwo, a w czym masz tu problem??
killym pisze:4. W moim weberze nie otwiera sie przeustnica 2 przelotu Nie wiem czym to jest spowodowane, przy wyjętym gażniku kiedy nacisnę "pompkę" słychać tsyknięcie powietrza czyli membrana pracuje. Silnik odpaliłem i wtedy okazało się ze się nie otwiera, dziwna sprawa, czyżby miał złą uszczelkę między kryzą a kolektorem
o jakiej pompce mowisz?? tam nie ma zadnej pompki do drugiej przepustnicy, otewiera ja dopiero podcisnienie podczas duzego obciazenia silnika, nie uswiadczysz tego na postoju.
killym pisze:5. Patrząc na webera kiedy z lewej strony mamy dzwignię od przepustnicy a z prawej pływak to naprzeciw znajduje się rurka...co tam powinienem podłączyć
nic tam nie musisz podlaczac
1. Najbardziej to mi chodzi o przpustnice bo nie wiem czy ma to być tak zrobione zeby było widać te...otworki ?Uwydatniłem te skosy na tych przepustnicach ale nie wiem czy dobrze nie wiem jaki przeswit powinien być...Wogole bardzo Ciezko sie formuje gardziel, trzeba uważać zeby nie przetrzeć bo ja swoje 2 juz straciłem i przeerobiłem 24 na 26. Musielismy wytoczyć.Od gory otwor na 26 a na dole na 27, potem jeszcze przejscie zeby nie było rantów, polerka i jazda do gaźnika.

2. Chciałem sie spytać czy dobrze kombinuje i czy to da rade bo w temacie nie jestem, zrobiłem juz jak napisałem, czyli na chłopski rozum i to działa:D Dzisiaj tylko 4mm od mieszalnika odjołem bo maska zle sie zamykała.

4.Ok chodziło mi o ten mechanizm otwierający 2 przepustnicę. Okazało się ze jest za mocno dokręcona sama dzwignia i 2 przepustnica się nie otwierała.Juz "gra".

5.no ok, a podcisnienie do przyśpieszania zapłonu?

Wogóle to dzisiaj wszystko podłączyłem i była jazda próbna...LUDZIE! to jest juz inny samochod, ogień z D.....! Na gazie lata jak szalony ale co się dzieje na benzynie. To trzeba poczuć :satan:

Właśnie w związku z jazdą próbną:) Oczywiście nei mogło obyć się bez problemów...

1.Obroty na benzynie są...Na gazie nie...Wogóle była straszna dziura od ok. 2000-2300 rpm, poniżej tego gasł...Troche dało rade odkręcenie na zwężce "dolotu" gazu na pierwszą gardziel(mam oryginalna od poloneza, fiata)
2. Co do benzyny to...Mam "turbodziurę" na gazniku pneumatycznym:) Po naciśnięciu gazu w trybie "podłoga":D na chwilę się dusi aby potem mielić kołami, dalej juz oczywiście ok...Moze w tym momencie go zalewa?
3. Na 2 przelocie mam 220 dysze powietrza jaka powinna być na 1 przelocie(starło się i nic tam nie widać, dodam ze mam dysze paliwa 120, 140 a planuje drugiego przelotu założyć 160)?
4.Nie mam elektrodyszy...Po co ona?

Ok chyba starczy...Na zakończenie tego troche juz przydługawego postu chciałbym KamiluW
gorąco CI podziękować, bo bez Ciebie na pewno bym tego nie dokonał...Zmieniajcie ludziska bo naprawde warto!!!
Pozdr.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 490 gości