Uklad chlodzenia po raz N-ty. Wyrzuca plyn...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Uklad chlodzenia po raz N-ty. Wyrzuca plyn...
Witam
Przekopalem multum watkow na forum o ukladzie chlodzenia w MK3 1.9 TD AAZ jaki posiadam i niestety nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie. Otoz pare dni temu wymienialem glowice (stara peknela), uszczelke, zawory itd. Wszystko ladnie pieknie autko ma normalna temp 70* termostat sie normalnie otwiera przy okolo 75/80* bo dolny waz jest goracy ale jest pewien problem... Gdy korek zakrecony to po przejechaniu kilku km i rozgrzaniu motoru czuc ze w wezach jest cisnienie... Nie wiem czy tak ma byc czy jest ono ok czy tez nie. Waz da sie zgniesc tak do polowy a moze i nie ale czuc ze jest napompowany. Kiedy odpale motor na zimnym wszystko chodzi cacy dochodzi 80* okolo - termostat sie otwiera - jednak w miare wzrostu temperatur 90*/100* wentylator sie nie zalacza a plyn w ukladzie chlodzenia zaczyna sie podnosic a na koniec babelkuje i wylewa wode (tak jakby sie gotowal... Powyzej temp 100* dopiero zalacza sie wentylator. W oleju nie widac sladow plynu chlodniczego i to samo w plynie chlodniczym nie widac sladow oleju. Autko normalnie ciagnie nie kopci na bialo. Temperatura podczas jazdy to 70* non stop i wskazowka sie nie rusza. Macie moze jakies sugestie i pomysly?
pozdroowki i thx za zainteresowanie i odp
Przekopalem multum watkow na forum o ukladzie chlodzenia w MK3 1.9 TD AAZ jaki posiadam i niestety nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie. Otoz pare dni temu wymienialem glowice (stara peknela), uszczelke, zawory itd. Wszystko ladnie pieknie autko ma normalna temp 70* termostat sie normalnie otwiera przy okolo 75/80* bo dolny waz jest goracy ale jest pewien problem... Gdy korek zakrecony to po przejechaniu kilku km i rozgrzaniu motoru czuc ze w wezach jest cisnienie... Nie wiem czy tak ma byc czy jest ono ok czy tez nie. Waz da sie zgniesc tak do polowy a moze i nie ale czuc ze jest napompowany. Kiedy odpale motor na zimnym wszystko chodzi cacy dochodzi 80* okolo - termostat sie otwiera - jednak w miare wzrostu temperatur 90*/100* wentylator sie nie zalacza a plyn w ukladzie chlodzenia zaczyna sie podnosic a na koniec babelkuje i wylewa wode (tak jakby sie gotowal... Powyzej temp 100* dopiero zalacza sie wentylator. W oleju nie widac sladow plynu chlodniczego i to samo w plynie chlodniczym nie widac sladow oleju. Autko normalnie ciagnie nie kopci na bialo. Temperatura podczas jazdy to 70* non stop i wskazowka sie nie rusza. Macie moze jakies sugestie i pomysly?
pozdroowki i thx za zainteresowanie i odp
Ostatnio zmieniony ndz lip 22, 2007 14:26 przez Lagier, łącznie zmieniany 3 razy.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]
hmm... a ja termostat raczej wyeliminowalem. Dlaczego sadzisz ze moze byc walniety? Powinien wczesniej wlaczac obieg?SouleR pisze:temp wskazuje na walniety termostat. wentyle nie dzialaja - walniety zalacznik termiczny.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]
OKa do sprawdzenia pojdzie. Druga sprawa to wentyl przy jakiej temp sie powinien zalaczyc??
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]
czyli jednym slowem cos jest spipczone ze wentyl przy 100 sie nie zalacza owocuje to tym ze pewnie plyn zaczyna wrzec i dlatego idzie w gore a caly uklad pecznieje... dobrze kombinuje?SouleR pisze:92 stopnie
Przy takich objawach uszczelke raczej eliminowac prawda??
Z rana podjade do mojego mechanika zeby mi to oblookal. Poki co zamontowalem wskaznik doladowania i bede musial jeszcze pomeczyc turbawke i pompe ;]
punkcik dla Ciebie kolego Souler


[ Dodano: Pon Lip 23, 2007 20:06 ]
no i potwierdzily sie przypuszczenia po wymianie czujnika wszystko wrocilo do normy

Ostatnio zmieniony ndz lip 22, 2007 21:24 przez Lagier, łącznie zmieniany 2 razy.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości