Stukanie zaworów?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Seba-golf2GTD

Stukanie zaworów?

Post autor: Seba-golf2GTD » sob lip 21, 2007 13:16

Witajcie posiadam golfa mk2 z silnikiem 1.6 TD i mam taki problem, od niedawna zaczęły chyba stukać zawory, kiedy silnik pochodzi na wolnuch obrotach zaczynają one stukać. Kiedy przegazuje silnik tak do ok. 2500 obrotów na chwile stukanie ustaje, po chwili znów zaczyna. Czym to może być spowodowane? może to być spowodowane albo z winy zaworów, albo może pompy olejowej. Proszę o porady, albo sugestje.

[ Dodano: 21 Lip 2007 14:56 ]
mógłby ktoś napisać porade?zależy mi na tym, a nikt nie pisze :grrr:



Awatar użytkownika
Nike
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw lut 22, 2007 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

stukanie zaworów

Post autor: Nike » sob lip 21, 2007 17:00

Wiesz ja zaczynam miec ten sam problem, co prawda stukaja tylko z 15-20 sekund po rozruchu silnika ale stukają.Myślę iż problem stanowią popychacze lub szklanki.zdejmij sobie osłonę zaworów i zobacz, może ręcznie uda ci się wyczuć na którymś luz, a jak nie to może za słabe ciśnienie oleju, spowodowane być może zasyfieniem smoka pompy oleju.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » sob lip 21, 2007 17:04

przede wszystkim kiedy była wymiana oleju i na jaki. poza tym stuka zimny czy ciepły?


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Seba-golf2GTD

Post autor: Seba-golf2GTD » sob lip 21, 2007 17:07

Olej był wymieniany niedawno, ale to nie wina oleju, a stuka jak jest i ciepły i zimny :blush:



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob lip 21, 2007 17:10

Seba-golf2GTD pisze:a stuka jak jest i ciepły i zimny
Popychacze hydrauliczne do wymiany...



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » sob lip 21, 2007 17:13

to jak wiesz że to nie wina oleju to po co pytasz ?? sprawdziłeś ? na starym tez stukało? stukanie pojawiło sie po wymianie ? sprawdź ciśnienie, popychacze, pompe oleju
a w ogóle jaki masz ten silnik , bo niektóre miały głowice na blaszki

[ Dodano: Sob Lip 21, 2007 5:18 pm ]
poza tym pytasz i odpowiadasz sobie sam "Czym to może być spowodowane? może to być spowodowane albo z winy zaworów, albo może pompy olejowej."
a w ogóle to jak sie ma 15 lat to można legalnie jeździć autem ? :bajer:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Seba-golf2GTD

Post autor: Seba-golf2GTD » sob lip 21, 2007 17:23

Heh no wiesz... po ulicach się nie jeździ ale tak czasem można gdzieś wypaść :jezor: Ale tata mnie poprosił żebym popytał, bo szykuje się do wymiany zaworów i wujek doradził, że to może pompa może być, także chyba teraz sprawdzi ciśnienie oleju, ale tzreba będzie pożyczyć od kogoś przyżadzik :okej: . Silnik jest regulowany HYDRAULICZNIE, niema żadnych blaszek :bajer: . A i ile na wonych obrotach powinien pokazywać ciśnienia? bo niewiem ile ma być ciśnienia :crazy:
Ostatnio zmieniony sob lip 21, 2007 17:27 przez Seba-golf2GTD, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » sob lip 21, 2007 17:30

przy 2 tyś obr. na oleju o temp 80* powinien mieć min 2bary. na wolnych sie raczej nie sprawdza. zobacz ile ma czujnik w podstawie filtra i ile w głowicy , i bedziesz miał ile musi być żeby elektryka nie dawała znaku o awarii
pompy siadają rzadko. bardziej hydraulika. trza zdjąć dekiel i sprawdzić czy któryś nie jest luźny. oczywiście przy montażu nowych popychaczy trzeba przestrzegać procedury ;)
przy okazji można też uszczelniacze wymienić
Ostatnio zmieniony sob lip 21, 2007 17:32 przez Cinek, łącznie zmieniany 2 razy.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Seba-golf2GTD

Post autor: Seba-golf2GTD » sob lip 21, 2007 17:32

No spoko, dzięks za odpowiedź to raczej trzeba najpierw sprawdzić ciśnienie, jak będzie w normie to trzeba będzie zająć się hudrauliką (nowe zawory = 182zł) :chytry: :bajer:



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » sob lip 21, 2007 17:33

Seba-golf2GTD pisze:nowe zawory = 182zł
popychacze kolego, popychacze. zawory to inna bajka


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob lip 21, 2007 17:37

Seba-golf2GTD pisze:Silnik jest regulowany HYDRAULICZNIE, niema żadnych blaszek :bajer:
Naprawde?



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » sob lip 21, 2007 17:40

bongo pisze:
Seba-golf2GTD pisze:Silnik jest regulowany HYDRAULICZNIE, niema żadnych blaszek :bajer:
Naprawde?
nie czepiaj sie chłopaka, dopiero sie uczy :pub:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Seba-golf2GTD

Post autor: Seba-golf2GTD » sob lip 21, 2007 17:41

Bongo O co Ci chodzi?
"Naprawde"?

[ Dodano: 21 Lip 2007 17:44 ]
Spokojnie, jak będę miał tyle latek co bongo to ja Go będę uczył :bajer: hehe. No i tak jak na swój wiek to moim zdaniem wiem dużoooo więcej od innych dzieciaków/młodzieży/a nawet dorosłych.(niechcę się przechwalać) :bigok:
Ostatnio zmieniony sob lip 21, 2007 17:43 przez Seba-golf2GTD, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob lip 21, 2007 18:10

Seba-golf2GTD pisze:Bongo O co Ci chodzi?
"Naprawde"?

[ Dodano: 21 Lip 2007 17:44 ]
Spokojnie, jak będę miał tyle latek co bongo to ja Go będę uczył :bajer: hehe. No i tak jak na swój wiek to moim zdaniem wiem dużoooo więcej od innych dzieciaków/młodzieży/a nawet dorosłych.(niechcę się przechwalać) :bigok:
to dobrze, ze tyle wiesz, ale teraz juz spokoj, bo sie ludzie negatywnie do zabrza nastawia i nie beda sie ze mna na spotach witac :rotfl:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości