dziwne stuki w prawym kole
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
dziwne stuki w prawym kole
witam ostatnio zauwazyl podczas jazdy ze w moim golfiku3 slychac dziwne stukanie w prawym przenim kole nie zaleznie od skretu jak jest jakas lekka nierownosc to slychac wlasnie to tylo w prawym kole co to moze byc pomozcie
damiuma
Łożyska jeśli domagałyby się wymiany, wyłyby, a nie stukały. Obejrzyj klocki hamulcowe, czy nie pogubiłeś blaszek trzymających je w zaciskach.
Ostatnio zmieniony ndz lip 22, 2007 09:03 przez GSOWIEC, łącznie zmieniany 1 raz.
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
djdri, wystarzy lekko poruszać kołem w poprzek osi wzdłużnej samochodu jesli będzie luz to znaczy że łożysko do wymiany (podwarunkiem że niema luzów gdzie indziej)
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
Kupując łożyska SKF (bo na inne bym nie wymieniał) musisz liczyć - komplet na tył ok 150 zł, komplet na przód ok 250 zł + robota (licząc 25 zł od koła co jest bardzo mało, ale przy 4 kołach możliwe do ugadania) = 500 zł. No i potem jeszcze geometria (kąty pochylenia kół) - zależy, gdzie i na jakim sprzęcie od 50 zł do ok 160 zł w ASO...djdri pisze:ile bedzie mnie kossztowac wymiana lozysk w wszyastkich kolACH
Z CZESCIAMI I ROBOTA
Wyją ci łożyska, czy myślisz, że to stukanie pochodzi od łożysk???
Dlatego tłumaczę, że łożyska wyłyby niezależnie od stanu nawierzchni, zaś stukanie o którym piszesz może moim zdaniem pochodzić od klocków hamulcowych - czesto wypada taka blaszka (lub w zależności od rozwiązania zacisku - sprężynka nawinięta na klocek) i wtedy klocki klekoczą na nierównościach....
Sprawdź to - było już o tym na forum (użyj szukajki)
Sprawdź to - było już o tym na forum (użyj szukajki)
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
dokładnie jeśli masz auto z 94 roku,lub do 94 to może być przypadek,iż występować mogą hamulce starczego typu vw II takie jak w mk2 i tam są blaszki,lub nowszego typu gerling,gdzie sprężynka jest na klocku mi sie ona właśnie kiedyś ułamała i dosztukowałem podobną z innego auta(własnie też mi coś stukało)jeśli chodzi o hamulce starczego typu to bez problemu kupisz zestaw naprawczy do nich(blaszki-to grosze),jeśli zaś nowego typu to proponuję jeśli masz jeszcze dobre klocki,dosztukować tą sprężynkę,a jedna rzecz jeszcze,poznać można czy się ma nowszego czy starszego typu hamulce po mocowaniu zacisków,i tak skręc kołami na max do wewnątrz,schyl sie i jeśli zobaczysz,że mocowanie zacisku jest na klucz nr 13 to jest nowsze rozwiązanie,jeśli zaś będą na imbusy(w takich gumowych osłonkach)to są vw II a tu masz jak ta spreżynka wygląda na nowym klocku(jest nie do kupienia)zaś stukanie o którym piszesz może moim zdaniem pochodzić od klocków hamulcowych - czesto wypada taka blaszka (lub w zależności od rozwiązania zacisku - sprężynka nawinięta na klocek) i wtedy klocki klekoczą na nierównościach....
Ostatnio zmieniony ndz lip 22, 2007 22:04 przez jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 326 gości